י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המתמיד מרחוב אלקנה

מגדולי תלמידי בריסק: הגאון רבי יוסף פלורסהיים זצ"ל

בירושלים הסתלק לבית עולמו הגאון רבי יוסף פלורסהיים זצ"ל, שהיה תלמיד חכם עצום ומתמיד נודע ותלמידו המובהק של זקן ראשי הישיבות הגרמ"ד סולובייצ'יק, ראש ישיבת בריסק

מגדולי תלמידי בריסק: הגאון רבי יוסף פלורסהיים זצ"ל
הגאון רבי יוסף פלורסהיים זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר לבית עולמו הגאון רבי יוסף הלוי פלורסהיים זצ"ל מגדולי תלמידי בית בריסק והוא בן 81 בפטירתו. 

רבי יוסף פלורסהיים זצ"ל, נולד בי"ז אדר תרצ"ט לאביו רבי יעקב פלורסהיים איש המבורג שבגרמניה, אביו התגורר בחיפה והיה מוהל מפורסם, ומשוייך לקהילה של הרב מונק בחיפה. 

בבחרותו למד בישיבת 'קול תורה', ואחר כך בישיבת בריסק אצל יבלחט"א זקן ראשי הישיבות הגרמ"ד הלוי סולובייצ'יק והיה לתלמידו המובהק.

כל ימיו היה אברך כולל, שקד על תלמודו באופן בלתי מצוי כלל, היה מתמיד אמיתי וידען באופן מפליא, ידע כל מילה ב"פרי מגדים", וכל מילה בכל אחרון ואחרון. פשוט ידען בצורה מפליאה ומתמיד גדול במלוא מובן המילה.

זכה לדור ישרים יבורך, בנו בכורו הרב יחיאל מחשובי התלמידים בית מדרשו של הגרמ"ד הלוי סולובייצ'יק, בנו הרב נחמיה ראש כולל "אהל ישעיהו" בבית ישראל, בנו הרב שמעון מחשובי האברכים ב"מעלות התורה", בנו הרב אליעזר מחשובי האברכים באלעד ומראשי קופת הצדקה, ובנו הרב רפאל - בוגר חברון - גם הוא מחשובי האברכים באלעד, וחתנו הרב יפה מחשובי האברכים העמלים בתורה בשכונת "נווה יעקב".

אשת הנפטר היא מרת מיכל לבית ונדרוולדה שהיתה מורה שנים ארוכות בסמינר הישן עד צאתה לגמלאות. אחות הנפטר היא אשת הרב בייפוס מרכסים בעל ה"לקח טוב".

הרב התגורר ברחוב אלקנה בירושלים והיה שכנו שנים רבות של ידידו ראש הישיבה הגרב"ש דויטש. 

מסע הלוויה היום בשעה 16:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

ישיבת בריסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד