ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בדרך לסבב רביעי?

הבוקר שאחרי: רה"מ נתניהו בקרב על חייו

הבוקר שאחרי תוצאות הבחירות: תוצאות המדגמים וגם התוצאות החלקיות של תוצאות האמת מלמדות על כיוון ברור של ניצחון למפלגת הליכוד ועל הובלתה את המפה הפוליטית • למרות זאת - טרם ברור האם יצליח נתניהו לעשות את הבלתי יאמן ולהרכיב קואליציה של לפחות 61 ח"כים

הבוקר שאחרי: רה"מ נתניהו בקרב על חייו
נתניהו בכנס בחירות, אמש צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הבוקר שאחרי תוצאות הבחירות: אמנם תוצאות המדגמים מלמדות על כיוון ברור, אולם על פי הנראה כרגע הכרעה טרם הגיעה וראש הממשלה בנימין נתניהו נמצאים בקרב על חייו - להיות או לחדול.

המציאות הפוליטית של 59 או 60 מנדטים לימין - כך מסתמן - אמנם הגדילה משמעותית את גודלו של הגוש, דבר שהיה נראה לא הגיוני עד לפני רגע, אך כל זה עדיין לא מספיק עבור נתניהו והימין כדי להרכיב קואליציה.

הבוקר (שלישי) צפויים להתכנס ראשי בלוק הימין למפגש ראשון כדי לתכנן את המהלכים שיביאו לגיבוש קואליציה יציבה, כאשר בסיום המפגש יצאו כולם ויודיעו כי הגוש יציב וכי יתלו את תקוותם בח"כים עריקים שיבואו מכחול לבן או מהעבודה.

בנאומו של נתניהו שנשא אמש (שני) בשעה 02:30 לפנות בוקר, אמר: "עברנו כמה מערכות בחירות והגיע הזמן להפסיק את סבבי הבחירות ולהקים ממשלה בישראל". ראש הממשלה הוסיף, "הגיע הזמן לאחות את הקרעים, הגיעה עת פיוס. אני אמשיך לפעול בשליחותכם ולמענכם, למען העם המופלא שלנו, למען המדינה המדהימה שלנו".

מנגד, בכחול לבן ובישראל ביתנו מתבצרים בעמדתם: יו"ר כחול לבן בני גנץ הבהיר כי הוא עומד על עקרונתיו ותקף את ראש הממשלה לקראת משפטו שיחל בעוד כשבועיים. גם ליברמן הצהיר אמש כי הוא ממשיך בחרם כנגד הסיעות החרדיות.

יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי רמז על אפשרות כי תקום ממשלת מיעוט תחילה ורק לאחר העברת התקציב תורחב הממשלה. בנאומו אמש קרא דרעי להקים ממשלה בהקדם האפשרי. כיצד תוכרע המציאות הפוליטית? אין ספק כי ימים דרמטיים לפנינו.

בנימין נתניהו הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד