כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ביום הולדתו

בעל מאפיית מצות "בורר" הוותיקה נפטר בליל שבת

היסטוריה בני ברקית: הרב דב בורר ז"ל, בעל מאפיית המצות המיתולוגית ברחוב שלמה המלך - נפטר בשיבה טובה • זכה שגדולי ישראל יאפו מצות אצלו • בן 93 בפטירתו

בעל מאפיית מצות "בורר" הוותיקה נפטר בליל שבת
הרב דב בורר ז"ל באפיית מצות צילום: יעקב כהן

ברוך דיין האמת: בליל שבת נפטר בבני ברק הרב דב דניאל בורר ז"ל, בעל מאפיית המצות המיתולוגית "בורר" בבני ברק והוא בן 93 בפטירתו. המנוח נפטר בביתו ברחוב רשב"ם בבני ברק בערב שבת קודש במיתת נשיקה, כשנכדיו סמוכים על שולחנו.

הרב בורר ז"ל, בנו של ר' מרדכי בורר ז"ל, נולד בגרמניה בי"א אדר תרפ"ז. התגורר ברחוב רשב"ם בבני ברק, סמוך לבית הכנסת 'לדרמן'; והיה בעל מאפיית המצות המפורסמת שנקראה על שמו "בורר", ברחוב שלמה המלך בבני ברק.

כל גדולי ישראל ובראשם שר התורה הגר"ח קנייבסקי היו אופים אצלו את המצות לכבוד חג הפסח. ר' דב בורר ז"ל היה לשם דבר והיה מקפיד על קלה כבחמורה וכן היה נזהר שלא יכניסו חמץ למאפייה.

הוא היה מדקדק מצוות ומחבב את המצווה. כל אפייה בכל חבורה וחבורה הייתה בהתלהבות מחודשת. ר' דב היה גוער במי שנכנס עם חשש חמץ, או שלא גזר ציפורניים כפי הקפדת החומרות.

כאמור, בגלל החמרתו והקפדתו, היו גדולי ישראל מכל החוגים מגיעים לאפות אצלו. בכל ראש חודש ניסן היה מגיע למקום שר התורה הגר"ח קנייבסקי יחד עם בני משפחתו.

כך גם הגר"נ קרליץ זצ"ל וכן יבלחט"א הגרב"ד פוברסקי וקהילות רבות היו אופים את המצות במאפייה שלו. בנוסף, ר' דב היה מומחה בהכנת פרוטזות לקטועי רגליים.  

זכה ר' דב ונפטר ביום הולדתו ה–93 והותיר אחריו דור ישרים מבורך. מסע ההלוויה יצא בשעה 22:00 מביתו ברחוב רשב"ם 18 בבני ברק, לבית העלמין סגולה בפתח תקווה - שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים 

מאפיית בורר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד