י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ביום חתונת נכדתו

מייסד אוטובוס מהדרין הראשון נפטר מדום לב

הגאון רבי יצחק דוד ברייטשטיין זצ"ל, מגדולי קנאי ירושלים וחשובי קהילת 'הפרושים' וגיסו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין וכן מי שהיה חביבם של גדולי ירושלים ופעל רבות לשמירת גדרי הדת נפטר מדום לב בגיל 72

מייסד אוטובוס מהדרין הראשון נפטר מדום לב
הגאון רבי יצחק דוד ברייטשטיין זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר לבית עולמו הגאון רבי יצחק דוד ברייטשטיין זצ"ל, מהקנאים של ירושלים ומחשובי קהילת 'הפרושים' לאחר דום לב פתאומי, והוא בן 72 בפטירתו.

המנוח זצ"ל נולד בירושלים בכ"ח אייר תש"ז לאביו הגאון החסיד המפורסם רבי אברהם מרדכי ברייטשטיין זצ"ל ספרא דדיינא בבד"ץ 'העדה החרדית' בירושלים ומי שהיה בעל תוקע של מרן הרב מבריסק זצ"ל.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי' בתו של הגאון רבי צבי יהודה אדלשטיין זצ"ל, רבה של העיר שומיאץ ורבה של רמת השרון, ולאמה מרת רחל ע"ה שנישאה לאחר פטירת בעלה הגרצ"י זצ"ל לגאון הצדיק רבי חיים יוסף הלוי דינקליס זצ"ל שהיה מגדולי הקנאים. 

משחר נעוריו המית עצמו באוהלה של תורה, מאריות שבחבורה בישיבה "למצוינים" ומבחירי תלמידיו של ראש הישיבה הגרח"א טורצין זצ"ל ומשם נלקח לחתן ע"י הגאון הצדיק רבי חיים יוסף הלוי דינקליס זצ"ל מגדולי התורה ושומרי משמרתה, שנהיה לתלמידיו הקרוב וקנה ממנו תורה ודעת. 

דעתו הייתה ברורה ושיטתו איתנה בדרכם של גדולי ירושלים זצ"ל ויבלחט"א גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס והגרי"ד טורצין רבה של קהילות הפרושים בארה"ק. 

מקורביו מספרים ל'בחדרי חרדים', כי ר' יצחק דוד היה איש חי רב פעלים, עם הקמתו של הישוב החרדי בבית שמש, העתיק את משכנו לעיר הצעירה, וייסד את "קו המהדרין" שנתפרסם בכל העולם. למרות ההתנכלויות לשבור את הקו לא נכנע והוא פועל בעיר עד היום, במטרה מוצהרת להתבדל מרוחות הרחוב ובעת הנסיעה לשהות במחיצתם של יראי ה'. 

בהיותו מתגורר בשכונת 'זכרון משה', היה מהמתפללים הקבועים בבית הכנסת הגדול. הוא היה ממקורביו של עמוד ההוראה הגרי"י פישר זצ"ל. כמו כן כיבד את ה' מגרונו בקולו המיוחד והיה עובר לפני התיבה בשבתות ובימים טובים. 

בתקופה האחרונה, על אף מכאוביו וחולשתו, טרח להגיע לבית הכנסת 'זכרון משה' להתפלל בציבור.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך משפחה מפוארת ובה 15 ילדים בנים ובנות חתנים ועשרות צאצאים הממשיכים את דרכו. גיסו ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

בין בניו: הרה"ג רבי צבי יהודה מנהל רוחני בישיבת תולדות אהרן, הרה"ג רבי שלמה זלמן מראשי הנהלת העדה החרדית, הרה"ג רבי חיים יוסף, הרה"ג רבי שלום יעקב שמחה, הרה"ג רבי יואל, והרה"ג רבי ירחמיאל.  

פטירתו התרחשה ביום חתונת נכדתו, בת לחתנו הרב עמרם רוטמן שתינשא הערב באולמי 'תמיר' בירושלים. 

מסע הלוויה תצא היום בשעה 14.30 בצהריים מביתו ברחוב פרי חדש 10 שכונת זכרון משה בירושלים להר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב גרשון אדלשטיין רבי יצחק דוד ברייטשטיין העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד