י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בשל התפשטות מגיפת הקורונה

חשיפה: משרד הבריאות הוציא צו סגירה לכל מוסדות התורה בארץ

בעקבות הדילמה בה נתונים המוסדות החרדיים בישראל שמצד אחד חוששים מסכנת ההידבקות בקורונה אך מצד שני הם אינם רוצים לסגור את מוסדות הלימוד ולהפסיק את קול התורה, היועמ"ש של משרד הבריאות משגר הוראה חד משמעית: להפסיק לאלתר את כל פעילות מוסדות החינוך

חשיפה: משרד הבריאות הוציא צו סגירה לכל מוסדות התורה בארץ
ישיבה של הצוות לטיפול במגפות , באגף לשעת חירום של משרד הבריאות צילום: באדיבות המצלם

חשיפה: בעוד הישיבות רובן נסגרות בקצב איטי וגם זה רק לאחר ששוטרים מבקרים בה ודרושים את סגירתן, במשרד הבריאות מחדדים את הנהלים, ומבהירים במכתב ברור כי קיום הלימודים בכל הריכוזים החרדים כולל כיתות של עשרה בלבד מנוגד לצו ומהווה עבירה פלילית.

במשרד הבריאות קיבלו פניות ובהם גם ממשטרת ישראל על כך שהלימודים בחלק ניכר מהמוסדות החרדים נמשכים תוך שמירה על איסור הכינוס של למעלה מעשרה 10 בני אדם וכן שמירה על מרחק של שני מטר זה מזה, שבעקבות כך שיגר היום (רביעי) יועמ"ש משרד הבריאות עו"ד אורי שוורץ הנחיות מחודדות הנוגעות רק לציבור החרדי.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' כותב היועמ״שׁ: "לנוכח התפשטות המהירה של נגיף הקורונה, נוקטת מדינת ישראל צעדים שונים, כאשר המטרה העיקרית היא מניעת התפשטות המחלה הנגרמת מהנגיף בישראל". במכתב הוא מציין בפני שר הבריאות את תוקפו של צו שמגביל את פעילות מוסדות החינוך.

המכתב נועד להבהיר חד משמעי כי כלל המוסדות החרדים כוללים בו, כאשר בישיבת הממשלה ביום ראשון נקבע כי מי שיפר את הצו עלול לקבל מאסר של עד חצי שנה וקנס של 5,000 שקל.

היועמ"שׁ עו"ד שוורץ כותב שחור על גבי לבן במכתבו: "הצו חל על כל המוסדות ללא תלות בגודל המוסד או בכמות התלמידים" הוא מפרט אותם בבהירות: "גני ילדים לבנים ולבנות, תלמודי תורה, מוסדות רשת בית יעקב, סמינרים לבנות, ישיבות גדולות, ישיבות קטנות וכלל אברכים, שהוא מורה כי "על כל המוסדות האלו להספיק את פעילותם לאלתר".

 

 

 

 

משרד הבריאות קורונה לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד