י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ההצהרה הדרמטית

ביקורת מבית על ליצמן: "לא התייעץ עם גדולי ישראל"

ההצהרה של שר הבריאות יעקב ליצמן מסבכת אותו ומביאה לביקורת מבית: "הצהרה משמעותית שעלולה לגרור את ישראל למערכת בחירות רביעית" • לשכת ליצמן: "מדובר ברכילות זולה שלא שווה התייחסות"

ביקורת מבית על ליצמן: "לא התייעץ עם גדולי ישראל"
יעקב ליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שהצהיר אתמול (שני) בראיון לערוץ הכנסת בתוכנית 'שחור לבן' כי לא ישב בקואליציה עם ליברמן - ביקורת כלפי שר הבריאות יעקב ליצמן מתוך סייעתו, לאחר שלטענת בכירים בסיעה החסידית, ליצמן טעה בגישה - שכן הוא לא התייעץ בנושא עם חברי מועצת גדולי התורה שהתכנסו בשבוע שעבר.

בסיעה החסידית אומרים כי ההכרזה של ליצמן לפיה לא ישב בקואליציה עם ליברמן היא משמעותית ואף עלולה לגרור את המדינה כולה לבחירות רביעיות. לטענתם, "לא סתם נמנענו מלהצהיר שלא נשב עם ליברמן בקואליציה בסבבים הקודמים - בניגוד ליאיר לפיד".

באגודת ישראל מסבירים היום כי, "זו טעות להצהיר הצהרה כזו שבוע קודם הבחירות, דבר שרק מעצים את ליברמן". עוד הם מוסיפים כי, "ליברמן לא יציב בעמדותיו, ואף ייתכן שעוד נשתף איתו פעולה אם יחליט לחזור לגוש הימין".

קולות דומים נשמעו גם בדגל התורה, שכזכור נמנעו שם מלהצהיר שלא ישבו עם ליברמן בקואליציה, זאת בזמן שבמקביל החרם על יאיר לפיד עומד בעינו. הם אף חוזרים ומדגישים זאת בכינוסי הבחירות השונים. 

כזכור, 'בחדרי חרדים' הביא מדבריו של ליצמן בראיון לתוכנית 'שחור לבן' בערוץ הכנסת, שם הצהיר, "לא נשב עם ליברמן. מבחינתי", הוסיף ליצמן, "דין ליברמן כדין לפיד". כאמור, ליצמן שלל כל אפשרות של שיתוף פעולה קואליציוני - הן עם לפיד והן עם ליברמן.

מלשכת השר ליצמן נמסר ל'בחדרי חרדים': מדובר ברכילות זולה שלא שווה כל התייחסות. במקביל מוצע לכל מי שרוצה לבדוק בתיעוד דברי השר ליצמן, שהדגיש כי עמדתו האישית היא שלא להבדיל בין ליברמן ללפיד וכי כל החלטה תתקבל בהכרעת מועצת גדולי התורה, שעדיין לא הובא הנושא לדיון.

יעקב ליצמן אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד