ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
גאווה יהודית

כך הפך אבי שיפמן ללהיט החם של נגיף הקורונה

אבי שיפמן צעיר יהודי בן 17, יצר אתר אינטרנט שמעדכן בצורה מדויקת על מצב חולי הקורונה בעולם. הוא זוכה למיליוני כניסות מידי יום • "האנשים המשוגעים מספיק כדי לחשוב שהם יכולים לשנות את העולם, הם אלה שעושים"

כך הפך אבי שיפמן ללהיט החם של נגיף הקורונה
מטיילים בונציה עם מסכות צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אבי שיפמן, צעיר יהודי מאזור סיאטל, הקים אתר אינטרנט לאחר שיותר ויותר אנשים להוטים למצוא תשובות לשאלות הנוגעות לנגיף הקורונה. אבי שיפמן בן השבע עשרה, ניצל את הכישרון הגדול שלו כדי ליצור אתר שמספק מידע מעודכן על נגיף הקורונה בכל דקה.

תוך יממה האתר שלו זכה ללמעלה מ-20 מיליון כניסות מכל רחבי העולם. נכון להיום האתר מספק את הנתונים הסטטיסטיים העדכניים ביותר על מקרים מאושרים, מקרים חמורים, מקרי מוות וכאלה שהתאוששו, הוא מציע טיפים לבידוד, מידע על נסיעות, ומפת גוגל המציינת לאילו מדינות יש תושבים שנבדקו ונמצאו נושאים את הנגיף.

"המטרה שלי היא להפוך את האתר למקום הטוב ביותר למידע על נגיף הקורונה, עם מספר שיטות להשגת נתונים", כך אמר אבי לאתר GeekWire. "כשהתחלתי לראשונה להתעסק עם זה, ראיתי את המגיפה כולה מבחוץ, ומעולם לא ציפיתי שהיא תשפיע עלי באופן אישי."

אבי שיפמן

"עשיתי את זה כך שהאתר בודק את המידע והמספרים עם עשרות מקורות", אמר אבי. "אנשים גם קוראים את זה ושולחים לי הודעות אם זה לא מדויק, לפעמים היה קצת מלחיץ."

ההצלחה של האתר לא אמורה להפתיע את אלו שמכירים אותו מכיוון שזה לא האתר הראשון של אבי. הוא אומר שהוא פעיל עם אתרי אינטרנט מאז שהיה בן 7, ופיתח את האתר הראשון שלו בכיתה ד'.

הוא קיבל אלפי תגובות מאנשים ברחבי העולם, למרות שהאתר שלו באנגלית בלבד.

הוא אמר ל"סיאטל טיימס" כי הוא מקווה שהאתר שלו מראה כי "הטכנולוגיה מועילה באירועים עולמיים אלה, כמו למשל בשריפות באוסטרליה או בהתפרצות נגיף האבולה. אני גם רוצה לרכוש מיומנויות דרך כל האנשים הגדולים שפגשתי במהלך העבודה על זה."

אבי הוא בן של של רופא וביולוג, הוא אמר ל"טיימס אוף ישראל" כי אמו, שגם היא רופאה, הצליחה להשיג ערכות בדיקה למטופליה רק ​​במהלך השבוע. הוא גם ביקורתי על תגובת ממשלת ארה"ב להתפרצות.

"סין בנתה בית חולים חדש תוך עשרה ימים", הוא אמר ל"סיאטל טיימס". "ארה"ב צריכה להיערך מראש למשהו כזה. עליהם להבין מה לעשות אם בתי הספר ייסגרו למשך מספר חודשים. איש באמריקה לא התחרפן מזה עד השבוע האחרון."

הוא מבלה כמעט את כל זמנו באתר ונחוש לעדכן אותו כל עוד אנשים זקוקים לו. הוא אמר ל- GeekWire שהציטוט האהוב עליו הוא של סטיב ג'ובס שהיה ממייסדי חברת 'אפל' שאמר. "האנשים המשוגעים מספיק כדי לחשוב שהם יכולים לשנות את העולם, הם אלה שעושים."

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד