ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פרסום ראשון

השופט הורה לדרעי: הסר מיידית את הציוץ

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי צייץ השבוע תמונה בה הוא נראה עם חייל במדים ולאחר שבתנועה לאיכות השלטון עתרו לוועדת הבחירות - הורה יו"ר הוועדה לדרעי להסיר את הציוץ מיידית 

השופט הורה לדרעי: הסר מיידית את הציוץ
יו"ר ש"ס אריה דרעי צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעקבות עתירה של התנועה לאיכות השלטון, שעתרה לוועדת הבחירות בטענה כי יושב ראש ש"ס השר דרעי פרסם תעמולת בחירות אסורה בה נראה חייל - יו"ר הוועדה, השופט ניל הנדל, הורה לדרעי להסיר את הפרסום מרשת הטוויטר.

העתירה התייחסה לציוץ שצייץ דרעי השבוע, בו, כאמור, הוא נראה לצד חייל בודד, וכשהוא מוסיף לצד את התמונה את הטקסט הבא: "התרגשתי להעניק תעודת זהות לחייל בודד, יעקב ברק, שהחליט לעלות ארצה ולהתגייס לצנחנים. רשות האוכלוסין וההגירה שבמשרדי פתחה לשכה מיוחדת לרגל יום הסידורים לחיילים בודדים ומעניקה שרות מהיר למאות חיילים, ללא תשלום. כל כך מגיע להם".

הציוץ שהצית את הדיון. קרדיט: טוויטר

בתנועה לאיכות השלטון טענו כי זו תעמולה אסורה, שכן חל איסור להציג חיילים בקמפיין בחירות. בנוסף, בתנועה טענו כי דרעי משתמש במשרד האוכלוסין בראשו הוא עומד לתעמולת בחירות למען תנועת ש"ס - לאור זאת ביקשו בתנועה מוועדת הבחירות להורות לדרעי על הסרת הציוץ.

בש"ס, מנגד, ניסו לטעון כי השר דרעי פועל לטובת כלל ישראל וכל חיילי צה"ל וכי אין מדובר בתעמולת
בחירות. לדבריהם, דרעי פעל עוד ב-2018 למען החיילים הבודדים. עוד מציינים בש"ס כי חבר הכנסת משה ארבל, שכיהן כראש המטה של השר, אף פעל בהנחייתו לפטור את החיילים מאגרות.

סוף דבר: הערב (שלישי) קיבלה ועדת הבחירות חלקית את העתירה, והורתה להסיר את התמונה עם החייל. השופט קבע כי אמנם ניתן להשאיר את הפרסום, אך ללא התמונה וללא שם החייל.

אריה דרעי ניל הנדל תעמולת בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד