ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
628 אלף תושבים

המדינה היחידה שעדיין לא חטפה את הקורונה

חשבתם שהקורונה הגיעה לכל מקום? מסתבר שלא. ישנה מדינה זעירה בשם מונטנגרו שגובלת עם חמש מדינות באירופה שמתמודדות עם חולי קורונה | פרסומים שונים מסבירים כי המדינה התעשתה מוקדם מכולם והטילה הגבלות על אזרחיה ובכך מנעה את כניסת הנגיף לשטחה

המדינה היחידה שעדיין לא חטפה את הקורונה
מונטנגרו צילום: Anna Kaplan/ Flash90

מדינת הבלקן הזעירה מונטנגרו, היא המדינה היחידה באירופה ללא מקרה של נגיף הקורונה, ששטף את העולם והדביק מאות אלפי איש. ארבעים וארבע מדינות אירופיות נוספות מתמודדות עם נגיף הקורונה.

לא ידוע איך בדיוק מונטנגרו, שאוכלוסייתה מונה 628,066 תושבים נותרה נטולת הוירוס. המדינה גובלת בחמש מדינות אחרות בבלקן, שכולן מתמודדות עם הנגיף: בוסניה והרצגובינה, סרביה, קרואטיה, קוסובו ואלבניה.

יתרה מזאת, מונטנגרו נמצאת במרחק של כ-350 מייל (565 קילומטרים) מאיטליה, שיש לה כיום את כמות הנגועים השניה בעולם אחרי סין.

אך מפרסומים שונים באתרי תיירות עולה, כי כאשר הנגיף החל להתפשט בסין ובהמשך באיטליה, מונטנגרו נקטה צעדים להגבלת הנסיעות. בתחילת פברואר, מונטנגרו הפסיקה ללא הגבלת זמן את כל הסדרי התיירות עם סין, בסוף פברואר אסרה המדינה טיסות שהופעלו על ידי חברות שונות לצפון איטליה וממנה.

ולמרות שנראה כי איסור הטיסות אולי סייע במניעת התפשטות הקורונה, "הסיכון להגעת הנגיף למונטנגרו הוא גבוה" נמסר מממשלת מונטנגרו.

"התפשטות הנגיף באיטליה, איתה יש למונטנגרו קשרים תרבותיים ותחבורתיים, כמו גם המספר ההולך וגדל של המחוזות והאזורים הנגועים, מראה וודאות גבוהה כי התפשטות מקומית נוספת של הזיהום באיטליה תמשיך". כך אמר שר הבריאות של מונטנגרו, קאנן הרפוביץ.

על פי הדיווח ב-6 במרץ מהבלקן, 34 אנשים במונטנגרו היו תחת מעקב אחר הקורונה, אך אף אחד מהם לא נמצא נושא את הנגיף.

מונטנגרו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד