י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נאבקים בהתפשטות הנגיף

שוטרים ביקרו בישיבות בבני ברק וגילו הפרת צווים

לאחר שהושג סיכום ובו הגבלות על האופן בו ימשיכו ללמוד בישיבות ובמוסדות חרדיים, שוטרים שבקרו לפני זמן קצר בבני ברק גילו הפרה של הצווים, אך בינתיים לא חילקו קנסות

שוטרים ביקרו בישיבות בבני ברק וגילו הפרת צווים
מתמודדים עם נגיף הקורונה צילום: פלאש 90

במסגרת פעילות המשטרה כדי לוודא כי הנחיות משרד הבריאות נשמרות, ביקרו שוטרים בעיר בני ברק, ובין היתר הגיעו גם לתלמודי תורה ובישיבות.

במהלך ביקורם במוסדות החינוך, גילו השוטרים מספר מקרים בהם לא הקפידו על הצו הקובע כי אסור ליותר מ-10 בני אדם לשהות בחלל אחד.

בשלב זה, בניגוד לדיווחים רבים שישיבות ותלמודי תורה נקנסו, כך גם אולמות אירועים, המשטרה לא נותנת קנסות. עם זאת, כבר ביום חמישי או שישי, השוטרים יחלו במתן קנסות.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הרבנים והעסקנים החרדים הגיעו לסיכום עם ראש הממשלה ומשרד הבריאות, כי מוסדות החינוך יכולים להמשיך ולפעול, רק כאשר מקפידים על הכללים ובהם איסור להתקהל יותר מ-10 בני אדם בחלל אחד.

במשטרה אומרים כי המטרה כעת היא שלום הציבור ועצירת נגיף הקורונה, והם נמצאים בשיח עם מפירי ההנחיות, במטרה לסייע למשרד הבריאות במאמצי האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף.

הקנסות הצפויים למפירי הצווים: 5,000 קנס על הפרת בידוד; 3,000 קנס על אי דיווח כניסה לבידוד, 3,000 על סירוב להוראת שוטר על פיזור התקהלות. אולם כאמור קנסות אלה יינתנו רק מיום חמישי או שישי.

באשר לאיכונים הסלולאריים, במשטרה אומרים כי אלה לא יבוצעו על בסיס תלונה של אזרח על מפר צו בידוד, אלא באופן מדגמי מתוך הרשימה שהועברה להם ממשרד הבריאות.

עם זאת, באשר להנחיות החדשות והמחמירות, בהן איסור יציאה מהבית למעט מצבים מחייבים ועוד, המשטרה לא תאכוף את העבירות הללו, מאחר ובשלב זה מדובר בהוראה חוקית ולא בעבירה פלילית. עם זאת, מדובר בתקנות חשובות שנועדו להגן על האזרחים מפני הידבקות בקורונה.

עד כה המשטרה פתחה ב-72 חקירות בגין הפרות בידוד חריגות, נפתחו עוד 8 חקירות נוספות בעקבות חשד להפצת הודעות כזב (Fake news) וגם נסגרו בתי עסק שפעלו בניגוד להנחיות.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד