א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"לא יהיה מחסור במזון ובתרופות"

ממחר: התקהלות עד 10 אנשים; גני הילדים ייסגרו אולמות ובילוי לא יפעלו

משבר הקורונה: בעוד מספר החולים בישראל מזנק כל העת, ועומד עתה על 193 ישראלים שחלו, ראש הממשלה נתניהו העביר הצהרה בשידור חי בה הבהיר כי מדינת ישראל עובדת למצב שקט. גני ילדים ומעונות ייסגרו, בילוי ופנאי לא יפעלו • "לא יהיה מחסור במזון, תרופות ומזומנים"

ממחר: התקהלות עד 10 אנשים; גני הילדים ייסגרו אולמות ובילוי לא יפעלו
בנימין נתניהו צילום: פלאש90

במהלך ההצהרה של ראש הממשלה על הצעדים לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, ראש הממשלה ובכירי משרד הבריאות הכריזו על הנחיות חדשות לציבור החל ממחר.

גני ילדים, מעונות יום ופעוטונים ייסגרו, כך גם מקומות ואלמות אירועים. איסור התקהלות מעל עשרה אנשים. בנוסף ראש הממשלה הבהיר כי החל ממחר יחלו להשתמש באמצעים טכנולוגיים לאיתור חולי קורונה והמקומות בהם שהו. לדברי נתניהו, אלו אמצעים שנעשה בהם שימוש עד כה מול גורמי טרור עוד אמר נתניהו, כי תינתן עדיפות לעבודה מהבית וכן לצמצום התחבורה הציבורית.

ראש הממשלה הרגיע והבהיר כי עסקים חיוניים כמו מרכולים ובתי מרקחת יישארו פתוחים.

"אנחנו עדיין בעיצומו של משבר בינלאומי" פתח נתניהו. "הקרב הוא קודם כל הקרב על החיים והקרב הוא כמובן על הבריאות של הציבור. הנשיא טראמפ הכריז מצב חירום בארה"ב, הבורסות עולות ויורדות. המדינות מאמצות אחת אחרי השנייה את ההחלטות שאנחנו קיבלנו. יש תוחלת למאמצים שלנו".
 
"זה אירוע מתגלגל, המחלה משתנה. אני בקשר עם מנהיגים, אנחנו מנסים כל הזמן להקדים את המחלה ואת העולם, בסך הכול אנחנו עושים את זה. אנחנו חייבים להתקדם עם התפתחות האירוע. אנחנו נערכים תוך כדי תנועה ולכן כל יום-יומיים אנחנו מביאים את ההחלטות החדשות. זה לא זבנג וגמרנו, אני מעריך שיש לנו אפשרות לא רק להתגבר על המשבר אלא גם לנצח את הנגיף. זה מחייב את כולנו לעבור לשגרת חיים חדשה למשך הזמן הדרוש ולהיערך שוב בצעדים שיאפשרו לנו להגביל את קצב ההתפשטות של המחלה להבטיח שמערכות הבריאות שלנו עומדות בנטל".
 
"היעד כאן זה הצלת חיים. אנחנו יכולים לנצח אותו וזה תלוי בצעדים של כל אחד מכם אזרחי ישראל וכן עלינו לעשות הכול כדי לא לדביק ולא להידבק. האויב הוא בלתי נראה ואנחנו רוצים לאתר אותו. קודם כל עלינו לאתר את החולים ואנחנו מפעילים את כל האמצעים שבידינו, אמצעים דיגיטיליים שקיבלנו למען מאבק בטרור. אין ברירה, אנחנו עומדים בפני מלחמה שדורשת צעדים מיוחדים, הצעדים לא פשוטים והיא דורשת פגיעה מסויימת בפרטיות. האמצעי הזה נוסה בווהאן וישראל היא אחת המדינות היחידות שיש לה את היכולת הזאת ואנחנו נשתמש בה". 

נתניהו הוסיף כי "הנושא השני הוא בידוד אפקטיבי". הוא חזר על קריאתו לציבור "לשמור על ההיגיינה ולשטוף את הידיים עם סבון. לא רק להימנע מלחיצות יד, ואני רואה שאנשים לא קלטו את זה. אני אומר לאנשים לשטוף את הידיים בסבון, אל תלחצו ידיים ותשטפו גם משטחים. אני רואה בתדהמה אנשים שעדיין ניגשים ומתחבקים באירועים ומתנשקים ואומרים 'לי זה לא יקרה'. הנגיף לא מבחין בין שמחים ועצובים ובין יהודים וערבים. אנחנו חייבים לשנות את השגרה, שמירה על ההיגיינה דבר ראשון".
 
ראש הממשלה התייחס להסתערות על המרכולים: "בגלל שהייתה הסתערות על רשתות המזון, אין לזה שום סיבה, יש לנו מלאים מכאן ועד הודעה חדשה, המזון מגיע דרך הים. המלאים מלאים, אתם תראו את זה חוזר. גם לפסח יש לנו מזון די והותר ואין שום מחסור, זה יכול להיות רגעי כי אנשים לא האמינו למה שאמרתי עכשיו והמרכולים ימשיכו לתפקד. תרופות - לא יהיה שום מחסור, המלאים מלאים והאספקה סדירה. בתי המרקחת ימשיכו לעבוד. בנקים, כסף, אשראי, שירותי הבנקאות ימשיכו לעבוד כרגיל". 

קורונה חולי קורונה מצב חירום בנימין נתניהו משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד