כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חשש ממה שהרשויות מסתירות

בכיר נוסף באיראן מת מהקורונה; מספר החולים במדינה מזנק

מוחמד מיר מוחמדי חבר במועצת המומחים של איראן, המקורבת למנהיג העליון עלי חמינאי מת בבית החולים בטהרן לאחר שחלה בקורונה • באחוזים - מספר המתים באיראן הוא הגבוה ביותר בעולם ועומד על למעלה מ-5.5%, מה שמעלה חשש בין המומחים כי מספר הנדבקים גבוה בעשרות אחוזים ממה שהרשויות מספרות

בכיר נוסף באיראן מת מהקורונה; מספר החולים במדינה מזנק
קוברים את המתים מהקורונה בקברי אחים צילום: צילום מסך

מוחמד מיר מוחמדי חבר במועצת המומחים של איראן, המקורבת למנהיג העליון עלי חמינאי, מת היום (שני) מנגיף הקורונה. כך דיווחה תחנת הרדיו הממשלתית.

מוחמד בן ה-71 הוא הגורם הבכיר הראשון שאיראן מודה שמת מהנגיף. בשבוע שעבר דווח כי גם שגריר איראן במצרים וחבר פרלמנט בכיר נוסף מתו לאחר שנדבקו בקורונה.  הוא חבר במועצת המומחים המייעצת לחמינאי ופוטרת מחלוקות המתגלעות בין המנהיג העליון לבין הפרלמנט.

באחוזים - מספר המתים באיראן הוא הגבוה ביותר בעולם ועומד על למעלה מ-5.5%, מה שמעלה חשש בין המומחים כי מספר הנדבקים גבוה בעשרות אחוזים ממה שהרשויות מספרות. בין החולים באיראן נספרו גם סגנית הנשיא וסגן שר הבריאות.

אזרח איראני המתגורר בטהרן ומתנגד למשטר, סיפר ל"בחדרי חרדים" על המצב הכלכלי הקשה ועל מצב המתים מנגיף הקורונה. לטענתו יש 1400 הרוגים לפחות, אך הרשויות מסתירות את המצב.

"אני החלטתי לא לצאת מהבית ולהישאר בבידוד, לא כי אני חולה, כי אני מפחד להידבק ברחוב. הרשויות משקרות לנו, יש כאן לפחות 1400 הרוגים". את הדברים אמר בתיעוד וידאו, אך "בחדרי חרדים" נמנע מלפרסם את הסרטון מחשש שהשלטונות יוציאו אותו להורג.

הצעיר האיראני מספר: "אני מרצה באחד ממקומות האקדמיה, ואני מדבר עם מדענים ורופאים, והם מספרים לי דברים מזעזעים. הרשויות פשוט מסתירות. לבסוף כן יצאתי מהבית, כי אי אפשר להישאר כל הזמן בבית, אני ראיתי אנשים מתים ברחובות ובתחנות רכבת, אני הפסקתי ללמד בכיתות לימוד, אני מלמד דרך האינטרנט בעיקר דרך סקייפ".

"השלטונות לא עושים כלום, כי הם לא יודעים מה לעשות, הם רק מדברים, אנחנו חוששים שהמצב רק יחמיר, אני ראיתי תיעודים שהרשויות קוברות גופות בקברי המונים ליד בניני מגורים".

 

קורונה חולי קורונה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד