ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"לא מאבק פוליטי"

משה לדור: "המינוי הזמני של אלדד נועד לפגוע במערכת"

בכנסת התנועה לאיכות השלטון, תקף פרקליט המדינה לשעבר משה לדור את את מינויו של מ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד. לטענתו המינוי נועד לפגוע במערכת. נשיאת העליון לשעבר: "המאבק בשחיתות השלטונית אינו מאבק פוליטי"

משה לדור: "המינוי הזמני של אלדד נועד לפגוע במערכת"
משה לדור/בנימין נתניהו צילום: מרים אלסטר/יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, תקף בכנס התנועה לאיכות השלטון את מינויו של מ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד. לדבריו, "המינוי הזמני של אלדד נועד להתנגח במערכת ולפגוע בה. גם ביכולות שלה וגם באמון בה".

בנוסף אמר, כי האישום מייחס לראש הממשלה עבירות מאוד חמורות. הרבה יותר ממה שהציבור נוטה לחשוב.

"לנגד עיננו לאור היום בשעה שמונה ורבע אנחנו רואים את העבירה הזו של ניגוד עניינים, לפעמים גם בסביבת השוחד. נותנים לו פריים טיים כי הוא ראש הממשלה והוא יוצא במתקפה חסרת רסן על כל המערכות שהוא אחראי עליהם. מה הפלא שהאמון במערכות הציבור יורדות".

השופטת (בדימוס) דורית בייניש, נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, נאמה אף היא בכנס, ואמרה כי "המאבק בשחיתות השלטונית אינו מאבק פוליטי. עמידה על הדרישה לטוהר המידות אינה מבטאת רצון בהפיכה שלטונית. זו איננה הפיכה שלטונית. זה לב התפיסה השלטונית".

לדבריה, "חשש כבד מקנן בליבי שהציבור במשך השנים התרגל לכך שנורמות פסולות הן חלק אינטגרלי מפעילות שלטונית. אני מאוד חוששת שיש השלמה שכך מתנהלים ענייני הציבור. אסור לנו לקבל את התפיסה הציבורית הזו. זו הנחת מוצא שמקורה בראיה מעוותת".

היא הוסיפה כי "בשנים האחרונות כאשר שבות ועולות הצעות לרפורמה בשיטת המשפט, עולים רעיונות להגבלת כוחו של בית המשפט. עכשיו אנחנו שומעים שהמטרה היא לגמד את אוכפי החוק. הדברים צורמים את האוזן ופוגעים בצורה בלתי רגילה".

משה לדור דורית בייניש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד