א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
193 חולי קורונה

הקורונה בישראל: יופסק השימוש במזומן בתחבורה הציבורית

מספר החולים בישראל זינק ל-193, ובמערכת הביטחון ומשרד הבריאות מתכוננים למצב חירום • ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על השבתה של חלק מהמשק בישראל למעט מקומות עבודה חיוניים ביותר בעקבות הקורונה • כתבה מתעדכנת

הקורונה בישראל: יופסק השימוש במזומן בתחבורה הציבורית
בדיקת הקורונה בתחבורה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מספר החולים בקורונה בישראל עלה ל-193, ובמערכת הבריאות נערכים למצב חירום. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על השבתה של חלק מהמשק בישראל למעט מקומות עבודה חיוניים ביותר בעקבות הקורונה, מעונות יום וגנים יסגרו, והבנקים ידחו החזר הלוואות של אזרחים פרטיים. 

שר הביטחון, נפתלי בנט, קיים במהלך השבת דיון היערכות להפעלה אפשרית של מצב משק לשעת חירום. הדיון נערך בהשתתפות סגן שר הביטחון, מנכ"ל משרד הביטחון, סגן הרמטכ"ל, מפקד פיקוד העורף, עוזר השר להתגוננות ונציגי מתפ"ש, מל"ל ורח"ל.

23:25 > זוג הורים וחמשת ילדיהם תושבי אזור ירושלים, בני המשפחה נחשפו לחולה מאומת מספר 129 ונדבקו בנגיף. האוכלוסייה שבאה במגע הדוק עם החולים קיבלה הודעה אישית. בני המשפחה הינם תושבי היישוב החרדי קריית יערים.

23:10 > שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': לאחר דיון מתמשך עם גורמי המקצוע, על רקע משבר הקורונה, התקבלו החלטות מיידיות בנוגע לתחבורה הציבורית:

1. על מנת לשמר שגרה מינימלית עבור אזרחי ישראל, התחבורה הציבורית ממשיכה. מפות יעודכנו בהתאם לביקושים.

2. אנחנו קוראים לציבור לצמצם נסיעות ולהשתמש בתחבורה הציבורית רק לנסיעות חשובות.

3. מיום שלישי לא ניתן יהיה לשלם במזומן או לרכוש רב קו מהנהג. תשלום יבוצע רק באמצעות תיקוף רב קו על מנת לצמצם במידת האפשר ממשק בין הנוסעים לנהג.

4. לגבי אגף הרישוי: לא יתקיימו בחינות מעשיות. בחינות תיאוריה ורענון נהיגה יתקיימו בכיתות של עד 10 משתתפים, משרדי הרישוי ימשיכו לקבל קהל בהזמנת תור מראש ותוך ויסות המוזמנים באופן שלא יהיו יותר מעשרה ממתינים בכל סניף בו זמנית

23:01 > מקורות: ערוכים להמשיך את אספקת המים לכל אזרחי ישראל.

22:55 > בשל ההנחיות החדשות: פתיחת משפטו של ראש הממשלה מוטלת בספק.

22:50 > בכיר בכחול לבן: יש הסכמה לכניסה מיידית לממשלת אחדות-חירום כשנתניהו יכהן ראשון, אבל לא נסכים להיות חלק שולי בממשלה

22:45 > מסתמן: עיריית ירושלים תקצץ זמנית במספר עובדיה. החל ממחר, ייקראו לעבודה רק כ-2500 העובדים החיוניים מתוך 11,000 עובדים. העובדים אשר ישארו בבית יקבלו שכר מלא. כך דווח לראשונה בכאן 11

22:35 > המשרד לשירותי דת מוסר: "פעילות המקוואות נמשכת כרגיל. נדגיש אנו פועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות המקוואות עוברים חיטוי ועומדים בתנאים המחמרים של ניקיון והגיינה. מי שנדרש לשהות בבידוד חל איסור להגיע למקווה. המשרד יטפל בחומרה רבה כנגד מפירי הבידוד לרבות נקיטת צעדים פליליים".

22:30 > בתום שיעורו השבועי ולאור הנחיות רה"מ הערב, הורה הרה"ר לישראל מרן הראש"ל הגר"י יוסף על ביטול שיעורו השבועי בביה"כ היזדים - החל משבוע הבא, ישודר השיעור באמצעות הלווין, תחנות הרדיו ואתרי האינטרנט בלבד.

22:25 > החל מיום שלישי יופסק השימוש במזומן בתחבורה הציבורית.

22:05 > קופת החולים מאוחדת הודיעה כי היא עובדת כרגיל ובאופן מלא. "נקווה שלא תהיה בעיה של עובדים שיתקשו להגיע בגלל השבתת מערכת הבריאות. המרפאות, המכונים וכל השירותים למבוטחים פועלים". בקופה"ח קוראים למבוטחים להגביר את השימוש בשירותים הדיגטליים ולקבוע תור עם שיחת וידאו עם הרופא/המטפל. הרחבנו באופן מיוחד את אפשרויות השימוש וההצטרפות לשירות.

22:00 > מקופ"ח לאומית נמסר כי הקופה עובדת כרגיל ובאופן מלא. אנו קוראים לציבור להשתדל להימנע מלהגיע למרפאות אלא רק במקרים הכרחיים ולהשתמש בכל האמצעים הדיגיטליים שלאומית מעמידה לרשותם - רופא אישי בוידאו, התכתבות עם רופא, קבלת מרשמים באפליקציה והזמנת תרופות מרשם עד הבית

21:50 > ישראייר מודיעה שהחל מיום שני לוח טיסות הפנים ארצי יותאם לשני סבבים בלבד- אחד בבוקר ואחד אחהצ על מנת לשמר את המשכיות הנתיב לטובת הטסת רופאים וגורמים חיוניים לעיר. הטיסות מחיפה יוקפאו החל מיום שני עד להודעה חדשה.

21:45 > בהמשך להערכת המצב המתמשכת למניעת התפשטות נגיף הקורונה ולשמירה על רציפות תפקודית בצה״ל הנחה הערב ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, את מפקדי הזרועות, האגפים והפיקודים לקיים הערכות מצב באשר להגעתם של חיילים עורפיים ועובדים לשירות. יושם דגש על הגעה של חיילים ועובדים ההכרחיים לשימור המוכנות, הרציפות התפקודית והתהליכים המבצעיים בלבד, וזאת ממחר, יום ראשון. הודעות פרטניות יימסרו לחיילים על ידי מפקדיהם.

21:40 > החל ממחר בבוקר ייסגרו לחלוטין: אולמות אירועים , קניונים, בתי ספר, גני ילדים ומעונות , אוניברסיטאות, בתי קפה, מסעדות, בתי קולנוע. תחבורה ציבורית תצומצם. כל השאר מתבקשים לצמצם פעילות למינימום ההכרחי.

21:31 > החל ממחר בבוקר כל מה שקשור לתרבות ופנאי יפסק. כמו בתי קפה ומסעדנים. 

21:30 > הוראה חדשה: לא יותר מ-10 אנשים במרחב אחד.

21:25 > נתניהו: תרופות - לא יהיה שום מחסור. בתי המרקחת ימשיכו. בנקים - שירותי הבנקאות והכספומטים ממשיכים כרגיל. גם תחנות דלק. כמו כן כל מקומות הפנאי יסגרו, מי שלא חייב לצאת לעבודה או לנסיעה לדלל את זה, אנחנו מקטינים את המגע של הציבור .

21:23 > רה"מ נתניהו: "ביקשתי את אישור משרד המשפטים. זה לא פשוט, יש בזה פגיעה מסוימת בפרטיות, אבל זה כלי מאוד אפקטיבי. האמצעי הזה נוסה בטיוואן, כנראה בהצלחה יתרה. ישראל היא אחת המדינות הבודדות שיש לה את היכולת הזו ונשתמש בה לאיתור מהיר ואפקטיבי של הנגיף"

21:22 > רה"מ נתניהו: "אנחנו במלחמה עם אויב בלתי נראה. כדי לנצח אותו, זה תלוי בצעדים של כל אחד ואחד מכם. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לא להדביק ולא להידבק. מחר בממשלה נאשר אמצעים חדשים, שבמשך כל השנים נמנעתי להפעיל בציבור האזרחי".

21:20 > רה"מ נתניהו: "אנחנו מתייחסים לזה כאירוע מתגלגל. המחלה משתנה, לומדים עליה כל הזמן. אנחנו יכולים לנצח את הנגיף. אבל זה אומר שאנחנו צריכים לעבור לשגרת חיים חדשה למשך הזמן הדרוש".

21:15 > בתי החולים סורוקה ואסף הרופא הודיעו על הפעלת מעונות יום לילדי העובדים, על מנת להקל על הצוותים הרפואיים.

21:12 > החלה הצהרת ראש הממשלה.

21:10 > הצהרת ראש הממשלה תתחיל בדקות הקרובות.

20:50 > המשרד לשירותי דת: פעילות המקוואות נמשכת כרגיל, ננקוט צעדים פליליים נגד מי שיפר את הבידוד ויגיע למקווה

20:40 > מספר החולים עלה ל-193

20:30 > עדכון מהמרכז הרפואי העמק: חולה חיובי לקורונה הועבר עכשיו אל המתחם המבודד הייעודי במרכז הרפואי העמק. החולה, בן 66 מהצפון (חולה 191), מצבו קל. הוא הועבר ישירות אל המתחם הייעודי למטופלי קורונה, ללא מעבר במיון. סה"כ 3 חולים חיוביים לקורונה, מצבם קל.

20:20 > למרכז הרפואי זיו הובאו לפני שעה קלה גבר בן 22 ממע'אר ואישה בת 30 מכרמיאל, עם תסמינים חיובים לקורונה.הם הוכנסו לאשפוז במחלקה הייעודית לחולי קורונה - מחלקה המבודדת ומרוחקת מיתר המטופלים במרכז הרפואי והציבור אינו בא עימה במגע. מצבם של שני החולים מוגדר קל. סה"כ מאושפזים במחלקה הייעודית ב"זיו" שלושה חולי קורונה. כולם במצב קל.

20:10 > מספר חולים עולמי: 150,650 חולים. 5,619 מתו. 73,734 החלימו

20:08 > המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא- עדכון : במח' המיוחדת והמבודדת שלנו לקורונה במרכז הרפואי נמצאים כעת 6 מטופלים. היום נוספו 2 : אישה בשנות ה50 לחייה וגבר בשנות ה20 לחייו. כולם במצב קל.

20:07 > יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין מבהיר: "ביום שני הקרוב (16.3) חברי הכנסת ה- 23 יושבעו וכנסת חדשה תצא לדרך. חשיבותו של פיקוח פרלמנטרי בתקופת משבר אינה מוטלת בספק וזאת מטרתו העיקרית של בית הנבחרים. על אופן ביצוע ההשבעה יוחלט לאחר הערכת מצב נוספת שאקיים מחר עם גורמי המקצוע השונים".

20:05 > ח"כ עמיר פרץ בפניה לשר האוצר, שר הפנים ומנהל רשות המיסים: יש לדחות את תשלומי המע”מ ומס ההכנסה למאות אלפי בעלי עסקים קטנים בישראל ולפטור אותם מתשלום מיסי עירייה, על המדינה לשלם דמי אבטלה לשכירים שפוטרו או בחל"ת מיום האבטלה הראשון, ולשלם עבור ימי מחלה בשיעור 100% מיום המחלה הראשון.

20:03 > הודעה מחברת החשמל: היום, כמו תמיד, בריאותכם חשובה לנו. בשל התפשטות נגיף הקורונה, החל מיום א' הקרוב, 15.3.20, ייסגרו משרדי קבלות קהל בכל מרכזי השירות של חברת החשמל. ניתן לברר מידע ולבצע פעולות בשירות עצמי, מבלי לצאת מהבית וללא המתנה, באמצעים הבאים: באפליקציה, באתר האינטרנט, צ'אט באתר, שליחת מסרון למספר 0557000103 ובהודעה אישית בפייסבוק.

20:00 > שר החינוך רפי פרץ: ״הנחתי את מערכת החינוך להיערך לכל תרחיש, נמתין להחלטה רשמית של ראש הממשלה, משרד הבריאות והמל״ל.״

19:50 > ככה״נ ההשבתה במשק תימשך חמישה שבועות עד לאחר חג הפסח. משרד הבריאות: הסופרים לא ייסגרו.

19:40 > יוסי יהושע: ‏ממחר בדיקות חום ותשאול בכניסה לבסיסי צה״ל.

19:30 > יוסי פתאל, מנכ״ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת בקריאה לראש הממשלה נתניהו: 1500 מומחים של מארגני התיירות הנכנסת חייבים להיכלל ברשימת העובדים החיוניים למשק בחירום !!! הם אלו בעלי הקשרים והמומחיות הנדרשים כדי להמשיך לתפעל את התיירות הנכנסת לישראל מול סוכני תיירות מחו"ל כבר עכשו וגם לקראת היום שאחרי המשבר. הקשר הרציף שלהם מול הסוכנים בחו״ל הוא קריטי.

19:20 > גורם בבנק ישראל הבהיר לחדשות 13: "גם אם סניפי הבנקים ייסגרו, הכספומטים ימשיכו לפעול כרגיל, ולא יחסר בהם כסף מזומן". עוד דווח כי באוצר שוקלים לשכור חלק מהמלונות שנסגרו ולאכלס אותם בחולי קורונה במצב קל.

19:14 > לראשונה, ישראל הכניסה ערכות בידוק לרצועת עזה. בהנחיית שר הביטחון, נפתלי בנט, הכניסה ביום שישי היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, בראשות אלוף כמיל אבו רוקון, לרצועת עזה כ-200 ערכות בדיקה לזיהוי נגיף הקורונה דרך מעבר ארז. זאת במסגרת שורת מאמצים שמקדמת היחידה בחודש האחרון למיגור התפשטות נגיף הקורונה ברשות הפלסטינית ולמניעת התפרצותו ברצועת עזה.

19:12 > משרדי האוצר, הכלכלה, האנרגייה והתחבורה ביקשו מרה"מ נתניהו בין 24 ל-48 שעות לטובת הכנת המשק לקראת השבתה הדרגתית. זאת, על מנת שלא לבצע את המהלך הקשה בפעימה אחת.

19:10 > ׳כאן 11׳: מסתמן - גני ילדים, מעונות ופעוטונים ייסגרו ממחר או מיום שני, וכנראה גם מסעדות, אך טרם התקבלה החלטה. סופרים לא ייסגרו, וכך גם כל מה שיוכרז כמפעל חיוני.

19:08 > מועצה אזורית שומרון משביתה גם את הגנים דגן: קורא לראש הממשלה להשבית את הגיל הרך בכל הארץ: "לעצור את התפשטות הקורונה ולגמור עם הסיפור תוך שבועיים"

19:05 > ‏ראש הממשלה נתניהו מקיים כעת דיון עם שרי הביטחון, האוצר, הכלכלה והבט"פ, במשרד ראש הממשלה. בדיון משתתפים גם ראש המל"ל, מנכ"לי משרדי רה"מ, הבריאות, אוצר, תקציבים, המפכ"ל, החשכ"ל, ראש המועצה הלאומית כלכלה, נגיד בנק ישראל וגורמים נוספים. ראש הממשלה ימסור הצהרה לתקשורת בשעה 20:30.

18:56 > עד כה משטרת ישראל פתחה למעלה מ-20 חקירות פליליות בגין אירועים חריגים של מפרי צו הבידוד ברחבי הארץ.

18:51 > באוצר שוקלים לשכור חלק מהמלונות שנסגרו ולאכלס אותם בחולי קורונה במצב קל.

18:50 > ‏קבוצת מדענים הולנדית טוענת כי מצאה נוגדן המסוגל למנוע הידבקות אדם בנגיף הקורונה ולמנוע את המחלה הנוגדן טרם נוסה על בני אדם.

18:48 > מספר החולים בישראל עלה ל-178

18:45 > רגע לפני השבתת המשק: שופרסל יפתחו הערב סניפים בכל הארץ שסגורים בדרך כלל במוצ"ש, כדי לעמוד בביקוש.

18:40 > ‏משרד הבריאות השיק קו סיוע בנושא הקורונה באמצעות אפליקציית ווטאספ במספר 050-792-5400

18:38 > טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי בשל התפשטות נגיף הקורונה במדינה. טראמפ הכריז על הצעד, שיאפשר לו לקבל סיוע פדרלי של עד 50 מיליארד דולר להתמודדות עם המגפה.

18:36 > לנוכח ריבוי מבקרים ומלווים, החליטה הנהלת המרכז הרפואי בני ציון למנוע כניסת מבקרים ומלווים לביה"ח עד להודעה חדשה.

18:34 > השר לביטחון הפנים גלעד ארדן: ״זו תקופה מאתגרת שמחייבת את כולנו לאחריות אישית ולערבות הדדית . ארגוני החירום וההצלה של המשרד לבטחון הפנים מתמודדים עם אתגרים חדשים, ועושים את כל הפעולות הנדרשות כדי לשמור על בטחונם של אזרחי ישראל. חשוב לי להבהיר שלפי כל התרחישים שהוצגו למשטרה ולמשרדי, כל העסקים החיוניים כמו חנויות מזון, בתי מרקחת ועוד - ישארו פתוחים וזמינים לציבור הרחב״

 

קורונה חולי קורונה מצב חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד