י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סיבה לדאגה

בתוך שנה: 70% מהאוכלוסייה יידבקו בקורונה

מעורר דאגה: בראיון למגזין אטלנטיק אמר המומחה פרופסור מארק ליפשיץ, כי במהלך השנה הקרובה בין 40 אחוזים ל-70 אחוזים מכלל אוכלוסיית העולם, יידבקו בנגיף הקורונה

בתוך שנה: 70% מהאוכלוסייה יידבקו בקורונה
בידוד קורונה בישראל צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

תוך שנה מהיום 70% מבני האדם יחלו בקורונה. לא זהו לא תרחיש אימים הלקוח מתוך סרט מדע בדיוני, את הדברים אמר פרופ' מארק ליפשיץ, מומחה תחלואה במחלות זיהומיות מהאוניברסיטה היוקרתית הרווארד שבארה"ב.

בראיון למגזין אטלנטיק אמר פרופסור ליפשיץ, כי במהלך השנה הקרובה בין 40 אחוזים ל-70 אחוזים מכלל אוכלוסיית העולם, יידבקו בנגיף הקורונה, אולם, "סביר להניח שרבים יחלו באופן קל, ואפילו עשויים להיות ללא סימפטומים כלל".

לדבריו, שאליהם הצטרפו מומחים רבים, וירוס הקורונה יהפוך ככל הנראה למחלה כמו שפעת, שממנה מבוגרים ואנשים חלשים עלולים למות, והיא לא ניתנת לעצירה.

עם זאת, רבים מהחולים יחלו וירפאו מבלי שידעו בכלל שחלו וללא שיקבלו טיפול תרופתי. "אני חושב שהתוצאה הסבירה היא שבסופו של דבר, ההתפרצות לא תהיה ניתנת להכלה", הוא אמר.

בתוך כך, דודי שמשון, ישראלי המתגורר באוסטרליה ששהה על "ספינת הקורונה" ביפן, ונדבק בקורונה, אמר בריאיון ל"מהדורה ראשונה" בחדשות 12, כי "יש לי קצת חום וקצת כאב ראש, כמו שפעת רגילה. אם הייתי בבית, הייתי לוקח קצת אקמול וזה הכל". לדבריו, "אם היו אומרים שיש לי את הנגיף כשהייתי על הספינה הייתי מודאג הרבה יותר - אבל עכשיו אנחנו חכמים יותר". 

 

 

קורונה שפעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד