י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
איך נפרצו הפלאפונים של בכירי יש עתיד?

בליכוד שכרו חוקרים פרטיים במטרה לחשוף מידע פלילי על גנץ

גורם בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו שכר חוקרים פרטיים בשביל לחשוף מידע מביך או מסבך על יו"ר כחול לבן, בני גנץ • חברת החקירות בבעלותו של ח"כ לשעבר ביש עתיד • ומה הקשר לפלאפון שנפרץ בידי האיראנים?

בליכוד שכרו חוקרים פרטיים במטרה לחשוף מידע פלילי על גנץ
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90

גורם בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו שכר את חברת המודיעין העסקי CGI Group כדי לאסוף מידע מביך או מסבך על יו"ר כחול לבן, בני גנץ. כך דווח ב-TheMarker.

הנתון המעניין בסיפור הוא שחברת CGI Group נתנה שירותים למפלגת כחול לבן במערכת הבחירות הקודמת בעקבות הפריצה כביכול למכשירי הטלפון של גנץ ושל בכירים נוספים במפלגה, ושממצאי חקירתה פורסמו בתקשורת. נתון חריג נוסף הוא שאחד מבעלי החברה הוא יעקב פרי, חבר כנסת לשעבר ביש עתיד, שנאלץ לפרוש לאחר שיאיר לפיד לחץ עליו לעזות זאת בעקבות תחקיר שפורסם עליו.

על פי הדיווח, עלות השירות היא מאות אלפי שקלים אותם אמור לשלם הליכוד. הגורם שיצר את הקשר בין הצדדים הוא אדם מקורב ביותר למשפחת נתניהו.

כזכור, בסבב הבחירות הראשון של אפריל 2019, דלפו הקלטות מדיונים פנימיים בכחול לבן לתקשורת, עניין שהזיק לקמפיין כחול לבן וייתכן שאף פגע בה אלקטורלית בצורה קשה. במקביל פורסם כי איראן פרצה כביכול למכשיר הטלפון של גנץ.

על רקע ההדלפות נשכרה חברת המודיעין על ידי כחול לבן סביב תחילת קמפיין של ספטמבר 2019 כדי לסייע בבירור נסיבות ההדלפות. הדו"ח שהוציאה החברה מצא שאכן, קיים חשש שטלפונים של שורת בכירים בחברה נפרצו לאחר שבכירים בחברה לחצו על קישורים במסרונים חשודים. ממצאי הדו"ח דלפו גם הם לתקשורת, מה שגרם לקרע בין החברה לכחול לבן.

כאמור, לאחר שנותק הקשר בין CGI לכחול לבן, פנה מקורב למשפחת נתניהו למשרד החקירות ושכר את המשרד מתוך מטרה לאתר את החומר מתוך תקווה שיהווה נשק שובר שוויון במערכת הבחירות. בימים האחרונים, צייץ בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, מספר ציוצים שעוסקים בעקיפין במידע שאותו נשכרה חברת המודיעין לחקור, וייתכן כי המידע שבידיו מגיע מאותה החקירה.

פרי, נוה ו-CGI Group סירבו להגיב לידיעה.

דוברו של נתניהו, עופר גולן, מסר בתגובה ל-TheMarker: "שקר וכזב".

חוקרים פרטיים בני גנץ הליכוד יעקב פרי בנימין נתניהו מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד