כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ההיערכות בישראל

איגוד הרופאים: "הקורונה החלה להתפשט בישראל"

ההיערכות לנגיף הקורונה: איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית טוען כי ייתכן שנגיף הקורונה מועבר כבר כאן בישראל

איגוד הרופאים: "הקורונה החלה להתפשט בישראל"
נגיף הקורונה צילום: Mendy Hechtman/FLASH90

איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית פרסם כעת, כי "עלינו לצאת מתוך נקודת הנחה שנגיף הקורונה כבר מועבר כאן ולא רק מגיע מחוץ לישראל, על כן חשוב שמשרד הבריאות הוסיף להגדרת מקרה חשוד גם תחלואה נשימתית קשה, ללא קשר אפידמיולוגי, ובכל קבוצות הגיל.

בהתאם, מומלץ להתחיל לבדוק לקורונה באופן מיידי גם במרפאות הזקיף לתחלואה נשימתית ולהרחיב משמעותית את התשתית המעבדתית לזיהוי מקרים בישראל. על מנת לדעת אם אכן אנו בשליטה אנו חייבים נתונים אפידמיולוגיים ומעבדתיים מלאים, ולא רק לחפש מתחת לפנס".

כזכור, במשרד הבריאות נקטו בצעדים מחמירים בכל הקשור לכניסת אזרחים זרים לישראל במטרה למנוע ככל הניתן את התפשטות הקורונה בארץ.

לקראת הצו שנכנס לתוקפו הבוקר בשעה 8:00, להלן מספר הזרים שהגיעו ממדינות אלה (והם נתיני המדינות) בשבוע האחרון (מיום 22.2.2020) ועדיין שוהים כאן:

אוסטריה- 510

גרמניה- 6,141

ספרד- 1,004

צרפת- 4,486

שוויץ- 597

מאנדורה ומסן מרינו לא נרשמו כניסות

במהלך היממה האחרונה סייעו אנשים רשות האוכלוסין וההגירה ביחד עם רשות שדות התעופה למאות תיירים לעזוב את ישראל.

נציין, כי נתוני היוצאים מתייחסים למי שיצא מרצונו ולא לזרים ״שהוצאו״ כי אין כלל פעילות של הוצאה. כמו"כ צו איזור הכניסה מתייחס לנכנסים בלבד ולזרים.

בתוך כך, בשל הערכות לתחלואה נרחבת בקורונה בישראל, משרד הבריאות ממליץ כי כל ארגון במשק, ובפרט מפעלים חיוניים, ייתנו את הדעת לאפשרות של היעדרות מהעבודה בהיקפים גדולים.

במשרד מדגישים כי על כל ארגון לבחון הטלת איסור על נסיעות לחול של עובדיו, להקפיד על הגיינה ועל הימנעות ממגע קרוב בין העובדים.

במסמך שהעביר משרד הבריאות הנחיות מעודכנות לגורמים רבים ולפיהם, נציג של קופת החולים המבטחת ייצור קשר עם מי שנכנס לבידוד ביום הכניסה לבידוד ולאחר מכן יבצע מעקב יזום אחת ליומיים.

עוד נכתב, כי המעבדה לוירולוגיה קלינית בביהח הדסה עין כרם תבצע בדיקות נשאות לנגיף ולא רק המעבדה בביהח שיבא. כך מפרסמת דקלה אהרן-שפרן בכאן חדשות.

נזכיר, כי בצה"ל הודיעו בסוף שבוע האחרון (חמישי) על איסור יציאה לחו"ל של אנשי קבע וחיילי סדיר.

כמו כן, גם במשרד הבריאות הודיעו על איסור יציאה מהארץ של רופאים ואחיות, במטרה להתכונן כראוי למקרה של התפרצות המונית של מגיפת הקורונה.

קורונה רופאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד