י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אותם אתם הכי אוהבים

חלוקה לגושים: עמית סגל ישי ריבו או רזי ברקאי?

סקר מעניין שנערך עבור כנס ירושלים של קבוצת 'בשבע', בדק את מי הישראלים מימין ומשמאל הכי אוהבים, על פי חלוקה של מספר תחומי עניין • התוצאות (בחלקן) מפתיעות

חלוקה לגושים: עמית סגל ישי ריבו או רזי ברקאי?
עמית סגל/ישי ריבו צילום: פלאש 90

אלפי סוקרים עמלים בימים אלו על בחינת הלך הרוח בגוש הימין וגוש השמאל, בסוגיה הבוערת: מי יצביע ולאיפה יצביע, וכמובן, מה מצב הגושים.

אולם, יהודים, שחלוקי דעות הוא שמם השני, חלוקים לא רק בפוליטיקה. סקר מיוחד בחן את העדפות המצביעים בסוגיות תרבות, מדיה, דת ומדינה.

להלן התוצאות:

איש התקשורת האהוד על הימין בישראל הוא עמית סגל, ואילו אילנה דיין על המרכז שמאל.

תרבות: שלמה ארצי הוא הזמר המועדף על המרכז שמאל לעומת ישי ריבו המועדף בימין.

עוד תוצאה לא מפתיעה היא בחירתו של רבין כראש הממשלה המועדף וכן כרמטכ"ל המועדף על מצביעי המרכז שמאל, לעומת ראש הממשלה נתניהו כרוה"מ - ורפול כרמטכ"ל על מצביעי המרכז-שמאל.

גם כאן תוצאה לא מפתיעה: ראש הממשלה הכושל ביותר הוא אהוד ברק לדעת הימין, ובנימין נתניהו לדעת השמאל.

ועל מה שני הצדדים מסכימים? רזי ברקאי כאיש הרדיו הטוב ביותר, ושניהם מעדיפים לצפות בחדשות 12 בטלוויזיה.

עוד עולה מממצאי הסקר, כי בנושא דת ומדינה, מידת התמיכה לפתיחת עסקים בשבת בתוך אזורי מגורים בקרב מצביעי הימין 22% לעומת 77% מצביעי שמאל. מידת התמיכה להפעלת תחבמי אהורה ציבורית בשבת בקרב מצביעי ימין 27% לעומת מצביעי שמאל 85%.

11% ממצביעי הימין סבורים שיש לאסור אירועים בהפרדה מגדרית, לעומת 26% ממצביעי השמאל. לגבי לימודים אקדמאים בהפרדה מגדרית, 26% מהימין חושבים שיש לאסור זאת, לעומת 52% בשמאל.

25% אחוז מהימניים חושבים שהמדינה הופכת לדתית יותר, ומתוכם 25% גם מרוצים מזה, לעומת 75% מהשמאלנים שחושבים כך, ו-2% שמרוצים מזה. לעומת זאת, 18% ממצביעי הימין שחושבים שהמדינה הופכת לחילונית יותר מרוצים מכך, לעומת 56% בשמאל.

הסקר נערך עבור כנס ירושלים של קבוצת 'בשבע', שיעסוק במגוון נושאים העומדים על סדר היום הציבורי במדינת ישראל וינאמו בו בין היתר רה"מ מר בנימין נתניהו, יו"ר 'כחול לבן' מר בנימין (בני) גנץ, יו"ר הכנסת מר יולי (יואל) אדלשטיין, ד'ר אביחי מנדבליט היועץ המשפטי לממשלה, ח"כ נפתלי בנט שר הביטחון ויו"ר הימין החדש, ח"כ עמיר פרץ יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו ועוד ח"כים, אנשי תקשורת, רבנים, אנשי עסקים ואישי ציבור. 

הסקר נערך בשיטה של סקר אינטרנטי באמצעות פאנל קיים ורב-משתתפים באמצעות ראיון מובנה (עיין נספח) ב-05-06.02.2019 בקרב מדגם אקראי הסתברותי של 603 משיבים (338 מצביעי ימין ו-265 מצביעי מרכז-שמאל) המהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת (גילאי 18 ויותר) בישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא פלוס/מינוס  4.3%. הסקר נערך כאמור בקרב האוכלוסייה היהודית, זאת בשל קיומן של שאלות רבות העוסקות בנושאים ייחודיים של זהות יהודית.  הסקר בוצע ע"י מאגר מוחות - מכון מחקר ויעוץ בינתחומי בע"מ בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ.

עמית סגל ישי ריבו שלמה ארצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד