י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
העסקן הוותיק איננו

בנה את מוסדות בעלזא: רבי יואל בן ציון פרקש ז"ל

בחסידות בעלזא התעטפו באבל על פטירתו של העסקן הנודע של החסידות רבי יואל בן ציון פרקש ז"ל שנפטר בגיל 76 • הקים ובנה את מוסדות החסידות ושימש חבר מועצת עיריית בני ברק במשך שנים רבות 

בנה את מוסדות בעלזא: רבי יואל בן ציון פרקש ז"ל
הרה"ח רבי יואל בן ציון פרקש ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים הרצוג בירושלים נפטר לבית עולמו העסקן הוותיק של חסידות בעלזא הרה"ח רבי יואל בן ציון פרקש ז"ל, חבר מועצת העיר בני ברק לשעבר ומבוני מוסדות חסידי בעלזא בארץ והוא בן 76 בפטירתו.

הוא נולד בעיירת מאקאווא בהונגריה בכ"ו אדר תש"ד לאביו ר' צבי פרקש ז"ל. בגיל שנתיים התייתם מאביו ובנערותו גדל אצל משפחת דודו שעלו ממאקווא לארץ ישראל. 

היה מגדולי העסקנים של חצר חסידות בעלזא במשך עשרות שנים מאז האדמו"ר רבי אהרן מבעלזא זצ"ל והקים את המוסדות של החסידות לאחר תחילת הנהגת הרבי שליט"א. 

הוא עזר לבנות מוסדות רבים ולא רק בחסידות בעלזא בזכות קשריו במשרד החינוך והיה עסקן מוערך בכל שדרות הציבור החרדי. הוא היה המקים של המוסדות לבנות 'בית מלכה' של החסידות יחד עם ידידו הטוב הרב אברהם יהודה פיינר ז"ל.

במשך שנים שימש כחבר מועצת עיריית בני ברק ומנכ"ל המוסדות של בעלזא בעיר שם הקים את המוסדות מהמסד ועד הטפחות. 

היה חבר מועצה בעיריית בני ברק שם היה מוערך מאוד ובכל המחלוקות בין אגודת ישראל לדגל התורה הוא היה תמיד הדמות המפשרת, עד היום וותיקי עובדי העירייה זוכרים אותו לטובה. 

החסידים מספרים כי ר' יואל בן ציון ז"ל היה עסקן לשם שמים שכל חייו עבד למען הציבור, הוא לא לקח לעצמו שום דבר. 

היה שליחו של האדמו"ר מבעלזא בעסקנות הציבורית והפוליטית אצל גדולי ישראל ועשה שליחויות למרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל והרבי ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל. 

היה יהודי בעל לב חם ואיש משפחה בצורה מיוחדת, היה מגיע לכל השמחות של בני המשפחה שגידלו אותו, גם כשההליכה החלה להיות קשה עליו מפאת מצבו הרפואי, היה מוסיף להגיע במסירות נפש. 

לפני פחות מעשור נחלש ועבר להתגורר ליד ילדיו בירושלים. בשבועיים האחרונים אושפז בבית החולים לאחר הידרדרות במצבו והיום נפטר לבית עולמו לדאבון לב בני משפחתו והמוני חסידי בעלזא.

זכה והקים דור ישרים מבורך, דור של עסקנים בצרכי ציבור באמונה, בנו הרב הערשל פרקש מנכ"ל מרכז מוסדות העולמי. אחד מחתניו: הרב אייזיק פריד יו"ר 'הידברות'. 

מסע הלוויה היום (חמישי) בשעה 15:00 בצהריים מבית הלוויות סנהדריה דרך בית המדרש הגדול בקרית בעלזא בירושלים לחלקת קהל מחזיקי הדת בהר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

חסידות בעלזא הרב יואל בן ציון פרקש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד