י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פתרון באופק למשבר הדיור במגזר החרדי

העובדה כי משבר הדיור בישראל כבר מזמן אינו פוסח על המגזר החרדי היא איננה סוד. משפחות חרדיות רבות בישראל מוצאות עצמן ללא פתרון הולם שיענה על צרכיהן הכלכליים ותואם לאורח חייהן • לא מעט אושיות ציבור, פוליטיקאים ואנשי רוח מהמגזר החרדי כבר התבטאו בנושא זה – וחברי הכנסת המייצגים את קהל הבוחרים החרדי הרימו את הכפפה

פתרון באופק למשבר הדיור במגזר החרדי
הדמיה של דורות עילית צילום: דורות עילית

העובדה כי משבר הדיור בישראל כבר מזמן אינו פוסח על המגזר החרדי היא איננה סוד. משפחות חרדיות רבות בישראל מוצאות עצמן ללא פתרון הולם שיענה על צרכיהן הכלכליים ותואם לאורח חייהן. לא מעט אושיות ציבור, פוליטיקאים ואנשי רוח מהמגזר החרדי כבר התבטאו בנושא זה – וחברי הכנסת המייצגים את קהל הבוחרים החרדי הרימו את הכפפה.

בעוד היצע הדירות למגזר החרדי הולך ופוחת, הולך הביקוש וגובר באלפי דירות בכל שנה - ולאור העובדה כי קצב גידול האוכלוסייה החרדית בישראל עומד על כ-4% בכל שנה, הרי שנתונים אלו עשויים עוד להחמיר באופן משמעותי - כאשר הפתרון הוא להסתמך על קרקע חקלאית בבעלות פרטית במזרח גוש דן לטובת מתן מענה ראוי למגזר החרדי.

המאפיינים הייחודיים של הדיור למגזר החרדי

הציבור החרדי מתחתן בגיל צעיר וזוגות רבים העוזבים את בית ההורים זקוקים לפתרון מידי על מנת להתחיל ולהקים בית נאמן בישראל בסביבה המאפשרת לשמר את אורח החיים החרדי וליהנות מקהילה מפותחת וחיה. מסיבה זו בדיוק, רבים מהזוגות הצעירים הללו בוחרים בערים החרדיות הקיימות כיום כמו בני ברק, בית"ר עילית, או אלעד, כמקום מגורים אופטימלי. עם זאת, כיום לא נראה כי צפויים פרויקטים חדשים לבניה בערים אלו והיצע הפתרונות הולך ופוחת.

כמגזר בעל צרכים רוחניים וחברתיים שונים מהאוכלוסייה החילונית בישראל, דורשות המשפחות החרדיות מענה מגוון, כאשר עצם הדבר הופך את משבר הדיור בקרב אוכלוסייה זו למורכב אף יותר.

הצורך בשירותים ומוסדות נגישים

מאחר ובמרבית הערים והשכונות המעורבות, בתי הכנסת של ציבורים שונים עשויים להיות מעטים ביותר וקשה מאוד למצוא מקוואות, המגורים באזורים אלו עשויים להציב קשיים ייחודיים לאורח החיים החרדי ולפגוע במרקם הקהילתי החיוני כל כך לשגרת החיים היום-יומית.

כמו כן, היעדר מוסדות חינוך התואמים את בחירותיו הרוחניות של הציבור או נגישות מוגבלת לרשתות שיווק המציעות מוצרים כשרים למהדרין, עשויים להטיל קשיים רבים. מסיבות אלו ורבות אחרות, זקוקים זוגות צעירים רבים מהחברה החרדית לא רק לדירות שיתאמו משפחות מרובות ילדים ויאפשרו שמירת שבת וכשרות כהלכתן, אלא גם ליישובים קהילתיים שיאפשרו להם לנהל את חייהם כראות עיניהם.

הזדמנויות תעסוקה

לצד הצורך הטבעי של בני המגזר החרדי להזדמנויות תעסוקה המותאמות לאורח החיים החרדי, נדרשים גם מוסדות תורניים איכותיים שיאפשרו לשלב באופן יעיל וראוי לימוד תורה ועבודה המספקת פרנסה בלי להתפשר על שמירת תו"מ. לכן, נדרשים במקום מגורים מקומות עבודה מתאימים או לחילופין, נגישות לפתרונות תחבורה שיאפשרו להם להגיע בקלות אל מקום העבודה.

חברי הכנסת תומכים בהקמת ישוב חדש לקהילה החרדית

על מנת לספק מענה איכותי וראוי למשבר הדיור במגזר החרדי, בתמיכת חברי הכנסת מקודם כיום פרויקט שאפתני ורחב היקף על קרקע חקלאית פרטית שיאפשר לזוגות צעירים רבים הקובעים עתים לתורה לקיים אורח חיים הכולל שמירת מצוות ושמירה על מסורת אבותינו, תוך הנאה מאיכות חיים ומנגישות להזדמנויות תעסוקה והשכלה הטובות ביותר.

דורות עילית היא עיר חרדית חדשה המתוכננת להיבנות במזרח גוש דן, במרחק של 20 דקות נסיעה מכפר סבא ומשקיפה על נופי השומרון. בין מרכזי התעשייה של מטרופולין תל אביב ונופי האבות של השומרון, מציעה דורות עילית הכול מהכול ועשויה להוות את השינוי המיוחל שרבים ציפו לו.

מאמצי הפיתוח בעיצומם

אף על פי שמדובר בקרקע חקלאית שטרם הופשרה, מדובר בקרקע פרטית אשר הסבירות להפשרתה גבוהה ביותר. קשת רחבה של מנהיגים מכל מגזרי הציבור כבר נתנו את ברכת הדרך לפרויקט החשוב ומסייעים לקדמו בכל האמצעים העומדים לרשותם. תורמת לכך העובדה כי שטח העיר הינו בתוך גבולות הקו הירוק ולא יעמוד בכל מחלוקת בכל הסדר פוליטי עתידי, מה שמבטיח כי אלו מאיתנו שירכשו נכס בפרויקט, רוכשים השקעה לכל החיים.

בניה בסטנדרטים הגבוהים ביותר

הפרויקט מובל על ידי אפיקים רוזנטלר אחת החברות המובילות כיום בענף הבניה בישראל. במשך 30 שנים, צברה החברה ניסיון רב בתחום והובילה כמה מהפרויקטים המתקדמים והאיכותיים בענף הבינוי הישראלי תוך הקפדה על טכנולוגיות בניה מתקדמות, ירוקות ויעילות. שימוש בחומרי בנייה איכותיים וליווי הנדסי על ידי אנשי הצוות המובילים בענף ובשימוש בציוד מיכון ברמה גבוהה. כל אלו יחד מסתכמים יחדיו לכדי נכס להשקעה עם פוטנציאל לאיכות מגורים ולתשואה גבוהות במיוחד.

הזדמנות פז למגורים ולהשקעה

הזדמנות משמעותית זו לנכס מניב במרכזה של הארץ, אשר יאפשר לזוגות רבים להקים בית נאמן ולייעד פתרון חשוב ונחוץ לקהילה החרדית, כבר מעורר עניין רב גם בקרב אנשים פרטיים – וגם בקרב משקיעים. לכן, גם לבעלי משפחות, גם למתעתדים להקים בית בישראל וגם למשקיעים המזהים את הדרישה מומלץ שלא להתעכב – אלא לפעול בהקדם האפשרי.

וכעת, כשחברי הכנסת מאחורי המהלך והמהלך כבר מתגלגל בערוץ המהיר, כל שנותר לך לעשות הוא להשאיר את פרטיך באתר ולנצל את ההזדמנות לרכישת הקרקע במחיר משתלם במיוחד, ממש לפני שהביקוש יעלה את המחיר.

מתעניינים בפרוייקט דורות עילית?
נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-395-2826 

דורות עילית עיר חרדית חדשה מצוקת הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד