י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"נעשה מחטף"

מעקב השב"כ והסערה הפוליטית: שקד וכחול לבן דורשים פיקוח

המעקב הדיגיטלי והסערה הפוליטית: שקד וכחול לבן בביקורת חריפה על הצעדים שאושרו על ידי נתניהו ויאפשרו לעקוב ולהתחקות אחר אזרחים ע"י איכון הסלולר שלהם כדי למנוע את התפשטות הנגיף • "לא נאפשר למדינה להתנהל בלי כנסת מתפקדת בתקופת חירום"

מעקב השב"כ והסערה הפוליטית: שקד וכחול לבן דורשים פיקוח
נתניהו, ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות בהצהרה על הקורונה צילום: פלאש 90

סערת מעקב השב"כ אחר חולי הקורונה מגיעה למגרש הפוליטי ומחוללת סערה רבתי. בכירי כחול לבן תוקפים את ראש הממשלה בנמין נתניהו. אליהם מצטרפת שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, שטוענת כי יש לעשות זאת רק ע"י פיקוח פרלמנטרי.

יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ: "אנחנו נמצאים בתקופה חריגה שבה, לצערי, יש צורך לנקוט באמצעים חריגים על מנת להציל חיים. יחד עם זאת - אסור לעשות זאת במחטף ובלי פיקוח. כחול לבן תעמוד על כך שוועדת החוץ והביטחון כמו גם ועדה מיוחדת לנושא הקורונה, ועדת הכספים וועדות נוספות, יוקמו כבר היום בכדי לפקח על התהליכים ולאשר תקנות נדרשות לעת הזו. ועדת החוץ והביטחון חייבת לקבל לידיה את כל המידע אודות הליכי המעקב שאושרו עוד היום. ככה זה בדמוקרטיה. לא נאפשר למדינה להתנהל בלי כנסת מתפקדת בתקופת חירום."

כאמור, גבי אשכנזי הצטרף אף הוא לביקורת: "הממשלה אישרה באישון לילה, במחטף, את תקנות שעת החירום, למרות שוועדת החוץ והביטחון החלה לדון בנושא אתמול – מבלי שניתנה האפשרות לקיים אותו באופן רציני ולהשלימו. לא ראוי שכך יאושר שימוש באמצעי זה. ללא פיקוח פרלמנטרי וציבורי. אני קורא לאפשר את הקמת ועדת חוץ וביטחון עוד היום על מנת לזמן דיון מיידי בנושא, ולהפעיל את הפיקוח המתחייב בחוק".

באופן מפתיע, שקד מצטרפת לעמדת כחול לבן ודורשת, כמו אשכנזי וגנץ, פיקוח פרלמנטרי בנושא מעכב השב"כ אחר חולי הקורונה.

מסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הלשכה דוחה על הסף את הטענות של ח"כ גנץ ואשכנזי על אימוץ תקנות לשעת חירום לשימוש בכלים הדיגיטליים כדי להילחם במגפת הקורונה.

כיוון שהמגפה מתפשטת בקצב עצום, עיכוב אפילו של שעה אחת בשימוש בכלים הללו יכול להביא למותם של ישראלים רבים מאוד, כפי שקורה עם מותם של אלפים באיטליה ובמקומות אחרים בעולם.

לאחר שהדיון בוועדת חוץ וביטחון התמהמה ויכול היה להימשך ימים רבים, פעל רה"מ נתניהו במהירות, יחד עם משרד הבריאות והיועץ המשפטי לממשלה, כדי לאפשר שימוש מיידי בכלים הדיגיטליים שיכולים להאט את התפשטות המגפה בישראל ולהציל ממוות אזרחים רבים.

ההחלטה נוסחה על ידי היועמ"ש ומשרד הבריאות ואושרה פה אחד בממשלה. ההחלטה תקפה ל-14 יום, ובזמן הזה ועחו"ב תוכל להעיר את הערותיה ביחס לשימוש בכלי.

איילת שקד גבי אשכנזי מעקבים ובילוש בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד