ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בשאלת חלום

בזמן מגיפה: עשו שאלת חלום והשאירו את הילדים בעיר

מגיפת הקורונה בארץ: האם ההיסטוריה חוזרת על עצמה? מעשה נורא מובא מתלמידי הגאון מוילנא שבזמן המגיפות בירושלים רצו להוציא את הילדים מחוץ לעיר, אך החזיקו אותם בחצר סגורה כדי לשמור אותם • מה היה ב'שאלת חלום' בכותל המערבי? ומתי המגיפה נעצרה?

בזמן מגיפה: עשו שאלת חלום והשאירו את הילדים בעיר
יוסי זמיר, פלאש 90

המגיפה אז והיום: בספר 'דברי ישעיהו' מתורתו של הגאון רבי ישעיהו חשין זצ"ל, מגדולי רבני ירושלים ונכד לתלמידי הגאון מוילנא שייסדו את היישוב הישן בארץ ישראל, מובא "מעשה נורא" שמלמד על זמננו אנו.

בימי המגיפות הקשות רח"ל שפרצו בירושלים בתקופת תלמידי רבינו הגר"א, נוהגים היו להוציא את המשפחות אל מחוץ לעיר על יד מקום קברו של שמואל הנביא, ושכנו שם באוהלים של מחצלאות עד יעבור זעם.

"אבל את ילד התשב"ר ומלמדיהם השאירו בתוך העיר" כך מובא בספר, כי חששו למה שאמרו רז"ל "ויצא מבת ציון כל הדרה" - אלו תינוקות של בית רבן. ומתוך דאגה לבריאותם החזיקו אותם בחצר סגורה לשומרם מפני הידבקות במחלה.

בנוסף מובא בספר כי "פעם אחת כשגברה המגיפה, באו הורי הילדים לפני תלמידי הגר"א, ר' הילל ור' מנדל, והתחננו לפניהם להעביר גם את הילדים אל מחוץ לעיר. תלמידי הגר"א חששו מאוד למלא בקשה זו וענו להורים המבוהלים להמתין עוד ימים אחדים".

"באותו לילה הלכו לכותל המערבי ועשו "שאלת חלום" מרבם הגאון מוילנא וקיבלו תשובה: חלילה להוציא את תשב"ר מהעיר, ובערב שבת בשעת הדלקת נרות שבת תיפסק המגיפה לגמרי".

"וכך נתקיים הדבר במלואו בסיעתא דשמיא" נכתב בספר שמובא כאן ב'בחדרי חרדים' אותו נתבקשנו לפרסם על ידי כמה רבנים.

קורונה הגאון מוילנא מגיפה שמואל הנביא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד