ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פרסום ראשון

בעקבות הקורונה: פנייה בהולה של יעקב גוטרמן למנכ"ל משרד הבריאות

בעקבות החשש מהתפשטות נגיף הקורונה, שלח ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן מכתב למנכ"ל משרד הבריאות בו הוא שוטח את המצוקה בהתמודדות העיר עם המגבלות החדשות • "בעיר מודיעין עילית, בה מתגוררים כ-90 אלף תושבים במצב סוציו אקונומי נמוך"

בעקבות הקורונה: פנייה בהולה של יעקב גוטרמן למנכ"ל משרד הבריאות

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה - כאשר נכון להבוקר (רביעי) בשעה 7:00 מספר הנבדקים שנמצאו חיוביים לקורונה עומד על 427, מהם חמישה במצב קשה - פנה ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן, למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בפנייה בהולה ודחופה.

"נחרדתי והזדעזעתי" כותב ראש העיר גוטרמן, "לראות (אתמול) אלפי ילדים מתגודדים בגינות הציבוריות, בבתי הכנסת וברחובות". זאת, בעקבות הנחיית משרדי הבריאות והחינוך לסגור את בתי הספר מהחשש להידבקות בנגיף הקורונה - covid19, "החלטה נכונה ומצילת חיים".

עם זאת, כותב גוטרמן למנכ"ל משרד הבריאות, "החלטה זו מתאימה ונכונה ליישובים הוא - בין 3-5 נפשות בבית והדירות מרווחות". אבל בעיר מודיעין עילית, בה מתגוררים כ-90 אלף תושבים במצב סוציו אקונומי נמוך, מתוכם 65% בגילאי 0-18 - "התא המשפחתי הוא 8-14 נפשות, ולעיתים קרובות אף יותר".

אולם זו לא הבעיה היחידה ממנה סובלת העיר בפרט בימים אלה. "ממוצע גודל הדירות בעיר הוא 70-80 מ"ר, ובבתים אין פתרונות טכנולוגיים כגון מחשבים ללמידה מרחוק וכו'. במצב זה, אין אפשרות שהילדים יישארו בבית כל הזמן, ולא ייצאו החוצה - כפי שנוכחתי לראשות בעיניי" כותב גוטרמן במכתב שהגיע לידי ב'בחדרי חרדים'.

"מצב זה יביא אותם חס ושלום למצבי סיכון והידבקות, ולכן יש למצוא פיתרון ייחודי מתאים יותר לילדי מודיעין עילית". ראש העיר גוטרמן התייעץ עם מנהלי תלמודי תורה בעיר, ויחד איתם גיבש תכנית ייחודית המתאימה יותר לילדים תלמודי התורה בעיר.

"תכנית 10 לילד" אותה מציע גוטרמן, כוללת תכנית ייחודית, אפקטיבית וריאלית, שלדברי ראש העיר "תסייע באמת במלחמה במניעת הידבקות המגיפה".

מה בתכנית?
• העירייה תמפה את כל בתי הספר, מבני עירייה, אולמות, מרכזים קהילתיים, מתנ"סים, משרדים, בתי כנסת ועוד, על מנת למצוא תנאים המאפשרים ללמוד בקבוצות עד 10 ילדים בלבד בקבוצה.
• העירייה גם תוציא קריאה לתושבים המעוניינים לארח ולתת מקום בביתם.
• תלמודי התורה יפנו להורים המעוניינים לשלוח את ילדיהם ללמוד על פי תכנית זו.
• מנהלי תלמודי תורה ישבצו את הילדים במקומות הנ"ל, בסמיכות למקום מגורי הילדים.
• צוותי ההוראה של הת"תים יגבשו ויפעילו את תכנית הלימוד המתאימה לילדים, בתנאים אלו.
• בעירייה תוציא קריאה לתושבים המתאימים לכך, והמעוניינים לבוא להתנדב וליטול חלק הן בצוותי ההוראה והן בכל אשר נדרש.
• תכנית זו תועל באחריות ובפיקוח אגף החינוך בעירייה.

ראש עיריית מודיעין עילית מסיים את מכתבו למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, וכותב "ממעמקי ליבי בתחינה ובקשה אני אליכם, לאשר תכנית זו לפני שיהיה ח"ו נזק בלתי הפיך".

ממשרד הבריאות נמסר, כי הם בודקים את ישימות העניין.

יעקב גוטרמן משה בר סימן טוב קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד