י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אֵם כל המבצעים"

נתניהו בהתייחסות דרמטית למצב בעוטף עזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר להודעה החריגה של צה"ל על התקיפה בסוריה ואמר כי הוא לא שולל אפשרות של מבצע רחב היקף בעזה אותו הוא מכנה "אֵם כל המבצעים"

נתניהו בהתייחסות דרמטית למצב בעוטף עזה
בנימין נתניהו בכנס בחירות צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

‎בראיון הבוקר (שני) לרדיו ירושלים, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למתיחות ולהודעה החריגה בה צה"ל אישר באופן חריג את דבר התקיפה בדמשק.

ראש הממשלה אמר לעופר חדד כי מטרת התקיפה הייתה "מפקדו הבכיר" של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. לדבריו, "הם יודעים שהם תוקפים אותנו ואנו ערוכים לתקוף אותם ולחסל אותם".

נתניהו הוסיף כי, "העשור האחרון הוא העשור עם הכי פחות נפגעים של חיילים ואזרחים. השנה לפי צה"ל היא השנה עם הכי פחות נפגעים של חיילים מאז 1948. מצד אחד, ניהול מאוד מושכל ומוצלח של מדיניות הביטחון. אין אובדן נפש בעוטף".

‎עוד אמר ראש הממשלה נתניהו כי, "יש כאן שתי אפשרויות: אני אדם שפועל בתקיפות, מלחמה היא מוצא אחרון - אבל ייתכן שלא יהיה מנוס מלהגיע אליה. הכנו מערך מבצעים ששונה בתכלית".

נתניהו ציין כי, ‎"אם ישראל תהיה במצב של כניסה למבצע צבאי רחב היקף, "אנו נצטרך לתת מכה יותר גדולה מעופרת יצוקה, עמוד ענק וצוק איתן. יכול מאוד להיות שייתכן וניאלץ לתת את, לא רוצה להגיד, 'אם כל המבצעים'". עוד הוסיף ראש הממשלה בראיון, "אנחנו מכינים הפתעות קשות. מלחמה עם עזה תביא למחירים קשים".

‎ראש הממשלה התייחס גם להפרת צו איסור הפרסום של יחד שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, "אני לא פוגע בביטחון של ישראל משיקולים פוליטיים", אמר, "אני לא רוצה מלחמה. ייתכן ואנו בדרך לשם, אבל שאני אעשה זאת רק אחרי שמיציתי את כל האפשרויות. ההחלטות האמתיות מתקבלות בסוף על ידי ראש הממשלה. שר ביטחון, יש לו תפקיד חשוב - אך לראש הממשלה חשוב יותר. אני ובנט פועלים בשיתוף פעולה. אני חושב שהפעילות היא סבירה. גנץ ניסה להקים ממשלת מיעוט, הוא מכחיש שניסה לחבור לרשימה המשותפת כדי להקים ממשלה".

נתניהו תקף עוד את ליברמן באומרו, "אי אפשר להתייחס אליו ברצינות. הפך למשהו קשקשני והיסטרי ומקבל את ההנחיות שלו מגורמים כאלה ואחרים". על כחול לבן אמר נתניהו כי היא "הציגה עצמה כמפלגת טוהר המידות. שיחות אשכנזי-מנדלבליט - אני תובע להוריד את צו (איסור) הפרסום כדי שנדע מה יש שם ומה שניהם כל כך מסרבים להראות. מנדלבליט לא מעמיד את אשכנזי לדין; באחת הקלטות נאמר שאשכנזי אומר שנוני מוזס יעשה כל מה שאנחנו רוצים".

בנימין נתניהו עוטף עזה מבצע צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד