ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לא יחולקו שיריים בטיש

הנחיות בסאטמר: לציית להוראות מטעם הממשלה

בית הדין של חסידות סאטמר ברשימת הוראות מחמירות עקב מגיפת הקורונה: בין היתר נאסר על החסידים לעבור לפני הרבי לברכת שבתא טבא • כמו כן נכתב בהוראות המיוחדות כי לא יחולקו 'שיריים' בטיש

הנחיות בסאטמר: לציית להוראות מטעם הממשלה
כינוס חיזוק בסאטמר צילום: באדיבות המצלם

גם בחסידות סאטמר בארץ ובעולם מצטרפים למאבק העולמי בהתפשטות נגיף הקורונה, הן בהיבט הרוחני והן בהיבט הגשמי.

בערב שבת יצאו רבני בית הדין של החסידות בנשיאות הרבי מסאטמר, בקריאה מיוחדת שכוללת שורת הוראות מחמירות כיצד לנהוג בימים אלו, לצד דרכי מניעת התפשטות הנגיף.

בראשית קריאתם קובעים רבני הבד"צ את יום שני ליום תפילה ותחנונים, שבו יתאספו אלפי החסידים בכל בתי המדרש והיכלי הישיבות של החסידות ויאמרו את כל ספר התהילים "לזעוק אל אבינו שבשמים לבטל את רוע הגזירה".

בסעיף השני קוראים הרבנים להקפיד על 'מאה ברכות' בכוונה, כפי שתיקן דוד המלך לעצור את המגפה.

בסעיף השלישי מורים הרבנים כי, "על כל איש וביתו להזהיר לקיים מצוות הרופאים, שכידוע אם נזהרים בזה סגולתן על הבריאים שלא יחלו, ולקיים מצוות ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, וישתדל כל אחד ואחד לשמור על זהירות נקיות הן ביחידות והן כשבאים בין הציבור בבתי המדרש".

עוד מצווים, כי "אלו האנשים היודעים שאינם בקן הבריאות או יש להם איזה מיחש, עליהם רובץ האחריות למנוע מלבוא בין הבריות הן במקווה והן בבתי המדרש דקהילתינו, שלא יזיקו ולא יחלו אחרים ח"ו".

בקריאתם קוראים הרבנים לציית להנחיות הממשל בארה"ב, שאסר התקהלויות המוניות: "בכל בתי המדרש יצייתו להוראות מטעם הממשלה שלא יתאספו ציבור גדול ברבים, כדי שלא ייגרם נזק לאנשים אחרים באם יש ח"ו לאחד איזה שייכות למחלה".

לסיום מבקשים הרבנים מציבור החסידים, "שלא יעברו בביהמ"ד הגדול (במרכז החסידות בויליאמסבורג) לברך ברכת שבתא טבא לכ"ק רבינו שליט"א". יחד עם זאת הם מודיעים, כי בשלחנו הטהור של האדמו"ר לא יחולקו 'שיריים' לחסידים, כל זאת עד להוראה אחרת בעניין.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אמש (מוצ"ש) עלתה הקריאה על שולחן הדיונים בלשכת 'העדה החרדית' בירושלים, זאת לקראת הישיבה המיוחדת שתיערך היום (ראשון) בהשתתפות רבני העדה, בראשות הגאב"ד הגרי"ט וייס, בין היתר בעניין הלימודים במוסדות החינוך על טהרת הקודש. קריאת רבני בד"צ סאטמר תהווה משקל כבד בהחלטות שייצאו היום מלשכת העדה על ידי הרבנים.

קורונה חסידות סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד