כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לא לאבד עשתונות

הרבי בטיש המצומצם: אני לא רגוע מגזירת המקוואות

במהלך טיש היארצייט לאביו זצ"ל, שנערך במתכונת מצומצמת דיבר הרבי מויז'ניץ על הימים הקשים בעם ישראל ועל צמצום הטבילה במקווה "אנשים מפוחדים צריך להתחזק ב'אני מאמין', לא הספיקו לעבור בכל המדינות ל'קמחא דפסחא' צריך שאברכים יגייסו כסף זה מחיה אלפי נפשות"

הרבי בטיש המצומצם: אני לא רגוע מגזירת המקוואות
האדמו"ר מויז'ניץ צילום: שוקי לרר

האדמו"ר מויז'ניץ ערך אתמול (ראשון), טיש מצומצם בבית המדרש 'אמרי חיים' שבביתו, לרגל יום היארצייט של אביו האדמו"ר הקודם בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל, בהשתתפות בני המשפחה בלבד ונכדי האדמו"ר זצ"ל זאת עקב הוראות משרד הבריאות. 

בדבריו התייחס הרבי למגיפת הקורונה המתפשטת ודבריו הגיעו לידי 'בחדרי חרדים': "אנו עומדים בזמן קשה כאשר עולים גזירות שונים ועכשיו גזרו גם כן על המקוואות איני רגוע מזה, איך קען ניטש הערלויבן  צו לאזין אזא זאך פאר כלל ישראל, אני מרגיש על עצמי אחריות הדבר, וכן רואים שמונעים התאספות כל זה בא מחוסר הטהרה ולכן נגזר עלינו להיכנס בבית פנימה".  

"מגיעים אלי כל מיני שאלות" סיפר הרבי למשפחה המצומצמת, "אנשים מפוחדים צריך לדעת לא לאבד עשתונות ראו כבר בפורים שפיל שבכל מצב צריכים להתחזק, יש ווארט על מה שכתוב האמנתי כי אדבר ע"י הדיבור מגיע האמונה, אבדה אמונה ונכרתה מפיהם ע"י שנכרתה מפיהם שלא דיברו מאמונה לכן אבדה האמונה".  

"חשבתי שכל אחד יקבל ע"ע לומר בכל יום י"ג עיקרים של 'אני מאמין' וע"י יכנס האמונה בלב כל אדם, אחד מהצדיקים אמר ש'אני מאמין' הוא תפילה להשי"ת לזכות לאמונה ומי שמאמין וחדור אצלו האמונה סר ממנו הדאגות והמרירות ואינו טרוד ביודעו שהכל מתנהל כרצון השי"ת, צריך כל אחד לשוב בתשובה ולחיות בטהרה והשי"ת יעזור שלא יזיק לכלל ישראל וילך כל הפחדים". 

בסיום דבריו אמר הרבי כי לאור המצב לא הספיקו לעבור בכל המדינות למען 'קופת קמחא דפסחא' ועכשיו עומדים במחסור ממון על כן אבקש שאברכים בכל מדינה ילכו לאסוף כסף, וכל אחד ייתן כפי שהיה נותן בכל  השנים שדבר זה מחייה אלפי נפשות". סיים הרבי.  

חסידות ויז'ניץ קורונה הישועות משה מויזניץ מקוואות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד