כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
חופשה ללא תשלום

בהלת הקורונה: הישראלים מדירים רגליהם מנתב"ג; העובדים פתחו בעיצומים

בעקבות ביטול המוני טיסות, שדה התעופה בן גוריון נותר מיותם ו70% מכלל העובדים הזמניים הוצאו לחופשה ללא תשלום ובעקבות כך החלו בעיצומים נרחבים

בהלת הקורונה: הישראלים מדירים רגליהם מנתב"ג; העובדים פתחו בעיצומים
נתב"ג צילום: משה שי, פלאש 90

בהלת הקורונה בישראל, הפחד של הנוסעים לטוס לחו"ל והנחיות משרד הבריאות, הביאו לעיצומי ענק ברשות שדות התעופה.

דובר רש"ת מסר היום (ראשון), כי לאחר דיונים כואבים וקשים בין ההנהלה לוועדי העובדים ולאחר ניתוח הפעילות התעופתיות בנמל התעופה בן גוריון ונמל התעופה רמון ומתוך מכלול שיקולים מבצעיים הוחלט על הוצאה לחופשה ללא תשלום ל 70 אחוז מכלל העובדים זמניים.

ההנהלה והוועד בחנו במכלול השיקולים ובכדי לצמצם את הפגיעה בעובדים בעלי משפחות הוחלט להוציא קודם את הרווקים מבין העובדים. בקרב עובדי הביטחון של רש"ת יצומצמו המשרות - לחלקיות המשרה שווה ערך ל 150 משרות. עובדי היום יצאו לארבעה ימי חופשה.

בוטלו באופן גורף השעות הנוספות לכלל העובדים. תהיה פגיעה במשכורתם של העובדים הבכירים. ההנהלה הבכירה ויתרה על 50 אחוז מהפריון השנתי לשנת 2019 כמו כן בוטלו ההכשרות ובוטלו הגיוסים של עובדים ועובדים ארעיים שהיו אמורים לחזור לקראת עונת הקיץ 2020. בנוסף הוחלט על ביטול של קורסים ונסיעות בתפקיד לחו"ל.

בנוסף, הטיסות הבינלאומיות של כלל חברות התעופה עוברות מטרמינל 1 לטרמינל 3. למעט הפעילות הפנים ארצית(בשלב זה).

בהודעת רש"ת נמסר, כי טרמינל 1 ייסגר לטיסות בינלאומיות החל ממוצ״ש 14 למרץ 2020 ועד סוף חודש אפריל 2020.

הפעילות של טיסות החסך תעבורנה לטרמינל 3 כשהרישום לטיסה יתבצע במגזרים השונים מה שיאפשר יעילות תפעולית, מבצעית וחיסכון במשאבים.

בימים אלה סיימנו את ההתאמה של טרמינל 1 לפעילות של טיסות החסך והכנתו לקליטת שלושה מיליון נוסעים (בהשקעה של כחצי מיליארד ₪). הפעילות הפנים ארצית תמשך כסדרה מטרמינל 1 בשלב זה. הודעת טייס (נוטאם) תצא בשעות הקרובות. הודעה הועברה לחברות שרותי הקרקע, חברות התעופה ולשותפי הפעילות בטרמינל 1.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד