ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אחרי מאבק ארוך

הרשת אסרה על מכירת ספרו המפורסם של היטלר

אחרי מאבק של שנים מצד ארגוניים יהודיים, רשת 'אמזון' אוסרת על מכירת רוב המהדורות של הספר המפורסם 'מיין קאמפף' של אדולף היטלר • ההחלטה כוללת גם ספרי תעמולה נאצים אחרים

הרשת אסרה על מכירת ספרו המפורסם של היטלר
אדולף היטלר צילום: Roni Schutzer/Flash90

רשת 'אמזון' אוסרת על מכירת רוב המהדורות של הספר המפורסם 'מיין קאמפף' של אדולף היטלר. ההחלטה כוללת גם ספרי תעמולה נאצים אחרים.

הרשת אסרה על מכירת מרבית המהדורות של 'מיין קאמפף' של היטלר וספרי תעמולה נאצים אחרים. לאחר עשרות שנים של קמפיין מצד ארגונים יהודיים שעוסקים בנושא השואה.

מוכרי ספרים הודיעו בימים האחרונים כי אסור להם עוד למכור מספר ספרים שכתבו נאצים באתר, כולל האוטוביוגרפי של היטלר, וספרי ילדים שנועדו להפיץ רעיונות אנטישמיים בקרב ילדים.

באימייל שנשלח לאתר 'אמזון', על ידי אנשי אתר 'הגרדיאן' הבריטי לגבי ספרים של היטלר, נכתב כי "הם כבר לא יכולים להציע את הספר הזה מכיוון שהוא שובר את קוד ההתנהגות של האתר".

ארגוני צדקה מובילים בתחום חינוך השואה וקבוצות יהודיות, ניסו מאז סוף שנות התשעים למנוע מרשת 'אמזון' למכור עותקים של מיין קאמפף, אולם הרשת הגנה באופן מסורתי על זכות לחופש הביטוי, ועל הצורך של סטודנטים להבין את מחשבתו של היטלר בכל הנוגע למכירת ספר אשר חוקי לפרסם. בעוד שניתן להוריד בקלות את רוב הפרסומים הנאצים בחינם מאתרים אחרים.

ספרים אחרים של הנאצים, כולל ספר הילדים "פטריית הרעל" שנכתב על ידי המו"ל הנאצי יוליוס שטרייכר, שהוצא להורג מאוחר יותר בגין פשעים נגד האנושות לאחר שערך את העיתון הנאצי "דר שטירמר", הוצאו לאחרונה גם מהרישומים של אמזון.

רשת אמזון לא הגיבה בנושא, ולא ברור מה הניע אותה לשנות את דעתה בנושא, אך בחודש שעבר אמזון אמרה שהחברה "מודעת לצנזורה של ספרים לאורך ההיסטוריה", אך מתייחסת ברצינות ל"חששות של אמון החינוך לשואה".

ה'גארדיאן' הבריטי מציין כי דובר אמזון לא הגיב על מה שהניע את הרשת לא למכור את ספריו של היטלר ושאר אנטישמיים. ותמונות של הספרים פשוט הוחלפו בתמונת כלב.

מיין קאמפף אדולף היטלר אמזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד