כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סערה בכחול לבן

בכירים במפלגה: "האוזר והנדל סיימו את דרכם אצלנו"; יעלון זועם

המפלגה השנייה בגודלה סוערת: חולשתה של כחול לבן, שבנויה מרסיסים הפזורים לרוחב המפה הפוליטית, באה לידי ביטוי כאשר על הפרק עומד הרעיון להקמת ממשלה צרה עם תמיכת הרשימה המשותפת מבחוץ. צמד הח"כים האוזר והנדל מתנגדים נחרצות למהלך ומעוררים סערה במפלגה

בכירים במפלגה: "האוזר והנדל סיימו את דרכם אצלנו"; יעלון זועם
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דווקא לאחר שגוש הימין ספג מכה בתוצאות האמת, הרוחות במפלגה היריבה, כחול לבן, ממשיכות לסעור סביב שאלת הקמת ממשלת המיעוט שיוזם יו"ר המפלגה ח"כ בני גנץ. הלחץ מראשי כחול לבן מופנה לעבר שני חברי הכנסת הימניים של המפלגה, יועז הנדל וצביקה האוזר.

על פי הדיווחים, במהלך פגישת צמד חברי הכנסת הימניים עם יו"ר מפלגת תל"ם חבר הכנסת בוגי יעלון, הבהיר להם האחרון כי הוא דורש מהם להתיישר לעמדת המפלגה ולתמוך בממשלת מיעוט. באם יסרבו אמר להם יעלון, עליהם להתפטר מהכנסת לאלתר.

לחץ נוסף שמופעל על צמד הח"כים הוא מצד יושב ראש כחול לבן בני גנץ שנועד היום לפגישה פוליטית עם השניים במטרה לשכנע אותם לתמוך במתווה להקמת ממשלה צרה, יוזמה שבכחול לבן מגדירים: "ממשלת אחדות בשתי פעימות".

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', הנדל והאוזר סירבו להתחייב כי יתמכו בהשבעת ממשלה כזו - גם אם תהיה החלטה סיעתית מחייבת.

בתוך כך נמסר, כי בכירים בכחול לבן הודיעו: "האוזר והנדל סיימו את דרכם אצלנו. לא ייכללו יותר ברשימה".

בתגובה לכך אמר יו"ר המפלגה בני גנץ: "בכחול לבן יכולות להיות מגוון דעות אבל יש רק עמדה אחת והחלטה אחת- של יו"ר המפלגה. לא של בכירים ולא של מקורבים".

מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד