ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
התפשטות נגיף הקורונה

ראש הממשלה יכריע: האם אנחנו לפני השבתה מלאה של המשק?

כשמניין הנגועים המאובחנים בנגיף הקורונה בישראל עומד על 178 ובצל הערכות של בכירים במשרד הבריאות כי בישראל מסתובבים עוד רבים שחולים בנגיף אך לא אובחנו, ראש הממשלה נתניהו וצוותי המומחים דנים באפשרות לסגור לחלוטין את פעילות המשק למעט עובדים חיוניים

 ראש הממשלה יכריע: האם אנחנו לפני השבתה מלאה של המשק?
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: פלאש 90

התפשטות נגיף הקורונה בישראל ממשיכה להתרחב גם היום (שבת)כשמניין הנדבקים שאובחנו עלה ל-178 בני אדם.

בין הנדבקים שניים במצב קשה. 125 נוספים באורח קל ושבעה בינוני. כמו כן, קיים חשש למקרי הידבקות נוספים ברחבי הארץ שלא אובחנו.

במסגרת המאבק בנגיף, במשרדי הממשלה בוחנים צעדים נוספים הכוללים צמצום משמעותי של הפעילות במשק. בין המגבלות שנשקלות סגירת מקומות עבודה, ביטול התחבורה הציבורית והשבתת גני הילדים.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר אחר הצהריים כי במקרה של הקשחת צעדים, הסופרים יישארו פתוחים. "אין טעם להסתער עליהם. המערכת נערכת אבל בכל תסריט אפשרי הסופרים ישארו פתוחים. אני מבקש מהציבור לנהוג באחריות ולהקשיב להנחיות הגורמים המוסמכים לכך".

גם מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי מפעלי המזון ממשיכים וימשיכו לפעול כסדרם: "לרשתות המזון יש מלאי גדול. ייבוא המזון לישראל נמשיך. אין צורך לאגור מזון. הנגישות לרשתות המזון והפארם תימשך".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי "זו תקופה מאתגרת שמחייבת את כולנו לאחריות אישית ולערבות הדדית . ארגוני החירום וההצלה של המשרד לביטחון הפנים מתמודדים עם אתגרים חדשים, ועושים את כל הפעולות הנדרשות כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל. חשוב לי להבהיר שלפי כל התרחישים שהוצגו למשטרה ולמשרדי, כל העסקים החיוניים כמו חנויות מזון, בתי מרקחת ועוד - ישארו פתוחים וזמינים לציבור הרחב".

גם ברחבי העולם עדיין נאבקים בנגיף. בארצות הברית הכריז הנשיא דונלד טראמפ על מצב חירום שכולל סיוע כלכלי בסך 50 מיליארד דולרים, וראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס צפוי להודיע על צעד דומה. באיטליה, על אף הסגר הכלל-ארצי, נרשם שיא יומי במספר הקורבנות, כשתוך יממה איבדו את חייהם 250 חולים. במקביל, בצרפת, גרמניה מספר הנדבקים מוסיף לעלות.

1,500 מקרי הידבקות נוספים בנגיף הקורונה אובנו בספרד. בכך, הגיע מספר החולים במדינה ל-5,700 בסך הכל. בעקבות ההתפרצות בספרד, כלי תקשורת במדינה דיווחו כי הממשלה תטיל סגר כללי כדי להיאבק בווירוס.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד