י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לשם השמירה על הגיינת הידיים

בגלל המחסור העולמי: ייבוא אלכוהול ללא מס

סיוע ליצרני הג'ל האלכוהולי: בכדי להתגבר על המחסור העולמי באלכוהול לייצור מוצרי הג'ל, ניתן יהיה לייבא אלכוהול נקי, בפטור ממכס • שר הכלכלה והתעשייה: "אנו פועלים לייצר פתרונות שיאפשרו המשך פעילות של התעשייה ואספקת המוצרים הנדרשים במשק"

בגלל המחסור העולמי: ייבוא אלכוהול ללא מס
ייצור אלכוג'ל צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

בשל המחסור העולמי בחומר גלם "אלכוהול מפוגל", שמיועד לתעשיית הייצור חומרי ניקוי וחיטוי וממנו מיוצר, בין היתר, תכשיר ג'ל חיטוי, בחן בימים האחרונים משרד הכלכלה חלופות שיסייעו ליצרנים באספקת החומר.

להבדיל מיבוא אלכוהול מפוגל למטרת ייצור, המס על יבוא אלכוהול נקי עומד על סך 85 ש"ח לליטר. בהתאם לכך, הודיע משרד הכלכלה והתעשייה ליבואנים וליצרנים, כי ניתן לייבא "אלכוהול נקי" בו יעשה שימוש למטרת ייצור חומרי ניקוי וחיטוי ללא מס הקניה.

אפשרות זו קיימת בחוק במידה ומתקיימת הסבה של יבוא אלכוהול נקי למטרת ייצור חומרי ניקוי וחיטוי.

הפטור ממס קניה זה יאפשר, כאמור, הסטה של חומר גלם "אלכוהול נקי" לטובת תעשיית ייצור הניקוי והחיטוי הכרחית בעת הזו ומוזיל את ייצור המוצר באופן משמעותי, בעלות הגיונית.

כזכור, פנה שר הכלכלה בשבוע האחרון לרשתות המזון והפארם ואלו הביעו נכונות כי מוצרי הג'ל ימכרו במחיר אשר לא יעלה על 9.90 ש"ח ל-100 מ"ל. חלק מהרשתות אף הודיעו כי ימכרו את המוצר בכמות של 500 מ"ל, במחיר של 19.90 ₪.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "אנו פועלים לייצר פתרונות שיאפשרו המשך פעילות של התעשייה ואספקת המוצרים הנדרשים במשק. אנו נמצאים בקשר ישיר ושוטף עם התעשייה הישראלית הפועלת בימים אלו באופן מאומץ למען הציבור וזמינים לסייע בכל צורך שיעלה"

אלכוהול מחסור עולמי חומר חיטוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד