כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"מגזר שלם חש פגוע"

סקר: ליברמן הביא לשינוי לרעה ביחס לחרדים

60% מהציבור החרדי: התנהלות ליברמן במערכות הבחירות גרמה לשינוי לרעה ביחס הציבור כלפינו • מנכ"ל ארגון גשר: "לא ייתכן כי יותר ממחצית מגזר יחושו פגיעה"

סקר: ליברמן הביא לשינוי לרעה ביחס לחרדים
ליברמן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

סבב הבחירות השלישי כבר ממש פה, ונראה שבקרב הציבור החרדי ישנה תחושה חזקה של תסכול כלפי האדם אשר הציב את הכוונת הפוליטית כנגד המגזר – חבר הכנסת אביגדור ליברמן. כעת, לצד תחושות אלה ישנן אסמכתאות בשטח, המעידות כי מהלכי ליברמן פגעו ביחסו של הציבור הישראלי כלפי המגזר החרדי.

בסקר ייחודי שערכו "ארגון גשר", הפועל לחיבור וחיזוק הקשר בין חלקי העם השונים, ומכון המחקר "פאנלס" - בקרב הציבור החרדי, נבחנה השאלה עד כמה דברי ליברמן כנגד הציבור החרדי פגעו, לתחושתם, ביחס הציבור כלפיהם.

התוצאות מדאיגות ומוכיחות כי בקרב הציבור החרדי קיימת תחושה של פגיעה ביחסו של הציבור הרחב כלפי המגזר החרדי לאור מהלכי ליברמן: כ-60% מהציבור החרדי טוענים כי מאז החל ח"כ ליברמן לשים את הזרקור על המגזר החרדי יחס הציבור כלפיהם השתנה לרעה. חשוב לציין כי מתוצאות הסקר עולה כי התחושות הקשות עולות בעיקר בקרב הגברים במגזר כאשר 62% מהם ציינו כי היחס כלפיהם השתנה לרעה בעוד בקרב הנשים התחושה השלילית עומדת על 54%.

מנכ"ל "ארגון גשר", אילן גאל דור: "ללא קשר לתפיסה פוליטית כזו או אחרת, פניה של מנהיג פוליטי במובהק כנגד קבוצה או מגזר בחברה, פוגעת בבסיס הקיום הלגיטימי של מגוון מגזרים במדינת ישראל. החברה בישראל בנויה ממגוון אזרחי ולא ייתכן כי יותר ממחצית מגזר שלם יחושו כי חבר כנסת כלשהו פוגע ביחסה של החברה הישראלית כלפיו. אנו מצפים מכלל חברי הכנסת לבחון ולברור את הדרך בה הם מקדמים את מטרותיהם הפוליטיות מבלי לפגוע בציבור כזה או אחר".

אילן גאל דור, מנכ"ל ארגון גשר. צילום: אביתר ניסן

אביגדור ליברמן שנאת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד