ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לקראת הגרוע מכל

ללא טהרה ועם בגדים מיוחדים: כך יטפלו בנפטרי נגיף הקורונה

במשרד הבריאות הוציאו מספר הנחיות כיצד לנהוג עם גופות של נפטרים מנגיף הקורונה. הצוות שיטפל בנפטר יתמגן בביגוד מיוחד ועל פי ההנחיות יש לעטוף את הגופה בשתי שקיות מיוחדות אטומות

ללא טהרה ועם בגדים מיוחדים: כך יטפלו בנפטרי נגיף הקורונה
50 אלף ישראלים בבידוד; אלפי אירועים מבוטלים צילום: Tomer Neuberg/Flash90

תוך תפילה שהדבר לא יבוא לכדי שימוש, משרד הבריאות מפרסם היום (ראשון) הנחיות לטיפול בנפטר מנגיף הקורונה, כאשר הסכנה הזיהומית נמצאת עדיין בגופו של הנפטר. החשש מהדבקה מביא לשרשרת החלטות והנחיות של המשרד.

במשרד הבריאות יאשרו רק  לצוות מיוחד של חברות הקדישא שיעברו הכשרה מיוחדת ויוגדרו על ידי המשרד לשירותי דת או משרד הפנים לטפל בגופות הנפטרים מקורונה. הם יאלצו לחבוש ביגוד מיוחד העוטף את גופם ומונע מהם להידבק בנגיף בעת הפעילות.

הצוות שיטפל בנפטר יתמגן בביגוד מיוחד ועל פי ההנחיות יש לעטוף את הגופה בשתי שקיות מיוחדות אטומות כדי למנוע התפשטות הנגיף במהלך הלוויה. על פי הנחיות המשרד, גם במהלך הסעת הגופה לבית הקברות אסור להעלות מלווים לאמבולנס שיסומן כ'סכנה זיהומית'.

בתום הנסיעה, רכב החברה קדישא או האמבולנס יעבור ניקיון יסודי בבית הקברות, כאשר על פי ההנחיות אין צורך בקבורת הנפטר במקום מבודד וזאת בעקבות העטיפה הכפולה שמחייבות ההנחיות.

 על פי ההנחיות, לא יהיה ניתן לערוך 'טהרה' לנפטר ועל השקית יצויין כי נפטר בעקבות הקורונה. לא תחול הגבלה על משתתפי הלוויה ורק יחול איסור לגעת בגופה ולצורך כך מתמגנים אנשי החברא קדישא.

בנוסף, משרד הבריאות מחמיר על הנהלים של הבאת נפטרים מחו"ל לקבורה בישראל. על פי המסמך של משרד הבריאות "כל גופה המועברת לישראל חשודה כנגועה בנגיף קורונה" ועל כן יש לשמור על ההנחיות של עטיפה כפולה סגורה שתהיה בארון עם דופן מתכתית. בנוסף, לא תותר כניסת גופות לישראל אם לא יובא מסמך רשמי מסיבת המוות וכן דרוש רישיון קבורה מראש ממשרד הבריאות. 

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד