י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הנחיות חדשות; איסור התקהלות ובידוד המוני

התפרצות הקורונה בישראל: משרד הבריאות מחריף את המלחמה; נתניהו: לחדול מלחיצת ידיים

נגיף הקורונה מתפשט בישראל. עד כה נדבקו בנגיף 15 ישראלים המאושפזים בבידוד • משרד הבריאות מחריף את ההנחיות במטרה למנוע את המשך התפרצות הנגיף • נתניהו קרא לאזרחים לשמור על היגיינה אישית ולהימנע מלחיצת ידיים • נוסעי 19 טיסות שינחתו היום - יכנסו לבידוד

התפרצות הקורונה בישראל: משרד הבריאות מחריף את המלחמה; נתניהו: לחדול מלחיצת ידיים
נתניהו ומנכ"ל משרד הבריאות צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נגיף הקורונה מתפשט בישראל ומשרד הבריאות מחריף את ההנחיות במטרה למנוע את המשך התפרצות הנגיף. עד כה חלו בישראל 15 אזרחים, חלקם נדבקו בארץ, חלקם באיטליה וחלקם בספינת הדיימונד פרינסס ביפן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום לאחר דיון שהתקיים במשרד הבריאות על הנחיות חדשות לגבי מה שהוא קרא לו "מגיפה עולמית" - מגיפת הקורונה.

11 הצעדים של משרד הבריאות להתגונן בפני הקורונה:

1. ישראלים השבים מ- צרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד אוסטריה יחויבו בבידוד בית למשך 14 יום, ההחלטה רטרואקטיבית מיום עזיבת היעד.

2. זרים ממדינות אלו לא יוכלו להיכנס לישראל, אלא עם יציגו יכולת מוכחת לבידוד בית. ישום החלטה זו יכנס לתוקף בימים הקרובים.

3. איסור גורף לקיום כנסים בינלאומיים בישראל.

4. תושבי ישראל השבים מכינוסים בינלאומיים בחו״ל– יחויבו בבידוד בית 14 יום.

5. עובדי מערכת הבריאות – איסור גורף לצאת לחו"ל.

6. חל איסור לקיים אירועים המוניים והתקהלויות מעל 5,000 איש.

7. חל איסור השתתפות בהתכנסויות מעל 100 איש , לאנשים שחזרו מכל יעד בחו״ל ב 14 הימים האחרונים.

8. המלצה לנציב שירות המדינה לאסור באופן גורף יציאות עובדים לחו"ל.

9. המלצה לבני 60 ומעלה ולבעלי מחלות רקע כרוניות כגון מחלות לב , סכרת ,יתר לחץ דם , מחלות נשימתיות או דיכוי חיסוני , להימנע מהתקהלויות וממגע עם אנשים ששבו מכל יעד בחו״ל או בעלי תסמינים או אנשים החשודים כחולים.

10. תיירים ששהו באיראן, עיראק, סוריה, לבנון (ב-14 יום האחרונים) לא יורשו להיכנס.

11. משרד הבריאות ממליץ להקפיד הקפדה יתרה על היגיינה ולהימנע מלחיצות ידיים. כמו כן, נתניהו קרא לאזרחים לשמור על הגיינה אישית ולהימנע מלחיצת ידיים.

במערכת הבריאות הכריזו על עוצר יציאות, רופאים, אחיות, מנהלי בתי חולים ואנשי מערכת הבריאות לא יורשו לצאת מישראל. בנוסף, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הודיע כי מרתון ירושלים יבוטל בעקבות הקורונה.

התאחדות הכדורגל בישראל: בעקבות ההנחיות שהתקבלו בדקות האחרונות על ידי משרד הבריאות על איסור התקהלות מעל 5,000 אנשים ולאחר שיחה שנערכה בנושא עם מנכ"ל משרד הבריאות מר משה בר סימן טוב, אנו נאלצים להודיע על דחית משחק רבע גמר גביע המדינה בין קבוצות מכבי חיפה להפועל ב"ש שתוכנן להיערך הערב בשעה 20:15 וזאת בשל חוסר היכולת להיערך בשלב זה ובסמיכות למשחק לקליטת הקהל באופן זה. הודעה על מועד המשחק החלופי תמסר בנפרד.

המשחק בין קבוצות הפועל ת"א להפועל רעננה במסגרת רבע גמר גביע המדינה המתוכנן להיערך היום בשעה 19:30 יתקיים כמתוכנן תחת מגבלת הקהל וזאת לאחר תיאום עם ראשי הקבוצה תוך התייחסות לצפי הקהל.

עיריית ראשון לציון מודיעה לציבור על ביטול מרוץ ראשון לציון שבו היו אמורים לקחת חלק אלפי משתתפים. בתוך כך, העירייה רכשה כ- 440 חליפות מגן שישמשו את העובדים שימשיכו לתת שירות לתושבים בתרחיש הגרוע ביותר. כמו כן, ועד העובדים דחה את השתלמות העובדים שצפויה הייתה להתקיים בשבוע הבא באתונה.

נזכיר, כי משרד הבריאות הודיע אמש (שלישי) כי אובחנו שלושה ישראלים חולי קורונה נוספים בישראל - בנוסף ל-12 שכבר מאושפזים בבידוד.

חולה מספר 13, צעיר שעבד בפיראט האדום.

חולה מספר 14, לקוחה ששהתה בפיראט האדום, מעל ל 15 דקות.

חולה מספר 15, שב מאיטליה בתאריך 29.2.20 ושהה בבידוד בית.

במשרד הבריאות אומרים כי מצבם של החולים קל והם הועברו לאשפוז בבידוד. 

פרטים מלאים על החקירה האפדימיולוגית כולל מספרי טיסות ומיקומים מדוייקים יפורסמו עם השלמת החקירה האפידימיולוגית.

בכך עולה מספר הנדבקים בנגיף בישראל ל-15. החולים החדשים הם צעיר שעבד בחנות הפיראט האדום, לקוחה ששהתה בפיראט האדום מעל ל 15 דקות, ואדם נוסף ששב מאיטליה בתאריך 20 בפברואר ושהה בבידוד בית. מצבם קל, וכל החולים נמצאים בבידוד.

תחקירן חדשות 13 חיים ריבלין מצטט גורם בכיר במשרד הבריאות שמסרב להזדהות: "הקורבן היחיד של הקורונה תהיה הכלכלה הישראלית. את משרד הבריאות מנהלת חבורה לא מקצועית שפועלת מתוך היסטריה. בעולם התפרסמו כבר עשרות מאמרים, יש מספיק ידע מבוסס, ואכן אף מדינה לא נוקטת בצעדים דרסטיים כמו ישראל".

קורונה חולי קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד