י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מעל 10,000 מתים בעולם

מספר החולים בישראל עלה ל-677; ישראל נכנסה להסגר למשך שבוע

מאות אלפים נדבקו בוירוס הקורונה ומניין המתים חצה את ה-10,000 • המחוז בסין שבו התפרץ הנגיף, לראשונה לא נרשמו מקרי הדבקה ביממה האחרונה • איטליה הרימה ידיים: "מאמץ בני האדם הסתיים; תלויים כעת בחסדי שמיים" • התחבורה הציבורית בישראל הושבתה • מתעדכן

מספר החולים בישראל עלה ל-677; ישראל נכנסה להסגר למשך שבוע
אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

משבר הקורונה: למעלה מ-244,000 איש נדבקו ברחבי העולם בוירוס הקורונה, ומניין המתים חצה את העשרת אלפים. במחוז חוביי שבסין, שבו התפרץ הנגיף, לראשונה לא נרשמו מקרי הדבקה ביממה האחרונה. עם זאת, ברחבי העולם הוירוס ממשיך להתפשט בצעדי ענק, ועוד ועוד מדינות מכריזות בזו אחר זו על צעדי חירום.

בישראל מניין החולים עומד על 677, מתוכם ששה במצב קשה ו-12 במצב בינוני. במשרד הבריאות דורשים להטיל סגר מלא ברחבי המדינה, באוצר מתנגדים וראש הממשלה בנימין נתניהו ייאלץ להכריע.

ממשרד הבריאות נמסר כי מכיוון שמספר המקומות שבודקים עלה (20 מעבדות פעילות) וכמות הבדיקות היומיות גבוהה יותר (למעלה מ-2,200 בדיקות אתמול וממשיך לעלות) איגום וסיכום כל הנתונים - כולל מספר החולים החיוביים לוקח יותר זמן. 

23:59 > כתב חדשות החוץ של 'כאן', מואב ורדי: "בספרד יש התפרצות רחבה – שם יש יותר מ-800 מתים. סין ככל הנראה הצליחה לעצור את התפשטות המחלה".

23:58 > פסיקה דרמטית של בג"ץ: אם עד יום שלישי לא תוקם הוועדה הרלוונטית בכנסת - לא תהיה לשב"כ סמכות לאתר אנשים שהיו בקרבת חולים בקורונה.

23:55 > ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, מעדכן על 3,615 נדבקים ו-22 מתים מהנגיף בעיר.

23:52 >  מניין הנדבקים בנגיף בטורקיה עלה ל-359, לאחר שרק אתמול עמד על 191. מניין המתים במדינה עומד על ארבעה.

23:50 > מנכ"ל רשות האכיפה והגביה, תומר מוסקוביץ ברשת ב': "הפסקנו כליל את שירותי הגביה והעיקולים עד להתבהרות המצב. לעומת זאת, אנו מאפשרים לחייבים להסדיר חובות ולהסיר את העיקולים".

23:40 > הגבלות התנועה החדשות בישראל: החל ממחר, קנס של 5,000 שקלים למי שיפר בידוד. מי שיפר איסור התקהלות של יותר מ-10 בני אדם ייקנס ב-3,000 שקלים.

23:30 > מספר המתים בעולם מנגיף הקורונה מזנק ל-10,003. מספר החולים עלה ל-244,082. מספר המחלימים עומד על 86,714.

23:25 > שש משפחות משכונת אבני חן במודיעין טוענות שבמד"א הודיעו להם כי בדיקות הקורונה שנלקחו מהם - אבדו. לטענת המשפחות, הובטח להן כי צוותים יגיעו לקחת מהן דגימות חוזרות בהקדם. לחלקן הובטח שזה יקרה מחר. כך דווח ב'כאן'.

23:20 > ארבעה מטופלים ממתחם המחלות המתפרצות בהדסה, שוחררו והועברו משעות אחר הצהריים למלון דן פנורמה בתל אביב, ושניים נוספים למתקן המלונאי בשמואל הרופא, שם יימשך המעקב אחריהם. אל המתחם הובאו הערב שני חולים חדשים, בני 48 ו-75 במצב קל.

במתחם בהדסה, הממוקם בנפרד מכל מחלקות בית החולים הרגילות, שוהים כעת 12 חולים, חולה בת 89 במצב אנוש (החולה בהתדרדרות נשימתית מהירה), 2 במצב בינוני והשאר במצב קל.

23:08 > עליית מדרגה: כרוז העדה החרדית יופץ מחר ברחבי ירושלים, חומרי הסברה באידיש יופצו במאה שערים. מטה ההסברה במשרד הבריאות: "לקיחת האחריות של מנהיגי העדה החרדית מעודדת וחשובה מאוד".

22:46 > משרד הבריאות פרסם הערב את רשימת המקומות בהם שהו חולי הקורונה החדשים, ביניהם בתי הכנסת דעעש ברמות בירושלים, מנוחת שלמה בבית וגן, ישמח לב ב'עטרת ישראל' בבית וגן.

22:36 > הידרדרות במצב חולת קורונה בהדסה עין כרם, מצבה מוגדר אנוש. מדובר בבת 89.

22:10 > מנין החולים בישראל מזנק משמעותית ל-677 חולי מאומתים עד כה. 644 מהם במצב קל, 13 במצב בינוני. 6 במצב קשה ו-14 החלימו.

22:00 > המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו בפייסבוק: "אנחנו ממשיכים לפעול בשיתוף פעולה עם המוסד לצרוך הבאת ציוד חיוני הנדרש להיערכות להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה. ערכות הבדיקה שהובאו הבוקר על ידי המוסד הן באיכות טובה ונדרשות כדי לפתח את המשך הפעילות המעבדתית בשבועות הקרובים. בשיחת ועידה שערכתי היום ביקשתי מהם את הפריטים הנוספים הנדרשים להמשך ההתמודדות והגופים ממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה מלא".

21:50 > בחסידות סלונים הכריז המשב"ק הרב שמואל דייטש כי לא יתקיים טיש בליל שבת וכן המניינים ברחבי הארץ יפוצלו בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

21:25 > מנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב בהצהרה לתקשורת: "הערב אנחנו מצמצמים את היציאה מהבית. מודיעים לציבור בגדול אל תצאו מהבית. רק לדברים דחופים או לטיפול רפואי. אנחנו קונים עוד ועוד ציוד, מיגון ומכונות הנשמה. קלטנו צוות רחב בבתי החולים ומכינים עוד תשתיות ומחלקות חירום".

21:20 > שר הבריאות ליצמן בהצהרה לתקשורת: "אזרחי ישראל, אנחנו מחליטים הערב לעגן בצו הנחיות מהותיות של משרד הבריאות שמטרתן לעזור לציבור להגן על עצמו מפני התפשטות הנגיף. אנו בעת חירום ועלינו לגלות אחריות להצלת חיים של כל אדם ובני משפחתו. לא נהסס מלנקוט צעדים דרמטיים כדי להגן על עם ישראל".

21:15 > רה"מ נתניהו: "בארץ, לשמחתי, איש עדיין לא מת. אבל לצערי, זה לא צפוי להימשך. הכפלת מספר החולים כל כמה ימים עלולה להביא לקורבנות רבים. הלילה נאשר הגבלות לשעת חירום. כעת אזרחי ישראל נדרשים להישאר בבית, זו כבר לא המלצה, זו חובה".

21:10 > רה״מ נתניהו: ״אזרחי ישראל נדרשים מהיום להישאר בבית. מהערב זה לא המלצה, זו הנחייה. תסתכלו על התמונות מרחבי העולם על רכבים שאוספים את הגופות - צריך לעשות הכל כולל הכל שזה לא יקרה כאן. התקנות החדשות של הערב יהיו בתוקף תחילה שבעה ימים״.

21:05 > רה״מ נתניהו בהצהרה לתקשורת - ״המגיפה מוסיפה להתפשט, גם בארץ מס׳ החולים הולך וגדל. הכפלת מספר החולים כל כמה ימים עלולה להוביל לקורבנות רבים. היום אני מודיע על החמרה נוספת במלחמה על הקורונה״.

20:35 > גורם בכיר בסביבת מקבלי ההחלטות מתח ביקורת חסרת תקדים על חלק מהציבור החרדי בטענה שהוא לא מפנים את ההנחיות מצילות החיים של משרד הבריאות: "הם לא מבינים מול מה אנחנו עומדים פה ובעוד שבוע שבועיים זה עלול להתפוצץ לכולנו בפרצוף", כך צוטט ב'ערוץ 12'.

20:25 > מגן דוד אדום יחל מחר (שישי) בשעה 10:00 בבוקר בהפעלת מתחם "היבדק וסע" בחניון גני יהושע, לאחר עיכוב של מספר ימים בשל המחסור במטושים. בשבוע הבא צפוי המתחם לעבוד באופן שוטף ולהגביר את קצב הדגימות בכל יום. כך דווח באתר ynet.

20:18 > ‏שדרות: בתי הכנסת לא ייפתחו בליל שבת.

20:15 > מספר חולי הקורונה בישראל עלה למספר 573, מהם 6 במצב קשה. עד כה החלימו 14 חולים.

20:10 > בשעה 21:00 ימסרו ראש הממשלה, שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות הצהרות לתקשורת.

19:55 > בדקות הקרובות תסתיים הפעלת כל התחבורה הציבורית בישראל: התחבורה תתחדש ביום ראשון בשעה 06:00 בבוקר.

19:30 > מספר המתים באנגליה מנגיף הקורונה עלה ל-128 לאחר ש-29 בני אדם מתו ביממה האחרונה. בכך עלה מספר המתים בבריטניה ביממה האחרונה מ-105 ל-137. צפון אירלנד דיווחה היום על מקרה מוות ראשון בשטחה וסקוטלנד דיווחה על שלושה מקרי מוות נוספים.

19:20 > 236,703 אלף בני אדם ברחבי העולם נדבקו בנגיף הקורונה, מתוכם מתו 9,818, ו-86,676 החלימו.

19:10 > 427 מתים נוספים מקורונה באיטליה ביממה האחרונה. איטליה עוקפת הערב את סין במספר הקורבנות מהקורונה: 3,405 בני אדם מתו באיטליה מהנגיף.

ראש ממשלת איטליה מצהיר על אובדן שליטה מוחלט בהכלת הנגיף: "מאמץ בני האדם הסתיים אנחנו תלויים כעת בחסדי שמיים".

19:00 > מהיחידה לטיפול באירועים מיוחדים הייעודית לחולי קורונה בבבית החולים סורוקה בבאר שבע, השתחררו הערב לביתם שלושה מאושפזים, לאחר שהחלימו ותוצאות הבדיקות שלהם היו שליליות. מדובר בגבר ושתי נשים, ביניהם המטופלת הראשונה שהוכנסה למתחם בביה"ח ושהתה בו 10 ימים.

18:40 > מדיווחים שפורסמו ברשת ״אלג׳זירה״ הערבית עולה, כי ארגון המוסד הישראלי סיכמו על רכישה של כ-100 אלף ערכות בדיקה לנגיף הקורונה, מרשויות הבריאות במדינות המפרץ. טרם התקבלה התייחסות כלשהי מגורם ישראלי.

18:30 > הרמטכ"ל אביב כוכבי העלה הערב את רמת הדריכות של צה"ל בעקבות התפשטות מגיפת הקורונה בישראל. כמו כן, היחידה הטכנולוגית של אמ"ן מסייעת במתן פתרונות לאתגרים העומדים בפני מערך הרפואה. בין הפיתוחים שמובילה היחידה: התאמות למכשיר הנשמה ביתי, ייצור מסיכות מגן ויצירת אמבולנסים ממוגנים ייעודיים לפינוי חולי קורונה.

18:00 > יאיר דרורי מפקד שיטור וקהילה במודיעין עילית פרסם לתושבים כי החל מהיום נכנס לתוקף נוהל אכיפת עבירות קורונה: הפרת חובת בידוד בית - קנס 5000 ש"ח. הפרת חובת דיווח למשרד הבריאות - 3000 ש"ח. סירוב להוראת שוטר לפיזור התקהלות אסורה מעל 10 אנשים - 3000 ש"ח.

17:50 > ח״כ ג׳אבר עסאקלה שלח מכתב לשר האוצר משה כחלון בבקשה לבטל לאלתר או להקפיא למספר חודשים את צווי העיקול על חשבונות ומשכורות האזרחים שהוצאו בגין חובות לרשות המיסים, לביטוח לאומי ולכל רשות של המדינה.

ח״כ עסאקלה: ״עיקולים על חשבונות בנקים ומשכורות של אזרחים פוגעים קשות ביכולתם לשרוד את תקופת המשבר הזאת, במיוחד שהם לא מקבלים מענה מספק מהרשויות הרלוונטיות עכב צמצום הפעילות ברשויות אלה״.

17:40 > רשויות הבריאות בקמבודיה מסרו, כי במהלך היממה האחרונה זוהו 10 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה, ובסך הכל 47 מקרים מתחילת ההתפרצות.

17:30 > משרד התחבורה הודיע היום (חמישי) כי החל מיום שני, הקווים העירוניים בכל הארץ ירדו לשתי נסיעות בשעה לכל היותר, וזאת במטרה למנוע התקהלות בניסיון למנוע את התפשטות הקורונה. קווים עם שתי נסיעות ומטה בעירוני וכן קווים לא תדירים בבינעירוני - יישארו ללא שינוי. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר: "בריאות הציבור עומדת לנגד עינינו. אנחנו שבים ומבקשים - הימנעו ככל הניתן מנסיעה בתחבורה ציבורית בימים האלה".

17:08 > נסיך מונקו אלברט אובחן כחולה בנגיף הקורונה.

17:05 > ח"כ אלון שוסטר מכחול לבן שנמצא בבידוד ביצע בדיקת קורונה שהעלתה כי הוא לא נדבק בנגיף.

17:00 > ‏שר הפנים אריה דרעי, שנכנס לבידוד לאחר ששהה במחיצת חולה קורונה, עבר בדיקה לגילוי הנגיף וקיבל תשובה שלילית. השר ממשיך לשהות בבידוד.

16:15 > עיריית תל אביב-יפו הודיעה על הקלות בחנייה לתושבי העיר, לאור התפשטות נגיף הקורונה והקריאה לתושבים להישאר בבתיהם ולהמעיט ביציאה. העירייה תאפשר לתושבים להחנות בחניות המיועדות להורדה והעלאת נוסעים בסמוך למוסדות חינוך, גם בשעות בהן מוגדר כי החניה אסורה. בנוסף, העירייה תאפשר חנייה במגרשי חנייה של בתי ספר הספר הבאים: גרץ, היובל, מוריה, תל נורדאו ומרכז חמד"ע. כמו כן, חנייה בחניונים של מבנים עירוניים תתאפשר ככל שמגרשים אלו אינם מגודרים וסגורים. כמו כן, חנייה בחניוני "אחוזות החוף" תחויב על בסיס יומי ולא שעתי כדי להפחית את עלויות החנייה, כך שבפועל תושבים שיחנו בחניונים אלו ישלמו 6 שקלים על חנייה של 24 שעות. הסדר חניוני "קרוב לבית" נשאר כשהיה.

16:00 > במשרד הבריאות הסיני הודיע היום כי לראשונה מאז התפרץ נגיף הקורונה בדצמבר – לא אובחנו לאורך היממה האחרונה מקרים חדשים של הידבקות במחוז חוביי, שממנו החלה התפשטות הקורונה. עם זאת, המדינה רשמה 34 מקרים מחוץ למחוז, מרביתם חזרו ממדינות זרות. מדובר בזינוק לעומת היממה הקודמת, שבה אובחנו 13 חולים ברחבי המדינה. עוד נמסר ממשרד הבריאות, כי עד כה נדבקו בנגיף הקורונה 80,928 אזרחי סין, ומניין המתים עומד עד 3,245.

15:55 > באיראן עלו היום מקרי ההדבקה ל-18,407, ומניין המתים במדינה עומד על 1,284. משרד הבריאות האיראני הודיע כי כל עשר דקות אדם מת באיראן, ו-50 נדבקים.

15:50 > שר הביטחון נפתלי בנט הנחה את פיקוד העורף, בשיתוף משרדי הממשלה וארגוני מתנדבים, להקים מרכז סיוע. המרכז, שיחל את פעילותו בשבוע הבא, יסייע לרשויות המקומיות ולציבור בתחומים כמו מזון, סיוע רפואי, ליווי מנטלי ותחבורה

15:45 > ד"ר אירית לקסר, ראש אגף גריאטריה במשרד הבריאות: "הצפי הוא שבעוד יומיים שלושה יהיו מאות מונשמים, בעוד כשבוע-שבועיים יהיו אלפים". הדברים נאמרו בדיון בעתירת משפחות הקשישים שמשרד הבריאות רוצה לפנות מהמרכז הגריאטרי מלבן בראשון לציון כדי לאשפז שם חולי קורונה.

15:30 > חבר הכנסת משה אבוטבול ובנו נכנסו לבידוד לאחר שהיו במערך ה-MRI של בית חולים "שערי צדק" בירושלים, שם התגלה אחד מאנשי הצוות כחולה בקורונה.

15:15 > מישל ברנייה, ראש צוות המשא ומתן של האיחוד האירופי לשיחות הברקזיט, הודיע כי הוא נדבק בנגיף הקורונה. "אני רוצה ליידע אתכם כי אובחנתי חיובי כנושא COVID-19. אני מרגיש טוב ובמצב רוח טוב. אני ממלא אחר ההנחיות וכך גם הצוות שלי", צייץ ברנייה בטוויטר. כמה מאנשי צוותו של הבכיר האירופי נכנסו לבידוד.

15:00 > בעקבות ירידה במספר הנוסעים, החברות - גט טקסי ויאנגו מציעות שירותי משלוחים ומרחיבות אותם לרחבי הארץ. תחילה בין אנשים פרטיים ובהמשך גם למסעדות ובתי עסק.

14:45 > 24 עולים חדשים נחתו היום בנתב"ג, מרביתם הגיעו כחלק מטיסה קבוצתית וחלקם בטיסות נפרדות, כולם הוכנסו לבידוד.

14:30 > מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בהולנד, עלה ל-2,460

14:10 > מספר המתים בעולם מנגיף הקורונה טיפס ביממה האחרונה ל-9,277. מספר החולים בעולם מנהגיף עומד על 225,628. כשמספר המחלימים העולמי עומד על 85,831.

14:05 > במרכז הרפואי לגליל נפתח השבוע חדר מיון נשימתי (רספירטורי), באולם ייעודי במלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה - חדר המיון), במטרה להעניק טיפול לחולים עם תסמינים רספירטוריים. מדובר במסלול מיוחד עבור מטופלים שאינם עונים להגדרה האפדימיולוגית של חולים החשודים בהידבקות בנגיף הקורונה, אך סובלים מתסמינים נשימתיים שונים, כגון דלקת ריאות או ברונכיטיס (דלקת סימפונות של הריאות).

14:00 > רוסיה: זוהו עד כה 147 נדבקים. מקרה מוות ראשון נרשם היום של אישה בת 79 שמתה בבית חולים במוסקבה. היא סבלה ממחלות רקע. אף שרוסיה דיווחה עד כה על הרבה פחות נדבקים מאשר מדינות אחרות באירופה, בימים האחרונים חלה עלייה חדה במספר הנדבקים בה. לדברי הרשויות שם, המצב נמצא תחת שליטה.

13:55 > בלגיה, שהטילה אתמול בצהריים הגבלות חדשות על אזרחיה, הודיעה היום על זינוק במספר הנדבקים המאומתים – 309 בתוך יום אחד, הנתון היומי הגבוה ביותר עד כה בשטחה.

13:50 > גרמניה הודיעה כי מספר הנדבקים בקורונה בתחומיה עלה ל-10,999 – עלייה של 2,801 בני אדם, כלומר גידול של שליש במספר הנדבקים הכללי בתוך יום אחד. עם זאת, מספר מקרי המוות בה נותר נמוך מאוד יחסית למדינות אחרות בעלות שיעור הדבקה כזה

13:45 > דיווח: מחקר שכלל יותר מאלפיים ילדים בסין מצביע על כך שילדים עשויים להיות פגיעים יותר לנגיף הקורונה ממה שהיה נדמה בעבר. תינוקות נמצאו פגיעים במיוחד לזיהומים חמורים.

13:40 > בספרד מעדכנים כי מניין הקורבנות במדינה מנגיף הקורונה עלה ל-767 לעומת 558 אתמול. עלייה של 209 מתים תוך יממה. ביממה האחרונה נדבקו 3,431 בני אדם בספרד ומניין הנדבקים עומד על 17,147.

13:30 > ירון אברהם 'ערוץ 12': לפני 3 ימים עברתי בדיקה מחשש להידבקות בקורונה. התוצאות הגיעו ואני חוזר לשדר הערב אחרי 4 ימי בידוד והסתגרות.

12:32 > ראש ממשלת איטליה אמר בשעה האחרונה כי תקופת ההסגר שעליה החליטה איטליה תוארך.

12:25 > עובד בבית מעצר פתח תקווה שביקר במקום לאחרונה לפני כשבוע, אובחן במהלך הלילה (חמישי) כחולה קורונה. עם קבלת המידע נסגר בית המעצר לתנועות והשוהים בו, 6 עצורים ו-5 אנשי סגל בינהם רופא אזרחי, נכנסו לבידוד.

12:21 > 95,613 דורשי עבודה נרשמו בשירותי התעסוקה מאתמול בשעות הערב ועד הבוקר. מתחילת החודש נרשמו לאבטלה בסך הכל 329,812 בני אדם, מתוכם 86% הוצאו לחופשה ללא תשלום, 9% פוטרו, 2% התפטרו ו-3% מסיבות אחרות.

12:17 > הרב מיכה הלוי, רבה הראשי של פתח תקווה, במכתב לציבור הרחב עם שורה של הנחיות לגבי תפילות בבתי הכנסת בימי חול ובשבתות.

12:13 > הרשויות בגרמניה עדכנו כי מספר הנדבקים בנגיף הקורונה זינק ב-2,801 וכעת ישנם 10,999 חולים במדינה. עד כה מתו בגרמניה 20 בני אדם כתוצאה מהידבקות בנגיף.

11:56 > פיקוד העורף השיק בשיתוף מטה ההסברה הלאומי פורטל חירום לאומי בשפות עברית, ערבית ורוסית. הפורטל מרכז עבור תושבי המדינה את המידע וההנחיות המתעדכנות של משרדי הממשלה וכללי ההתמודדות השונים עם התפשטות נגיף הקורונה. בנוסף, החל השימוש במוקד טלפוני במספר 104 שבאמצעותו ניתן לקבל מענה בנוגע להנחיות ההתנהלות הנדרשות ומידע בנושא התגוננות מהתפשטות הנגיף. המוקד מופעל על ידי קציני פיקוד העורף וחיילי צה"ל שעברו הכשרה מתאימה.

11:53 > יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין זימן להיום בשעה 14.00 את ראשי הסיעות לתדרוך וידאו עם ראש המל"ל, מאיר בן שבת, ועם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. 

10:56 > המסחר בבורסה בתל אביב החל בעליות מדדים, למרות הנפילות אתמול בוול סטריט. המדדים ת"א 35 ות"א 125 מטפסים ב-1.5%. דלק קופצת ב-6.5%, פתאל מטפסת ב-4.6%. באטמ שמפתחת ערכה ביתית לזיהוי נגיף הקורונה מזנקת ב-20%.

10:44 > משרד הבריאות במקסיקו מדווח על מקרה מוות ראשון במדינה כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה. לפי משרד הבריאות, המנוח הוא חולה סכרת שהחל לפתח תסמיני קורונה בשבוע שעבר.

10:36 > 4 חולים נוספים אובחנו בישוב עינב שבשומרון, בכך יעלה מספר החולים בישוב הקטן ל 8 ומספר המבודדים קפץ ל 187, מתוכם 70 ילדים ותינוקות. בשל ההתפתחות 27 פעוטות נוספים בגילאים שנה עד שנתיים ייאלצו להכנס לבידוד. ראש מועצת שומרון כינס ישיבת חירום: "החוסן הקהילתי והערבות ההדדית הם המפתח. נעבור את זה יחד".

10:29 > מתנדב ארגון הצלה של קראון הייטס ברוקלין אושפז, לאחר שככל הנראה נדבק בנגיף הקורונה. המתנדב נמצא במצב יציב. שמו לתהלים הוא דוב בער הלוי בן ליבה רייזל.

10:27 > חולה מס' 421 נקלט לפני מספר דקות במחלקת ההתפרצות קורונה במרכז הרפואי צאנז ע"ש לניאדו. מדובר באדם בשנות ה-70 לחייו. מצבו קל. סה"כ מאושפזים במחלקה 4 חולים כולם במצב קל.

10:22 > עלה ל-529 מספר חולי הקורונה בישראל. 6 מהם במצב קשה, 13 בינוני, 498 קל. 12 חולים כבר החלימו בחסדי שמים. מאושפזים: 279. בטיפול בית: 86. בטיפול במלון: 36. מספר הנדבקים שטרם הוחלט לגביהם. מסגרת אשפוז: 116.

10:16 > רופא מאיכילוב החלים מקורונה. מדובר ברופא שנדבק בעת חופשה באיטליה והיה בבידוד במחלקה לחולי קורונה באיכילוב. הבוקר לאחר ששתי בדיקות המצאות קורונה יצאו שליליות, הוא מבקש למסור ״הטיפול מטעם הצוות באיכילוב שמטפל בחולי קורונה היה מדהים. זכיתי לטיפול אישי ברמה הכי גבוהה והרגשתי דאגה אמיתית ורצון אמיתי להקל ולטפל באמת מעומק הלב. כעת אני חוזר לבית החולים לטפל בחולים״.

10:04 > קרן אדמונד דה רוטשילד תורמת מיידית 50 מיליון ש"ח להגברת מוכנות בתי חולים בישראל להתפשטות הנגיף. כספי התרומה הייעודית ישמשו לרכש מכונות הנשמה, אמצעי מיגון לצוותים הרפואיים וכמענה לצרכים רפואיים דחופים בבתי החולים בארץ.

9:50 > המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר הבוקר באולפן ynet כי "לצערי, מה שהגיע כרגע זה לא בדיוק מה שחסר לנו. זאת אומרת, יש כל מיני מרכיבים בתוך הבדיקה וזה לא מה שחסר לנו כרגע. הבעיה היא שחסרים לנו מטושים".

9:48 > צוותי פיקוח של משרד הבריאות ומשרד לעניני דת מסיירים הבוקר במקוואות גברים בבני ברק ובאשדוד, למעקב אחר כמות כלור במים ומספר השוהים במקום בהתאם להנחיות.

9:35 > ראש עיריית ערד, עו"ד ניסן בן חמו, חזר אתמול מארה"ב היישר לבידוד.

9:32 > אלון בן דוד דיווח כי ‏המוסד רכש את 100,000 ערכות הבדיקה ממדינה שאין לנו איתה יחסים דיפלומטים במספר מטוסים, ובימים הקרובים ירכשו עוד 5 מיליון ערכות בדיקה.

9:11 > אחות בבית החולים פוריה שבעלה מאושפז בביה"ח עם קורונה במצב קל, התגלתה שנדבקה וכך גם בנה. במחלקה הייעודית לחולי קורונה במרכז הרפואי פדה- פוריה, מאושפזים 4 חולים. שניים במצב בינוני, שניים במצב קל. לגבי החולה הרביעי, תושב טבריה שמאושפז במחלקה במצב קל. אשתו שהיא אחות במרכז הרפואי, נמצאת בבידוד בבית מאז יום ראשון, אתמול בלילה התקבלו לגביה ולגבי בנם, תוצאות בדיקה חיוביות לקורונה.

9:09 > קורונה בסלונים: קרוב לאלף בחורי ישיבת סלונים ברחבי הארץ התפזרו הבוקר לבתיהם בהנחיית כ''ק מרן האדמו''ר שליט''א, כמו''כ הורה האדמו''ר על ביטול כל מוסדות הלימוד לרבות תלמודי התורה וכוללים, אמש הוציא האדמו''ר אגרת לחסידיו בה הוא מבקש להרבות בתורה שהיא 'מגני ומצלי'. ולהישמע לכל ההנחיות של משרד הבריאות.

9:03 > ‏ראש השב"כ לשעבר יורם כהן ברשת ב' על השימוש באמצעים טכנולוגיים למאבק בהתפשטות קורונה: "זו החלטה טובה, נכונה ובמקום. אנחנו נמצאים במצב חירום, ואם אנחנו במצב של התפשטות אז זה נכון מקצועית. זה מגיע מכיוון משרד הבריאות שהיה בכל הדיונים".

9:00 > מפקד להב 433 הקים צוות חקירה לבדוק מי הדליף סיכום פגישה מסווגת על נגיף הקורונה - ההדלפה יצרה בהלה בקרב הציבור בעקבות מידע על סגר כללי.

8:59 > בשורות משמחות מהמרכז הרפואי שיבא, בשעה טובה משתחררת היום לביתה שלווה דהאן, אחרונת המטופלות שחזרה מספינת "דיימנד פרינסס" ביפן.

שלווה שהתה במתחם המבודד של שיבא 28 ימים, ומשנתקבלו שתי בדיקות שליליות רצופות, הבוקר היא התבשרה על שחרורה.

8:55 > במוסד הצליחו הלילה להביא לישראל 100 אלף ערכות בדיקה לקורונה מחו"ל. בימים הקרובים ינהלו אנשי המוסד מבצעים נוספים, שבסופם ינחתו בישראל 4 מיליון ערכות בדיקת קורונה לאחר שאותרו בכמה מדינות.

8:53 > רשת 'יש חסד' מפרסמת הבוקר בעיתונות החרדית מודעות "נבקש לפעול בשיקול דעת בעת ביצוע הקניות, אין כל סיבה לאגור מזון או לרכוש בכמויות חריגות, יש להתחשב גם בקונים אחרים ולהימנע מקניות מוגזמות" הם מבטיחים כי בכל שלב כל הסניפים ישארו פתוחים.

8:48 > 9 חולי קורונה מאושפזים במחלקה המיוחדת והמבודדת בשמיר אסף הרופא.

8:41 > מנכ"ל משרד הבריאות ל'כאן' רשת ב': אני חושש שפנינו לאירוע ארוך שיימשך לתוך 2021.

8:36 > קיבוץ פלמחים סגר את שעריו כדי למנוע כניסה של מי שאינו תושבי המקום, מחשש להידבקות בנגיף.

08:26 > נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חתם על חבילת סיוע כלכלי להתמודדות עם נזקי הנגיף על המשק האמריקני

08:25 > ‏חבר קונגרס שני בארה"ב אובחן כנשא קורונה: בן מק'אדמס מיוטה.

08:20 > ‏ארצות הברית: חבר הקונגרס מריו דיאז באלארט ממדינת פלורידה הודיע כי נדבק בקורונה. דיאס באלארט הוא חבר בית הנבחרים האמריקני הראשון שנדבק בנגיף.

08:15 > ‏בגלל נגיף קורונה - החל משני הקרוב המסחר בבורסה יתנהל באמצעים אלקטרוניים ולא בקומת הסחר שמלאה סוחרים.

08:10 > ‏במחוז חוביי בסין, מקור מגפת הקורונה, לא אובחנו מקרים חדשים של הדבקות בנגיף ביממה האחרונה, לראשונה מאז ההתפרצות. בשאר המדינה אובחנו 34 מקרים, לדברי הרשויות - כולם מיובאים ממקורות אחרים.

08:00 > ‏למרות הכרזת רה"מ על הורדת פעילות המשק ל-30%, עד כה לא הצליחו הממשלה ונציגי העובדים להגיע להסכמות על אופי הצמצום - והוראת השעה לא נחתמה. המשמעות - גם היום אין הגבלה חוקית על עבודה במשק. הממשלה תדון בנושא בישיבה שנקבעה לשעה 11:00

קורונה המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד