ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מסיר את הכפפות

נתניהו על השאננות בציבור החרדי: "לא הפנימו - זה פיקוח נפש"

ראש הממשלה התראיין הערב לערוץ 12 והבהיר כי אם השאננות בציבור תימשך הוא לא יהסס להטיל סגר על המדינה כולה כדי לעצור את התפשטות מגיפת הקורונה | על הציבור החרדי אמר: ייתכן מאוד שאם הסכנה לא תופנם, נעשה צו שיעניש מי שמפר את הצווים"

נתניהו על השאננות בציבור החרדי: "לא הפנימו - זה פיקוח נפש"
נתניהו נואם בפני חרדים צילום: פלאש 90

בראיון שהעניק הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ל'ערוץ 12', הוא תקף את הציבור החרדי על השאננות והסירוב לאמץ את המלצות משרד הבריאות, בכך שהמשיכו את שיגרת הלימודים ומודיע כי לא יהסס להפעיל סגר בעקבות השאננות.

ראש הממשלה נתניהו אמר בראיון לקרן מרציאנו: "אתמול נתנו הנחיות ברורות מה אנחנו מצפים מהאנשים, מי הולך לעבוד, מי לא, והבקשה להישאר בבית ככל שהדבר אפשרי ולצאת רק שהדברים חיוניים - הספקת מזון ועוד כמה דברים שאמרנו". לדברי נתניהו, "אני מעדיף את ההנחיות הללו להשאיר בהבנה והפנמה של הציבור".

 "אני אפנה הערב לקהילות שעדיין לא הפנימו זאת, זה חלק מהציבור החרדי, חלק מבני המיעוטים. אבל אם ההבנה הזו תופנם אצל כלל הציבור אני לא אפעיל צו, אם היא לא תופנם, אני לא אהסס להפנים זאת בצו", כשהוא מודה גם כי לא יהסס להפעיל סגר מוחלט על המדינה כולה אם השאננות תימשך.

בראיון שיבח ראש הממשלה את פעילות משרד הבריאות והעומד בראשו השר יעקב ליצמן; "אני חייב להגיד שמשרד הבריאות עושה מלאכת קודש. אנשים בדרך כלל נשמעים אבל אני גם רואה תופעות קשות מאוד של חתונות גדולות", זאת בהתייחסות לחתונות הגדולות אתמול בעיר בית שמש.

נתניהו התייחס להחרפת הסגר על הציבור החרדי שנחשף מוקדם יותר ב'בחדרי חרדים' ואמר: "שר הבריאות הוציא עכשיו צווים נרחבים לציבור החרדי, בעצם הוא עצר ופיזר את הישיבות ותלמודי התורה ואני מוסיף את אולמות האירועים, הכל", כשהוא מציין כי "זה פיקוח נפש, אני מבקש מהאנשים לא לעשות התקהלויות ולא דברים אחרים".

עוד הודיע ראש הממשלה בדבריו כי "ייתכן מאוד שאם לא יופנם (הסכנה א.ק.) נעשה צו שיעניש מי שמפר את הצווים, אם צריך הצו יהיה מוכן מחר. עד עכשיו עשינו את כלל הדברים שהביאו לכך שמדינת ישראל נמצאת בין המדינות היציבות בעולם אבל זה לא החופש הגדול".

בנימין נתניהו קורונה הציבור החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד