י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בדמעות מול ארון הקודש • צפו

הרב ביקש סליחה מהקב"ה על סגירת ביה"כ

הרב יוסי גולדמן רב בית הכנסת 'סיידשול' שבדרום אפריקה נעמד מול ארון הקודש וביכה על סגירת בית הכנסת בעקבות החשש מהתפשטות נגיף הקורונה • צפו

הרב ביקש סליחה מהקב"ה על סגירת ביה"כ
הרב גולדמן מול ארון הקודש צילום: צילום מסך

הרב יוסי גולדמן רב בית הכנסת 'סיידשול' שבדרום אפריקה, ביקש סליחה מהקב"ה לפני שסוגר את בית הכנסת.

הרב דיבר מול ארון הקודש בשברון לב.

"ריבונו של עולם אנחנו מבקשים סליחה ומחילה שאנחנו לא יכולים להגיע ולהתפלל בבית הכנסת, לא נוכל להגיע למניינים, בגלל המצב של פיקוח נפש ממש וסכנת חיים ממשית עניין של חיים ומוות, זה לא בידינו ולא החלטה שלנו זה בגלל וירוס גלובלי. אנחנו מבקשים רחמים ומחילה אבינו שבשמים, אנא שיהיה לך רחמים על עם ישראל בארץ ישראל ובעולם כולו. בבקשה שהוירוס יעלם מהר ואלו שנדבקו יהיה להם רפואה שלמה ממש, ואנחנו מצפים כבר לחזור לבית הכנסת במהרה בימינו אמן"

בתוך כך פרסם הרב הראשי של דרום אפריקה הרב וורן גולדשטיין מידע לגבי סגירת בתי הכנסת.

"המצב עם נגיף הקורונה ממשיך להשתנות מיום ליום" הוא כותב, "וכעת אנו רואים מספר מוגבר של מקרים. ההודעה האחרונה של שר הבריאות היא כי בדרום אפריקה יש מקרים ראשונים, מה שמעיד על רמה חדשה של איום במחלה. מצב זה מעלה את שאלת תפילות בבתי הכנסת, על רקע זה התייעצנו עם ד"ר ריצ'רד פרידלנד ופרופסור בארי שוב, שהנחו מה לעשות".

 "לדעתם" הוא כותב, "בתיאוריה, אם הייתה הקפדה מוחלטת וקפדנית על כל ההנחיות המזהירות, כמו התרחקות חברתית, ואי הגעת קשישים לבית הכנסת, ותהיה דרך לשמור על רמת בטיחות מקובלת, אפשר היה להגיע לבית הכנסת, אולם מעשית נראה כי רבים נאבקים לעמוד בהנחיות אלה. זה יוצר מצב של סיכון, לא רק עבור הקהילה שלנו, אלא גם עבור אחינו הדרום אפריקנים איתם אנו בקשר כל הזמן".

"לפיכך" מבהיר הרב, "בנסיבות אלה, עצתם הרפואית היא שכדי למנוע התפשטות נוספת של המחלה, אסור שתפילות בבתי הכנסת שלנו יימשכו בנקודת זמן זו. וכך בהתייעצות עם הסמכות ההלכתית העולמית, הגאון הרב אשר וייס שליט"א, בלב כבד אנו ממליצים לאנשים להתפלל בבית ללא מניין, ותפילות בבתי הכנסת אינם מתקיימים עוד בשלב זה".

"המצב נבחן כל העת מחדש. ואנחנו נחפש את ההזדמנות המהירה ביותר להיות מסוגלים לחדש את התפילות. זו תקופה קשה מאוד לכולנו. בואו נשאב כוח מתפילותינו ומהקשר שלנו להשם יתברך. בואו נכפיל את מאמצינו ללמוד יותר תורה, להתפלל בבית, לעשות יותר מצוות ומעשי חסד. ולהפוך את בתינו למקומות של קדושה ואמונה עם אהבה וחמלה".

דרום אפריקה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד