י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"קבינט של בובות"

גנץ הציג את מועמדו לשר הביטחון; בליכוד תקפו

"גבי אשכנזי ימונה לשר הביטחון בממשלתי ויתקן את מחדלי נתניהו שהקים קבינט בובות ומינה שרים משיקולים פוליטיים", כך הודיע ותקף אמש יו"ר 'כחול לבן' | בליכוד תקפו בחזרה: "בושה שבזמן שחיילי צה״ל נלחמים בטרור, גנץ וחבריו עושים פוליטיקה"

גנץ הציג את מועמדו לשר הביטחון; בליכוד תקפו
בני גנץ וגבי אשכנזי צילום: אלעד מלכה

יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ ירד אמש (שני) לדרום ונשא משם נאום, זאת לאחר שכנס של המפלגה שתוכנן להיות חגיגה במלאות שנה להקמתה של מפלגת 'כחול לבן', בוטל בעקבות ההסלמה בדרום.

גנץ פתח את דבריו ואמר: "אנחנו נמצאים ב"עוד סבב לחימה". שם קוד מכובס לכך שמאות אלפי ילדים, נשים וגברים נמצאים תחת מתקפת טילים. עוברים עוד לילה בממ"ד, לא הולכים לעבודה, לא הולכים לבית הספר ולגן. המציאות הזו לא יכולה להימשך".

הוא תקף בדבריו את היריב הפוליטי ואמר: "נתניהו נכשלת. מינית שרי ביטחון כחלק מסיבוב פוליטי, מינית קבינט בובות, ובמקום להחזיר את ההרתעה שהשגנו ב"צוק איתן" - מחקת אותה. הכל בגלל שאתה מרוכז במשפט שלך ובשאלה איך תצליח להביא לכנסת את חוק ההימלטות. המצב שבו הנייה מאיים ואתה משלם חייב להסתיים ב-2.3".

גנץ הודיע כי חבר הכנסת והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי כשר הביטחון יטפל באתגרים שעומדים מול אזרחי ישראל: יש מולנו אתגרים ביטחוניים בכל הזירות ובכללן גם אתגר החירום הבריאותי מול וירוס הקורונה שאני לא בטוח שהוא מטופל כראוי".

לדבריו, "מערכת הביטחון הישראלית חייבת לתת תשובה מסודרת לכל האתגרים שמולנו- בדרום, בצפון, במזרח קרוב ורחוק ובכללם איראן. כדי להתמודד עם האתגרים האלו ולשים סוף לכישלון של נתניהו מול הנייה והאתגרים האחרים - נמצא כאן מי שיהיה שר הביטחון של מדינת ישראל - גבי אשכנזי".

"אני משוכנע שגבי, ביחד איתי כראש ממשלה, עם בוגי כחבר בכיר בקבינט המדיני-ביטחוני, יוביל את המערכת ויעשה סדר בכל המערכות הנדרשות ויפעיל נכון את הכוח בכל הזירות בכלל ובדרום בפרט. ב-2.3 ישראל תצטרך לבחור בין שר ביטחון וקבינט מקצועני, או שר ביטחון שהוא מינוי פוליטי וקבינט בובות חובבני".

ח"כ גבי אשכנזי אמר: "באנו לחזק את עוטף ישראל. להביע הערכה לחיילי צה״ל שגם עכשיו פועלים לשמירה על בטחון האזור. התחושה הכללית של התושבים היא שמותר לירות על הדרום. אני רוצה לומר לאזרחים ולעם ישראל - זו לא גזירת גורל. המציאות הזו בלתי נסבלת וכל מי שחי כאן יודע שזה לא התחיל אתמול עם המטענים".

לדברי המתעתד להיות שר הביטחון הבא: "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מתמודדים עם ארגוני טרור. אפשר לספק כאן תחושת ביטחון. בגבול הצפון יש ילדים שכבר 15 שנה לא שמעו אזעקה. לחמאס- יש שתי אפשרויות: המועדפת עלינו- הסדרה ארוכת טווח, השבת הבנים ושקט מוחלט. וכנגד זה- שיפור במצב הכלכלי בעזה. ואם זה לא יעבוד - נאלץ לפעול בכח".

בליכוד הגיבו לדברי גנץ ואמרו: "בושה שבזמן שחיילי צה"ל נלחמים בטרור, גנץ וחבריו עושים פוליטיקה כדי להסתיר מהציבור שהממשלה שלהם תהיה תלויה ברשימה הערבית המשותפת ולא תוכל לפעול נגד הטרור בשום מקום".

בני גנץ גבי אשכנזי שר ביטחון בחירות 2020 הסלמה בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד