י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כחודשיים לאחר מעצרו

המנהל אהרן רמתי יואשם באחזקה בתנאי עבדות

לאחר ששוחרר למעצר בית: הפרקליטות הודיעה למנהל סמינר באר מרים אהרן רמתי על כוונתה להגיש נגדו כתב אישום חמור נגדו

המנהל אהרן רמתי יואשם באחזקה בתנאי עבדות
אהרן רמתי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כחודש וחצי לאחר ששוחרר למעצר בית, הפרקליטות הודיעה למנהל סמינר באר מרים, אהרן רמתי, על כוונה להגיש נגדו כתב אישום חמור הכולל בין היתר אחזקה בתנאי עבדות.

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה הבוקר (חמישי) לעורך בדין של אהרן רמתי כי היא שוקלת להגיש נגדו כתב אישום בגין החזקה בתנאי עבדות ועבירות נוספות. זאת בכפוף לשימוע שייערך לו.

על פי החשד, משנת 2008 ניהל רמתי את סמינר "באר מרים" בירושלים ובו כ-50 נשים, ומספר מילדיהם של הנשים בגילאי 5-11, בתנאי מחיה קשים, תוך שהוא מבודד אותן מן הסביבה ושולט בחייהן בצורה מלאה, ותוך שהוא מנצל את התלות שטיפח בהן כלפיו.

רמתי נעצר לפני מספר שנים אך התיק לא הבשיל דיו. לפני כחודשיים וחצי נעצר יחד עם בני משפחתו אנשים נוספות שעל פי החשד הפילו יחד איתו את הסמינר. על פי החשד, רמתי עשה זאת במטרה לקבל מהנשים שירותים במגוון תחומים וסכומי כסף ששולמו לידיו מדי חודש.

לאחר מעצרו של רמתי, חוקרי המשטרה גבו עדויות מכ-120 מעורבים, ביניהם כ-60 נשים ששהו בסמינר. בנוסף נערכו גם עימותים רבים. בשלהי ימי מעצרו, כשלושה שבועות, למרות הגשת הצהרת תובע - התגלו קשיים מסויימים מה שהביא לדחייה בהגשת כתב האישום.

בהגשת כתב אישום תוך כדי מעצר, אין צורך לערוך שימוע, דבר שחוסך זמן רב. אולם כאמור התגלו קשיים בהוכחת הראיות להחזקה בתנאי עבדות - אולם כאמור היום הודיעה בפרקליטות על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע, גם על העבירה הזו, שהיא לכאורה החמורה ביותר בכתב האישום.

עם שחרורו ממעצר לפני כחודש וחצי, מסר פרקליטו עו"ד אילן כהן, "כפי שאמרנו מלכתחילה, בתיק הזה לא היה שום מקום לפתיחת חקירה פלילית, ובוודאי שלא מקום לעשות אותה תחת תנאי מעצר. גם היום, כשלושה שבועות לאחר שהלקוח שלי עצור, הבנות נמצאות בדירה מיוזמתן ומרצונן, ומנהלות שם משק בית. אני תקווה שהפרקליטות תנצל את הימים האלה כדי לבחון שוב את תיק החשדות ולהורות על סגירתו".

אהרון רמתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד