י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"נעבור את המשבר הזה"

היערכות: כך מתכוונת הממשלה להתמודד עם איום נגיף הקורונה

נתניהו קיים היום דיון בראשותו בנושא היערכות המשק להשלכות נגיף הקורונה, בלשכתו • בעקבות בקשת עובדים בענף התיירות החוששים למקום עבודתם לנוכח הצמצומים שכבר הכריזו עליהם מספר חברות בענף, ביקש יושב ראש ההסתדרות את התערבות שר העבודה והרווחה

היערכות: כך מתכוונת הממשלה להתמודד עם איום נגיף הקורונה
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) דיון בראשותו בנושא היערכות המשק להשלכות נגיף הקורונה, בלשכת רה"מ בירושלים. 

כזכור, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בעקבות בקשות חוזרות ונשנות של עובדים בענף התיירות החוששים למקום עבודתם לנוכח הצמצומים שכבר הכריזו עליהם מספר חברות בענף התיירות והתעופה, שיגר הבוקר יושב ראש ההסתדרות הלאומית יואב שמחי מכתב אל שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס, בו הוא מבקש את התערבותו למניעת פיטורי העובדים ופגיעה בהם. "אני פונה אל כבודו ומבקש את התערבותך הדחופה במשבר אליו נקלעו ענפי התיירות, התעופה והשילוח הבינלאומי בשל נגיף הקורונה אשר משפיע באופן מיידי על התעסוקה ולבקשך כי תפעל למניעת פיטורי מאות עובדים בענפים אלו".

ענף התיירות הוא לא היחיד שנפגע מכך. בבית ים יש מפעל משפחתי ש-40 מעובדיו הושמו בבידוד לאחר שביקרו בתאילנד, ויבואנים רבים ובעלי עסקים שעובדים עם סין, עצרו את עבודתם.

רה"מ נתניהו אמר בתום הדיון: "אנחנו קיימנו היום ישיבה מיוחדת שמטרתה לטפל בהיערכות שלנו בנושא הקורונה, מבחינת המשק, גם הציבורי וגם הסקטור הפרטי, וקיבלנו החלטות. היד בטוחה על ההגה. אנחנו מקיימים ישיבות מדי יום ויש חלוקה מאוד מסודרת של תחומי האחריות, ניהול וגיבוי. אני מבקש מאזרחי ישראל להישמע להנחיות שאנחנו נותנים. נפעל יחד בדרך הזאת ונעבור את המשבר הזה".

עוד הוסיף רה"מ: "אני ביקשתי להיערך בצורה הבאה - האחריות על ההתארגנות הבין-משרדית היא אצל ראש המל"ל, המטה לביטחון לאומי, וההיערכות לגבי הנושאים הפיננסיים והכספיים תרוכז אצל משרד האוצר. אני רוצה להודות לנציגי הסקטור הפרטי שהגיעו הנה היום וגם לנגיד בנק ישראל. אנחנו נמשיך לעדכן את הציבור. המדיניות שלנו היא אחת - היערכות יתר ולא היערכות חסר ומעל הכל זהירות ולא היסטריה".

ראש המל"ל מאיר בן שבת אמר בישיבה המיוחדת: "אנחנו מתכנסים מדי יום להערכות מצב יומיות כדי לעקוב אחר המגמות בעולם וביחס לישראל. מתקיים תהליך מסודר בשיתוף כל משרדי הממשלה כדי לאפשר שליטה, סנכרון ותיאום מירבי בין כל הגורמים. צריך לומר שאנחנו זהירים, אבל לחלוטין לא היסטריים. הכל תחת שליטה, בשום שכל, בהערכת סיכונים מתמדת.

משרד הכלכלה מנהל את החמ"ל שעוקב אחר ההשלכות על הכלכלה. אנחנו מקיימים קשרים גם עם נציגי הסקטור הפרטי. בסך הכל צריך לומר - יש שיתוף פעולה יוצא מן הכלל. אנחנו בתחומים הללו נמצאים על קרקע יציבה למרות אי הוודאות שקיימת באשר להתפתחות הדברים".

נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר אמר בדיון: "אני מבקש להודות לרה"מ על הנחייתו המפורשת לצרף את התעשייה והמגזר הפרטי לניהול המשבר המורכב. התעשייה הישראלית עומדת לצד הממשלה במטרה להבטיח רציפות תפקודית בכל תרחיש. במקביל, אנחנו פועלים מול המשרדים הכלכליים במטרה להבטיח רשת ביטחון כלכלית למגזר הפרטי כדי לאפשר את המשך הפעילות הכלכלית".

בדיון הנחה רה"מ נתניהו כי השליטה הפיננסית באירוע היא תחת אחריות משרד האוצר, ובתיאום עם המל"ל. משרד האוצר יעסוק באופן תחזוק המערכת הפיננסית ובניית נוהל להתמודדות מתמשכת עם השלכות המצב על המשק הישראלי, כולל תהליך הפיצוי.

בדיון השתתפו גם שר הכלכלה, שר התיירות, סגן שר האוצר, ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד הכלכלה, מנכ"ל משרד האוצר, החשב הכללי, ראש אגף תקציבים, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, נגיד בנק ישראל, מנהל המכון הביולוגי, נציגי המשק וגורמים נוספים.

קורונה בנימין נתניהו מאיר בן שבת עיצומים משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד