י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השנאה היוקדת שוברת שיאים

גנץ שיתף פוסט של נתניהו; לפיד קרא לצפצף

שוב מתגלה קלונה של 'כחול לבן' ברבים. בעוד בני גנץ מנסה להישאר ממלכתי ומניח בצד את הפוליטיקה כשמדובר בחיי אדם, יאיר לפיד קורא לאזרחי ישראל לצפצף על הוראות משרד הבריאות ולטייל חופשי בחוצות לאורכן ולרוחבן

גנץ שיתף פוסט של נתניהו; לפיד קרא לצפצף
בני גנץ ויאיר לפיד בישיבת סיעה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

משרד הבריאות הנחה אתמול (שני) בצהריים את אזרחי ישראל כי אין לצאת מהבתים שלא לצורך. "זו המלצה בלבד, והיא לטובתכם", הדגיש לאחר מכן ראש הממשלה בנימין נתניהו, "אולם אם לא תשמעו לה אנחנו נאלץ לאכוף אותה".

מי ששיתף את הפוסט שבו הסביר נתניהו על ההנחיות וההמלצות, הוא יריבו המושבע יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ, שכתב כי "חיי אדם לפני הכל".

אולם, נראה שהמסרים במפלגה המתפרקת (ככה יש הטוענים), לא עוברים באופן מסודר אצל כולם.

חברו להנהגת הרשימה ח"כ יאיר לפיד תקף את דברי ראש הממשלה בחריפות, ובפוסט שהוא העלה אתמול בפייסבוק, הוא קרא לתושבים, שלא להישמע להנחיית ראש הממשלה שקרא להישאר בבתים משום שלדבריו "זה לא דמוקרטי".

"נכון ל-17 למרץ 2020, אתם לא חיים בדמוקרטיה", כתב לפיד בפתח דבריו.

"אזרחי ישראל, יכול להיות שזה לא באמת מעניין אתכם עם כל הקורונה הזו באוויר, אבל נכון להיום אתם לא חיים בדמוקרטיה. הרשות השופטת נסגרה כבר לפני ארבעה ימים, בצו שניתן באחת בלילה, בלי שאף אחד ידע עליו. הרשות המחוקקת נסגרה היום, באופן בלתי חוקי".

"יו"ר הכנסת הקודמת, שלא נבחר לתפקידו, סגר את הכנסת. לפני כן הוא סירב לבקשת רוב חברי הכנסת – 62 במספר – לבחור יו"ר חדש במקומו. הוא סירב גם לבחור ועדות כנסת שיסייעו במאבק במגיפה. ביניהן ועדת החוץ והבטחון, שתוודא שאין אחריכם מעקבים בלתי חוקיים; ועדת הכספים שתסייע למפוטרים הרבים ולעסקים הקטנים; ועדה מיוחדת לענייני הקורונה שתטפל באזרחים הרבים שנפגעו במגיפה ובצוותים הרפואיים המופלאים שקורסים תחת העומס".

"הקורונה היא מגיפה חסרת תקדים. היא מצריכה צעדים חסרי תקדים. אלא שהיא גם מעלה את השאלה – מי אנחנו? איזו מדינה יש פה? האם אנחנו דמוקרטיה רק כשזה נוח, או שאנחנו נחושים לשמור על אופיה וחוקיה של המדינה האהובה שלנו גם כשהתנאים קשים?"

"ממשלת ישראל הלא נבחרת אמרה לנו היום שאין יותר רשויות מלבדה. היא אמרה לנו גם שאסור לנו לצאת מהבית. אם אתם רוצים לערער על ההחלטה, או אפילו לבקש שמישהו יבחן אותה – אין לכם את מי לשאול. נכון לרגע זה, בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין סגרו את הדמוקרטיה הישראלית".

בני גנץ יאיר לפיד בנימין נתניהו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד