י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המאבק הכלכלי בקורונה

כ-37,000 מטפלות חרדיות בחשש לקריסה כלכלית

פחות מחודש לפני חג הפסח אלפי מטפלות שהינן המפרנסות העיקריות בבית נותרו ללא משען כלכלי וחוששות כי ביתן יקרוס כלכלית | ח"כ גפני כיו"ר ועדת הכספים מבטיח ללחום את מלחמתן, למרות שכיום הן אינן זכאיות לדמי אבטלה או חופשה: "אמשיך להיאבק עבור זכויותיהן", הבהיר

כ-37,000 מטפלות חרדיות בחשש לקריסה כלכלית
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

גובר החשש בציבור החרדי בפרט בעקבות המשך הצעדים כנגד התפשטות נגיף הקורונה, כאשר אלפי גננות, מורות ומטפלות יצאו לחופשה ללא תשלום, שחלקן הן המפרנסות העיקריות של בתי האברכים שנמצאים בקרב כלכלי ערב חג הפסח.

מדובר בהשלכות מידיות בעקבות הפסקת מערך הלימודים כפי שהודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר בשבוע שעבר, כאשר ל'בחדרי חרדים' נודע כי כ-37,000 מטפלות ובהן רבות חרדיות, חוששות מקריסה כלכלית פחות מחודש קודם חג הפסח.

בלשכתו של חבר הכנסת משה גפני מעדכנים כי אל לשכתם התקבלו עשרות פניות ממטפלות, כאשר חבר משה גפני קיים היום (שלישי) דיון מקצועי עם השרים משה כחלון ואופיר אקוניס, מנכ"ל משרד העבודה והרווחה אביגדור קפלן ומנהל רשות המיסים ערן יעקב, בנושא המטפלות והמשפחתונים.

על פי לשכתו של גפני, בדיון נבחנו מספר פתרונות אפשריים, אם זה במתן דמי אבטלה כמו שאר השכירים, או במענק חד פעמי מהמדינה, או בהמשך קיום הלימודים תוך כדי שמירה על הנחיות משרד הבריאות, שהרי בסך הכל מדובר במסגרות לימוד קטנות של עד 5 ילדים במשפחתון.

הקרב של המטפלות והמשפחתונים חמור, אך יותר כאשר במסגרת החוק הן לא זכאיות לזכויות על פיטורים או אבטלה, מצד שני משרד העבודה והרווחה שהוא הרגולטור שלהם, אוסר עליהם להמשיך לעבוד כמו ייתר מוסדות החינוך, ויוצא שאלפי המטפלות והמשפחתונים נופלות בין הכיסאות.

העצמאים שפוטרו או יצאו לחופשה ללא תשלום מקבלים הטבות ופטורים מהמדינה. כאשר כמה מהמטפלות מלינות באוזני 'בחדרי חרדים' "איך אנחנו המטפלות לא שכירות ולא עצמאיות, מה יהיה עלינו ועל ילדינו הקטנים? האם נגזר עלינו שלא יהיה לנו כסף לקנות אוכל לנו ולמשפחתנו - ילדנו הרכים, ועוד בערב חג הפסח הקרב ובא?".

על פי הערכות מדובר בכ-3,700 בעלי משפחות שרובן מפרנסות עיקריות בבית, והחופשה הכפויה הזאת עלולה להוביל אותם ואת משפחתם לתהום כלכלי, כשחבר הכנסת גפני דרש ממשרדי הממשלה הרלוונטים למצוא פתרון והבהיר; "לא אפקיר את המטפלות והמשפחתונים שעושות את עבודתן ביעילות, בחריצות ובמסירות במהלך כל השנה". לדבריו, "גם בימים קשים אלו אמשיך להיאבק עבור זכויותיהן שמגיעות להן על פי חוק".

מטפלות וגננות קורונה משבר כלכלי סיוע כלכלי ערב פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד