י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שמחה מהולה בעצב • האזינו

היולדת החרדית שנדבקה בקורונה: "תנו לי רק להחזיק אותו"

נשאית הקורונה תושבת קרית יערים טלזסטון, שילדה בן תחת מגבלות הבידוד ולכן תינוקה הופרד ממנה מיד עם לידתו, התראיינה הבוקר לראשונה לישי שנרב בגל"צ ושיתפה ברגשות המעורבים האופפים אותה בימים אלה | שמחה מהולה בעצב

היולדת החרדית שנדבקה בקורונה: "תנו לי רק להחזיק אותו"
הריון ולידה צילום: pixsabay

רוני, נשאית הקורונה מקריית יערים, היא האישה הראשונה בישראל, שילדה תחת מגבלות הבידוד.

כך היא מתארת בריאיון לישי שנרב בגלי צה"ל, את שהתרחש מרגע שהבינה כי נחשפה לחולים מאומתים ועד ללידה: ״אמרתי הכל יהיה בסדר, ובכל מקרה לא יצאתי מהבית. במוצ"ש הגיעה הבשורה שטלטלה אותי, הם כולם נדבקו, הורים ו-5 ילדים. מיד באותו רגע התקשרתי למד״א ואמרתי שאני מתחננת, שיבואו לבדוק אותנו כי אני בחודש תשיעי״.

ביום ראשון שלאחר מכן, פונתה באמבולנס לבית החולים, כשהיא ללא ליווי, פרט לצוות רפואי, ממוגן בחליפות: ״הורידו אותי צוות שלם, ומריצים אותך שמה עם מאבטחים מקדימה ואז הגענו לחדר ניתוח ישן כזה (שהוסב לחדר לידה)״. על הלידה עצמה סיפרה: ״ביחד בנינו את החדר, כאילו היה שם ציוד אבל אתה יודע זו פעם ראשונה, ופתאום הרבה דברים לא עובדים והרבה דברים לא ברורים והן בעצמן עם החליפות האלו. גם אני כמובן עם מסכה כל הלידה״.

כך תיארה את רגע לידת הרך עם ציוד המגן הרב: התינוק יוצא, המיילדת אומרת לי מזל טוב נולדה לך בת. ואני אומרת לה מה?! ואז היא אומרת, אה לא לא, זה בן! אני ראיתי אותו כמה שניות, הספקתי לקחת 2 תמונות ולקחו אותו ממני מיד החוצה. אפס מגע״.

יצוין כי הבן שוהה כרגע בפגייה ומטופל באופן צמוד. על אף שהאם נשאית של הנגיף, התינוק נבדק לקורונה ונמצא נקי: ״הפחד היה שמהכמה שניות שהוא היה איתי, הוא נדבק מהאוויר״.

האם והתינוק צפויים להעביר את הזמן הקרוב בנפרד, במסגרת בידוד. עם זאת החלו להיבחן אפשרויות לאחד בין השניים.

את הריאיון חתמה, רוני, במילים: "רק תיתנו לי להחזיק אותו, אני מקווה שימצא פתרון".

יולדת חרדית קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד