י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הנגיף מכה בעוצמה

חרדים בבריטניה: "הכל כאן שקט ומפחיד" • צפו

החרדים באי הבריטי מתחילים להפנים, יחד עם התושבים הרבים, כי המגיפה אינה פשוטה כפי שחזו בתחילה. תורים ומחסור בחנויות הכשרות • "הפירות והירקות נגמרו, גם הפסטה, הסבון, נייר טואלט, הרבה חרדים קונים כאן קבוע, הכל כמו עיר רפאים" • צילום מוטי גרשון

חרדים בבריטניה: "הכל כאן שקט ומפחיד" • צפו
חנות 'לנדאוס' במאנצ'סטר צילום: באדיבות המצלם

החשש הכבד מהתפשטות נגיף הקורונה ועלייה במקרי התמותה מביאים גם את בריטניה, שתחילה ניסתה לשדר עסקים כרגיל ולהכיל את המחלה, לשנות כיוון. 

בעוד המודל האסייתי הקשוח שהוכיח הצלחה לא מבוטלת מדבר על סגר מלא של אוכלוסיה כדרך יעילה לבלימת התפשטות הנגיף, באי הבריטי חששו מקריסת הכלכלה בתקופה שהיא גם ככה בעייתית עבורם לאחר התנתקותם מאירופה וניסו להמשיך עסקים כרגיל במחשבה שהידבקותם של רבים מהאוכלוסייה במדינה תוביל ל'חיסוניות עדר', דבר שלדעת המומחים שם ימנע הדבקות בהמשך.

אך כאמור גם בבריטניה מבינים שאין ברירה וחייבים להדק את החגורה ולצמצם התקהלויות ככל הניתן, דבר שמשפיע באופן ישיר על התושבים החרדים באנגליה.

עד אתמול לא הוטלו מגבלות משמעותיות על האזרחים, אך לאחר שהיה זינוק במניין המתים והנדבקים מהנגיף, הממשל שינה גישה, וראש הממשלה בוריס ג'ונסון הכריז על שינוי מדיניות, הוא קרא לאזרחים להימנע מיצירת מגע ללא צורך, ולהימנע מנסיעות לא הכרחיות, ולא לצאת למקומות בילוי כמו מועדונים וכו'.

איטליז שפע מהדרין בלונדון

אלי שפילמן, חרדי תושב מאנצ'סטר שמנהל חנות 'לנדאוס' המוכרת חומרי ניקוי וטואלטיקה מספר ל'בחדרי חרדים', כי הוא מוכר קצת לכל לקוח, הוא לא נותן הרבה לכל אחד, כמעט נגמר הכל. "אני מקווה שיגיע עוד, למרות שהממשלה אמרה שיש מספיק מהכל, זה לא נראה ככה מרוב הלחץ, ממש כמו מלחמת העולם השנייה, הכל כאן שקט ומפחיד כי לא ממש יודעים מה הולך".

"הלכתי לסופר הענק 'סיינסבריס' והכל שם ריק, הפירות והירקות נגמרו, גם הפסטה, הסבון, נייר טואלט, הרבה חרדים קונים כאן קבוע, הכל כמו עיר רפאים".

הירקות ב'סיינסבריס' נגמרו

מוטי גרשון חרדי, בעלים של איטליז כשר בלונדון 'שפע מהדרין'. המחזיק גם חנות במאנצ'סטר, מספר ל"בחדרי חרדים" על המצב. "תורים ארוכים כאן בכל החנויות אוכל, אני מוכר רגיל בשר. אבל אנשים בלחץ שלא יהיה כלום אז הם קונים מלא, מאד חוששים מה יהיה, אנחנו עוד לא יודעים איך נעבור כאן את הפסח, מצד אחד הממשלה אומרת יש מספיק, מצד שני כולם מסתערים על החנויות".

לונדון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד