י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השופט: "לא רוצה מפקחים משובו בנים"

בתום הדיון בבית המשפט: השופט האריך מעצר הרב ברלנד ביממה

הרב ברלנד הגיע אל בית המשפט בירושלים לדיון בהארכת מעצרו, לדיון רביעי בעניין. המשטרה ביקשה להאריך מעצרו בשישה ימים, השופט האריך ביממה • מחר דיון נוסף • עו"ד חדד ציטט את הגר"ע יוסף זצ"ל: "בדור שלנו מי שיודע לעשות פדיון נפש זה הרב אליעזר ברלנד" • צפו 

בתום הדיון בבית המשפט: השופט האריך מעצר הרב ברלנד ביממה
הרב ברלנד בבית המשפט צילום: צילום מסך

בבית משפט השלום בירושלים התקיים היום (שלישי) דיון רביעי בעניינו של הרב ברלנד במסגרת פרשת עושק שחור. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הרב בשישה ימים, ללא הצהרת תובע.

במסגרת הפרשה נותרו שלושה עצורים, הרב ברלנד, הגבאי המקורב וחשוד שלישי נוסף. לגבי החשוד השלישי, המשטרה ביקשה לשחררו בתנאים מגבילים.

הדיון בבית המשפט

במהלך הדיון, חוקר המשטרה הגיש לבית המשפט את פרטי פעולות החקירה שנעשו מאז הארכת המעצר הקודמת, וציין כי גם בשעת הדיון נעשים עדיין במקביל פעולות חקירה נוספות.

לשאלתו של עו"ד עמית חדד, השיב חוקר המשטרה כי עשרות אנשים נחקרו באזהרה ותשעה נעצרו. שלושה נותרו כאמור במעצר. "נשארו לנו שניים. למה אתה לא קורא לו רב?" שאל עו"ד חדד והציג לחוקר תעודת הסמכה לרבנות. הוא אומר לכם 'בובע מעייסעס' ואתם מאמינים לו".

עו"ד חדד ציטט מכתב מהגר"ע יוסף זצ"ל: "בדור שלנו מי שיודע לעשות פדיון נפש זה הרב אליעזר ברלנד". הציג מסמך עליו חתם על ברלנד יחד עם הבאבא סאלי זי"ע.

עו"ד חדד שאל את חוקר המשטרה שנמצא בדיון: אתה מכיר את המסמך הזה?

החוקר השיב: לא.

עו"ד חדד: האם אתה יודע שבכתבה שפורסמה בעיתון לפני כשנתיים פורסם ציטוט של הרב עובדיה שאומר כי "בדור שלנו, מי שיודע לעשות פדיון זה הרב ברלנד"?

החוקר: לא.

עו"ד חדד: ב-1978 הרב ברלנד חתם על מסמך עם הבאבא סאלי.

החוקר תוהה: למה זה קשור?

חדד: זה קשור, כי המשטרה מפיצה שהוא לא רב.

לדברי המשטרה בדיון, המסוכנות של הרב ברלנד היא שימשיך עם מעשיו, אך קיימת לדבריה גם מסוכנות נוספת. עו"ד עמית חדד שאל האם המסוכנות היא בין היתר גם לרב יו"ט חשין, אך החוקר סירב להשיב.

"זה הרבה אנשים שסובלים" אמר השופט אלעזר ביאלין, תוך כדי שהמשטרה הגישה מסמכים לגבי מסוכנותו של הרב ברלנד. עו"ד עמית חדד אמר כי בקשות המשטרה לעניין המסוכנות הן "שטויות".

עו"ד חדד ציין כי ביום חמישי שהה הרב ברלנד בבית המשפט עם עוד שני חשודים. "תאשר לבית המשפט כי מדובר בתרגיל חקירה. אתם טוענים לשיבוש, ושמים אותו עם עוד חשודים יחד?".

עו"ד עמית חדד הציע כי עו"ד עמנואל קאלוב יפקח על הרב ברלנד באם ישוחרר. עו"ד קאלוב הצהיר לבית המשפט כי הוא מוכן לקחת אחריות על הרב ברלנד במלונית בבית החולים הדסה עין כרם. השופט הבהיר "אתה לא פה במעמד עורך דין". עו"ד חדד ביקש לשחררו למלונית למשך שבעה ימים, ובאם ירצו עוד חלופה, ימצאו מקום מחוץ לירושלים.

עו"ד עמית חדד הציע כי עו"ד עמנואל קאלוב יפקח במשך שבוע על הרב ברלנד במעצר בית במלונית בבית החולים הדסה עין כרם, לשם הרב ברלנד כבר שוחרר בעבר. השופט לא נעתר לבקשה, "בהיעדר חלופה הולמת - ניפגש מחר". עו"ד חדד הציע להציג חלופה תוך חצי שעה ולהציג הסכם עם המלונית, השופט סירב.

השופט ביאלין: "אין לי לאן לשחרר" מאחר ואין אישור מהרבה לקבל את הרב ברלנד. עו"ד עמית חדד הפציר בשופט להמתין חצי שעה לקבלת האישור. המשטרה, כצפוי, התנגדה.

השופט אלעזר ביאלין אמר בתום הדיון: "אני לא רוצה מפקחים מקהילת שובו בנים".

השופט ציין כי הראיות חיזקו את החשדות כלפי הרב ברלנד, ולסיכום אמר כי אינו מוכן לקבל מפקחים מקהילת שובו בנים, וכי חלופת המעצר צריכה להיות מרוחקת מקהילת שובו בנים והמפקחים צריכים שלא להימנות על תלמידיו. מאחר ולא הוצג בפניו הסכם עם הדסה עין כרם שהם מוכנים לקבלו, החליט להאריך את מעצרו ביממה.

מחר יתקיים דיון נוסף בבית המשפט, בו הרב ברלנד לא יצטרך להתייצב והדיון בעניינו ייערך בהיעדרו.

 

פרשת עושק שחור הרב אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד