י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האדישות מול הקורונה

הקנצלרית בנאום לאומה: "קחו את זה גם ברצינות"

"אני יודעת עד כמה ההגבלות שהוטלו עד כה קשות, מדובר בהגבלות שמעולם לא הוטלו בממשלה הפדרלית של גרמניה. תנו לי להבהיר לכם כי בעבור אדם כמוני שעבורו חופש התנועה הוא זכות שעליה נלחמנו קשות ההגבלות הללו מוצדקות רק במצב חירום", כך קנצלרית גרמניה לאזרחיה

הקנצלרית בנאום לאומה: "קחו את זה גם ברצינות"
שוטרים גרמניים צילום: unsplash

בנאום לאומה ששודר בטלוויזיה בגרמניה, אמרה הקנצלרית אנגלה מרקל לאזרחים כי "נגיף קורונה משנה את החיים בארצנו באופן דרמטי. הרעיון שלנו של מה נורמלי, מה הם חיים ציבוריים ומהי אינטראקציה חברתית – כל זה עומד למבחן כעת". את הדברים הביאה אנטוניה ימין כתבת כאן 11 באירופה.

‏"מיליונים מכם לא יכולים ללכת לעבודה, ילדיכם לא יכולים ללכת לבית הספר או לגנים. תיאטראות, בתי קולנוע וחנויות סגורים, ואולי הדבר הקשה ביותר המפגשים שהיו עבורנו דבר מובן מאליו, מצטמצמים. כמובן שבמצב כזה כל אחד מאיתנו מלא בשאלות ודאגות כיצד להמשיך."

‏"אני פונה אליכם בדרך יוצאת דופן זו היום כי אני רוצה לספר לכם מה שמנחה אותי בתור קנצלרית ואת כל חברי לעבודה בממשל הפדרלי במצב זה. זה חלק מדמוקרטיה פתוחה: לקבל החלטות פוליטיות שקופות ולהסביר אותן. אני מאמינה באמונה שלמה שנעמוד במשימה אם כל האזרחים באמת יבינו אותה כמשימה שלהם."

"אז הרשו לי לומר: זה רציני. קחו את זה גם ברצינות. מאז האחדות הגרמנית, לא, מאז מלחמת העולם השנייה לא היה למדינתנו אתגר כמו האתגר הנוכחי שבו הסולידריות המשותפת הייתה הכרחית כל כך".

‏הקנצלרית דאגה להסביר בנאומה את ההנחיות שהממשלה הוציאה בתחילת השבוע ומדוע הן הכרחיות. היא הסבירה כי המטרה כעת היא להאט את קצב ההתפשטות של הנגיף, נוכח העובדה שבינתיים אין חיסון או טיפול. "החיים הציבוריים צריכים להצטמצם עד כמה שניתן."

"‏חשוב שנצמצם את הסיכונים המיותרים. אני יודעת עד כמה ההגבלות שהוטלו עד כה קשות, מדובר בהגבלות שמעולם לא הוטלו בממשלה הפדרלית של גרמניה. תנו לי להבהיר לכם כי בעבור אדם כמוני שעבורו חופש התנועה הוא זכות שעליה נלחמנו קשות ההגבלות הללו מוצדקות רק במצב חירום."

‏"בדמוקרטיה אסור לקבל החלטות מהסוג הזה בצורה קלת דעת וההגבלות חייבות להיות זמניות – אך אני מדגישה כי בשלב הזה הן הכרחיות כדי להציל חיים. מהסיבה הזו נסגרו בתחילת השבוע הגבולות למדינות השכנות שלנו".

‏"הקנצלרית הודתה בנאומה לצוותים הרפואיים שנמצאים בחזית אך גם לכל עובדי המרכולים ואנשי האספקה. היא אמרה: "חשוב שאנשים לא יכנסו לפאניקה אך בשום מצב אסור שאנשים יחשבו "לי זה גם ככה לא יקרה". זה מה שמגפות מראות לנו – עד כמה כולנו פגיעים וכמה כולנו תלויים בהתנהגות של אחרים".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד