י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ראש הישיבה הודיע על סגירה

הבחורים מבאר יעקב, אולמי וגשל והחולה מטבריה

המסלול של החולה מנוף פוריה טבריה: חזר מחו"ל, והשתתף במסיבת פורים עם בחורי ישיבת באר יעקב ששוחררו לביתם • בקריה בטבריה נכנסו לבידוד - כך גם שאר המשתתפים

הבחורים מבאר יעקב, אולמי וגשל והחולה מטבריה
ישיבת באר יעקב צילום: שוקי לרר

בישיבת 'באר יעקב', הנמצאת ביישוב שעל שמו קרויה הישיבה, הודיע ראש הישיבה הגאון רבי דוד יצחק שפירא על סגירת הישיבה ושליחת כל הבחורים לביתם, עקב כך שכמה בחורים שהו סמוך לחולה שנדבק בנגיף הקורונה וכמה בחורים לא הרגישו טוב בימים האחרונים - אך עדיין לא הגיעו תוצאות לגביהם. 

תחילתו של הסיפור במסיבת פורים שנערכה באולמי וגשל בבני ברק, אצל המשגיח הרב הגאון רבי אריה שפירא - שם השתתף תושב שכונת קרית דגל התורה נוף פוריה בטבריה, שכזכור נמצא ביממה האחרונה חיובי לנגיף. 

הבחורים שהשתתפו במסיבת פורים של המשגיח שנערכה במקום הוצרכו להיכנס לבידוד ובעקבות כך שהחולה נמצא חיובי, כמה בחורים אף לא הרגישו טוב, אולם אין עדיין תוצאות לגביהם - אי לכך הוחלט בישיבה לשחרר את הבחורים לביתם, וזאת לאחר שהישיבה למדה בימים האחרונים על פי כל הכללים. בחורים למדו בכל חדרי השיעורים ובחדרים, והשיעורים נמסרו תחת כיפת השמים במרחק של 2 מטר.

כהמשך לכך, החולה מקרית דגל התורה בטבריה ששהה בחו"ל קודם פורים הכניס עשרות אברכים לבידוד בשכונה. מדובר בתושב מוכר בשכונה שהגיע במגע עם חלק גדול מהתושבים ונדבק בקורנה. כך גם קהילת תולדות אהרן בשכונה נכנסה אף היא לבידוד עקב כך שהחולה התפלל בבית הכנסת שלהם.

יצוין כי בנוף פוריה מתגוררים כיום כ-250 משפחות שחיים בחיי קהילה תוססים וקרובים מאוד דבר שמגביר את הלחץ והחשש מהידבקות קהילתית.  

בחורי ישיבת באר יעקב לומדים כפי ההוראות ושומעים שיעורים מתחת לכיפת השמים

 

קורונה באר יעקב פוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד