ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מוסדות חרדיים הולכים ונסגרים

433 חולים בישראל; 8 מהם בבני ברק; מתעדכן

בישראל ממשיך לזנק מספר החולים ועומד נכון להערב על 433 כאשר בעולם כולו ישנם קרוב ל-190 אלף חולים בדרגות שונות | ברחוב החרדי הרשמת היום התעוררות יתר, כאשר מוסדות נסגרים לחלוטין עד להודעה חדשה | 'בחדרי חרדים' עם עדכונים שוטפים

433 חולים בישראל; 8 מהם בבני ברק; מתעדכן
קניות בסופר בעידן הקורונה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

הוירוס הקטלני קורונה ממשיך להתפשט בעולם ועד כה חלו כמעט 217,500 אנשים. מספר המתים מתקרב ל-9,000 והסוף לא נראה בעין. עם זאת מעט אופטימיות שכן קרוב ל-85 אלף איש כבר החלימו ממנו.

גם בארץ ממשיכה הקורונה להתפשט ומספר החולים זינק ל-433, מתוכם 6 במצב קשה ו-12 במצב בינוני. המילה סגר נשמעת שוב ושוב, ונראה כי זה רק עניין של זמן עד שזה יקרה בפועל.

בינתיים נרשמת התעוררות יתר החל מהיום ברחוב החרדי, יותר מוסדות חרדיים סוגרים את שעריהם עד להודעה חדשה.

23:58 > העסקן אלתר ווגשל מחצר סאטמר (מהר"א), בראיון לקו החרדי: "המגפה בארה"ב היא בעיקר בקרב הציבור החרדי. הרבה אנשים פשוט לא ידעו שהם חולי קורונה. במשך תקופה ארוכה לא היו בדיקות בכלל. מאה אנשים בשכונת בורו פארק סובלים מהנגיף. כולם הסתובבו כרגיל בחג הפורים. החשש העיקרי הוא מהדבקת ילדים. הרחובות שוממים, בתי הכנסת ריקים וחשוכים. בקראון הייטס אנשים במצב קשה".

23:45 > מס' החולים בעולם עומד על 217,500, מתו מהנגיף 8,933, החלימו 84,383.

23:30 > עובד במחוז ירושלים של אגף השיקום במשרד הביטחון אומת הערב כחולה קורונה. העובד נחשף לפני כ-10 ימים לבת משפחה שאומתה כעבור כמה ימים כחולה בנגיף. העובד שהה במחוז בימי קבלת הקהל בשבוע שעבר - שני (9.3), רביעי (11.3) וחמישי (12.3) אך ככל הידוע לא קיים פגישות עם נכי צה"ל. לאחר שבת משפחתו אומתה כחולה נכנס העובד לבידוד והיום כאמור אומת גם הוא כחולה. כצעד מניעתי סגר אגף השיקום את המחוז ושלח את כל עובדיו לבידוד.

23:10 > הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף שיגר הערב לשר הבריאות יעקב ליצמן פסק הלכה דרמטי וקבע כי בתי הכנסת שבבתי החולים יסגרו בשל הקושי בשמירת מרחק של 2 מטר מאדם לאדם.

23:00 > חכם שלום כהן בדברי חיזוק נוכח המצב: "אנחנו צריכים להתפלל לפניו, לצעוק אליו, לבכות לפניו, תראו את הכוח של הקב"ה הוא מזעזע את כל העולם בשביל שנראה את כוחו הגדול, שידעו שיש רק אחד, יש לנו אבא שאוהב אותנו, אני לא יודע למה כל זה הגיע, רק אני מתפלל שהקב"ה ישמור על עמך ישראל".

22:50 > עלייה של 40% בפדיון ברשת 'רמי לוי', לאחר הנחיות משרד הבריאות ומחשש להסגר. כך דווח ב'כאן11'.

22:40 > משרד הבריאות החל להשתמש באמצעים הטכנולוגיים למעקב, והערב שלח הודעות ל-400 אנשים שהיו בקרבת חולי קורונה. בהודעה נמסר להם התאריך בו שהו בקרבת החולה וכן שחובה עליהם להיכנס לבידוד בית באופן מיידי.

22:30 > האדמו"ר מסאטמר הורה לסגור את כל תלמודי התורה של החסידות בישראל.

22:20 > המשטרה עיכבה גבר בעיר ביתר עלית בחשד כי הפר את צו בריאות העם למניעת הפצת נגיף הקורונה – משום שקיים אירוע חתונה רבת משתתפים באולם בעיר.

22:10 > משרד האוצר הקצה סכום ראשוני של 740 מיליון שקלים למנהל הרכש במשרד הביטחון, לטובת רכש ציוד רפואי עבור ההתמודדות עם נגיף קורונה.

22:00 > במהלך היום הועברו למתחם המחלות המתפרצות בהדסה עין כרם, הממוקם במבנה נפרד ומרוחק מכל מחלקות בית החולים, 4 חולים חיוביים לקורונה במצב קל. במתחם שוהים כעת 17 חולים, אחת במצב בינוני והשאר במצב קל.

21:40 > ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג החליט לסגור את בתי הכנסת בעיר מחשש להתפשטות הקורונה.

21:38 > משרד החוץ: בעקבות הצעדים שנוקטות מדינות אמריקה הלטינית במטרה להילחם במגפת הקורונה, דרכי התחבורה ובעיקר אפשרויות היציאה בטיסה ממדינות אלו מצטמצמות והולכות. לאור זאת משרד החוץ ממליץ לכל האזרחים הישראלים הנמצאים ביבשת אמריקה הלטינית ומתכוונים לשוב לישראל, להקדים את יציאתם ככל האפשר, ולבחור בטיסות ליעדים מהם ניתן עדיין להגיע לארץ, בטרם יסגרו אפשרויות היציאה ממדינות אלו באופן כולל.

21:30 > נכון לעכשיו, 8 חולי קורונה מאומתים בעיר בני ברק.

21:25 > כאן 11: ראש הממשלה החליט לדחות בשלב זה את בקשת משרד הבריאות להסגר מוחלט. אם הציבור לא ייענה לדרישה להישאר בבתים – במשטרה ייאכפו את הצווים

21:20 > רה"מ נתניהו קיים הערב שיחת טלפון עם ראש מועצת קרית יערים יצחק רביץ בנוגע לנגיף הקורונה.

21:17 > ראש העיר בת-ים צביקה ברוט הורה הערב על סגירת מוחלטת של כל בתי הכנסת בעיר, החל מיום שישי בבוקר. זו הפעם הראשונה אי פעם בערים הגדולות בה מתקבלת החלטה גורפת על סגירת בתי כנסיות לתקופה ארוכה - בשלב זה חודש ימים.

21:10 > עוד אומר מנכ"ל מד"א אלי בין למשה גלסנר ב'קול ברמה': "אין יותר הגעה של נהגי אמבולנסים, כוננים או אופנועים ללא מסכה. לא מגיעים יותר לאירועים ללא כיסוי על מערכת הנשימה וההגנה. כ-3 אנשי מד"א כיום חולים שנדבקו, אף אחד מהם לא נדבק במסגרת עבודתו. כ-60 אנשי צוות של מד"א נמצאים בבידוד. יש לנו 22.000 מתנדבים ועובדים שמגוייסים לכל משימה כדי להציל חיים".

21:00 > מנכ"ל מד"א אלי בין לגלסנר ב'קול ברמה': "נערכים לכמות גדולה יותר של בדיקות, אלפים רבים ביום. כל תהליך של בדיקה מסכן את האנשים שלנו, אבל הצוותים שלנו ממוגנים במיטב הציוד. רכשנו 30.000 סרבלים מיוחדים נגד חיידקים ומאות אלפי מסכות וכפפות".

20:45 > כפי הוראת האדמו"ר מויז'ניץ, כלל מוסדות החינוך מסיימים את הלימודים בכוללים בישיבות ובחיידרים. מחר יהיה עדכון מסודר בקו החסידות 'מערכת ויזניץ' עם כל ההוראות לבחורי הישיבות.

20:40 > הערב נסגרו כלל המוסדות של חסידות סערט ויז'ניץ בחיפה. 

20:23 > מנכ"ל משרד הבריאות בדיון סגור: "החשש המרכזי הוא שהיא המחלה יגיע דווקא בחורף הבא".

20:21 > יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פרסם צו: לא יותר מעשרה אנשים בדיון בכנסת. המשמעות - כרגע הוועדה המסדרת לא תכלול יותר מעשרה ולכן לכאורה תהיה שוויונית בהרכבה.

20:20 > דובר משרד הבריאות בעזה, אשרף אלקדרה: ישנם 787 איש בעזה בבידוד רפואי, מתוכם 100 בעלי תסמיני מחלה (לא אובחנו כחולי קורונה, לדברי אלקדרה). 100 המבודדים בעלי תסמיני מחלה שוכנו בבידוד במלון קומודור ובמרכז הרפואי "מסקט" בח'אן יונס. מעבר לכך ישנם 2700 תושבים עזתיים הנמצאים בבידוד ביתי.

עוד הוסיף אלקדרה כי עזה ערוכה להתמודד עם גל ראשון של חולי קורונה ותצליח לקלוט אותם. אלקדרה מדגיש כי אין נכון לרגע זה חולי קורונה ברצועה.

20:15 > הערכות: בעקבות הנחיות הקורונה מספר המובטלים בישראל יגיע למיליון.

20:10 > למרכז רפואי הלל יפה הגיעו במהלך היום 4 חולים נוספים, 3 גברים: בן 25 מאיזור הצפון ובן 37 מאיזור השרון- מוגדרים קל, השלישי בן 55 מאיזור השרון - מצבו מוגדר בינוני. סך הכול 11 מאושפזים, 9 במצב קל ו-2 במצב בינוני.

20:05 > ׳כאן 11׳: ההחלטה המסתמנת בתום הדיון בלשכת ראש הממשלה: ״לא יוטל הסגר מלא, אך תהיה הגברת אכיפה משמעותית של צווים קיימים. בנוסף ייאכף איסור השהיה בפארקים ובחוף הים באמצעות צווים חדשים״.

20:00 > ׳ערוץ 13׳ בפרסום ראשון: בדיקות דם לגילוי מהיר של נוגדני קורונה הגיעו לישראל לבדיקה מדגמית.

19:55 > מאיר מרציאנו ב׳גל״צ׳: ‏‏גורמים מהישיבה עם רה"מ: מנכ"ל משרד הבריאות צפוי לחדד היום את ההנחיות שלו לכלל הציבור. במקביל המשטרה תתחיל לנסח צווי אכיפה כדי שההנחיות של משרד הבריאות לא יהיו רק בגדר המלצה.

19:50 > ‏איטליה: מניין המתים מקורונה ביממה האחרונה עומד על 475 - הגבוה ביותר מאז התפרצות הנגיף. בסך הכול מניין המתים במדינה עומד על 2,978.

19:45 > השר ליצמן ב'קול ברמה': התקשורת אוהבת לפרסם ביקורת על החרדים, אני דווקא רואה שיש היענות ומשמעת מצד הציבור. אלו שלא נשמעים להוראות זה חמור ביותר.

19:40 > שר התחבורה בצלאל סמוטריץ לגלסנר ב'קול ברמה': התחבורה הציבורית היא אחת מנקודת התורפהשל הפצת הנגיף, לכן אני אומר לציבור תמנעו מנסיעה בתחבורה הציבורית.

19:35 > ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לקרן מרציאנו ב'חדשות 12': היום בהצהרתי אבקש מקהילה החרדית וממיעוטים נוספים לכבד את משרד הבריאות אך אם זה לא יקרה לא אהסס להפעיל צו שיורה על סגר"

19:30 > ‏משרד התחבורה מעדכן כי 441 קווי אוטובוסים מבוטלים.

19:23 > איראן: עפ"י הנתונים הרשמיים 17361 חלו בקורונה עד כה ו-1135 מתו. סגן שר הבריאות האיראני: "לא נראה שנשתלט על המגיפה בעתיד הנראה לעין. יש לנו נדבק חדש כל דקה וחצי. כל 20 דקות מת אדם באיראן מקורונה".

 

קורונה עדכונים שוטפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד