י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חשש לקריסת המבנה • צפו

פצועים בפיצוץ בבית כנסת בשכונה החרדית

בחסדי שמיים זה הסתיים בנפגעים באורח קל בלבד: פיצוץ עז נשמע בשכונת בית וגן כתוצאה מפיצוץ נפחי בתוך בית כנסת • צפו בתיעוד

פצועים בפיצוץ בבית כנסת בשכונה החרדית
פיצוץ בבית כנסת בבית וגן צילום: מצב ביטחוני גלובלי

לפני שעה קלה (שלישי) בסמוך לשעה 19:20 נשמע פיצוץ עז בשכונת בית וגן בירושלים. צוותי מד"א וכיבוי הוזעקו למקום, ודיווחו כי האירוע הסתיים ללא נפגעים, למעט שלושה פצועים באורח קל.

אודי גל, דובר כבאות והצלה ירושלים, מסר כי חמישה צוותי כיבוי חילוץ והצלה מתחנות ירושלים, פעלו במקום, וכי ככל הנראה מדובר בפיצוץ נפחי בבית הכנסת.

מפקד כוחות כב"ה בשטח דיווח כי מדובר במבנה בן 3 קומות, המשמש כבית כנסת ואולם אירועים הנמצא בקומה התחתונה של המבנה. בקומה התחתונה, הצטבר ככל הנראה גז שדלף, על פי החשד מצובר גז סמוך.

בשלב מסויים, נוצר ניצוץ שגרם לפיצוץ הגז ולהרס משמעותי במבנה. עוד נמסר מלוחמי האש בשטח, כי בעקבות הפיצוץ, יש חשש לקריסת המבנה, ולפיכך הוזמן מהנדס מבנים מסוכנים למקום.

כמו כן, עוד בתחילת האירוע, נפגעו מהדף הפיצוץ, שלושה אנשים ששהו במבנה וסמוך לו, והם פונו מהמקום ע"י חובשים ופראמדיקים של מד"א ואיחוד הצלה.

המשטרה סגרה לתנועה את הרחוב ואת הזירה על מנת לאפשר המשך טיפול לכוחות כב"ה וע"י הגורמים הרלוונטיים.

מוטי פרץ מתנדב מד"א וחבר יחידת האופנועים של 'צוות הצלה' מוסיף: "הגעתי למקום תוך זמן קצר, במקום היה הרס רב בבית הכנסת ובאולם שמחות הצמוד בעקבות פיצוץ שנגרם ככה"נ מהצטברות גז. בחסדי שמים בית הכנסת והאולם היו ריקים בזמן הפיצוץ והאירוע הסתיים עם שני נפגעים באורח קל שמטופלים במקום".

בית וגן בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד