י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אל תירא ישראל

מהדורה תחת צו: לייבל'ה עם כל הפיצפקע'ס של נגיף הקורונה

לייבל'ה כבר ימים לא יודע את נפשו. לא רק שכל חנויות המזון האהובות עליו נסגרו על מנעול ובריח, החשש המידבק מלהידבק אוחז בכל רמ"ח איבריו ושס"ה גידיו. אבל כמו שלייבל'ה נוהג לומר - את המנגינה הזו אסור להפסיק • והשבוע מהדורה בצל הקורונה: היכן תועדו אנשי הכוורת של השר דרעי? מיהו סגן ראש העיר שערך קניות אחרונות לפני המצור? מיהי הלהקה החסידית שדואגת לחיטוי יסודי של המיקרופונים? ומיהו האדמו"ר שנישק את ידו של אדמו"ר אחר מבלי לחשוש מקורונה?

מהדורה תחת צו: לייבל'ה עם כל הפיצפקע'ס של נגיף הקורונה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

אז מה היה לנו השבוע; לייבל'ה ניצל כמה שניתן את חופשת הקורונה עם הילדים, חופשה שעברה בשקט יחסית לאור המצב המיוחד. לייבל'ה לא שינה ממנהגו והמשיך בעבודתו ללא חל"ת. לייבל'ה ערך קניות לביתו רגע לפני הסגר המאיים, והוא התפלא לראות באחת מהרשתות הגדולות, שבסמוך למתקן השקיות שלצד הקופה - שמו לו תפילה להישמר מקורונה. לייבל'ה לא הבין את בעל המרכול, הרי בימים אלו המכירות שוברות שיאים, אז מה הוא טורח לחלק ללקוחות הרבים תפילה לביטול הגזירה הרווחית? 

השאלה הגדולה שנשאלה בעולם התורה היתה: מה יעשו בחורי הישיבות? בישיבות רבות מצאו פתרון הולם. הרי לא מזמן חגגנו את פורים, ונשארו הרבה כתובות במשרדי הת"ת שלא עברו דרכם בפורים, לכן הוחלט כי הבחורים ישלחו בימים אלו לבתים להשלים את הכתובות - וכך יוכלו לשלוח את הבחורים מהישיבה. 

כמובן שרעיון זה אינו עולה בקנה אחד עם חובת המשך הלימוד, שבאמת נמשכה בימים אלו כל העת במסירות נפש של ממש, וכמובן, בקבוצות של עשרה בלבד. 

אבל מה לעשות, זה המצב ועמו מתמודדים. לייבל'ה יכול לספר כי הוא קיבל טלפון מחבר - אברך במקצועו - שאומר לו; תגיד לי, יש לך טלגרם? לייבל'ה השיב בחיוב והחבר סיפר: "תשמע אני חייב תעסוקה לילדים שלי, תעשה חיפוש שם אני צריך "סמי הכבאי", "טום וג'רי", ו"בוב הבנאי".

לייבל'ה הבין את הרמז הדק וענה: "בשמחה". לייבלה ערך חיפוש בארכיון וגילה שכל התכנים הם משנת 2017. כשהוא סיפר זאת לחבר הוא הרצין מבטו ותהה כמבין עניין "אין משו מעונה שלישית?" לייבל'ה הסביר לחבר שהוא לא מבין בזה כלל, והחבר - שהבין שיצטרך למצוא מקור חדש - אמר "טוב תשלח לי בג'מבו מייל מה שיש אני יעבור על זה קודם ואז אני ייתן לילדים לצפות". 

אך למרות הקשיים והחשש, לייבל'ה יצא השבוע לכמה סבבים קטנים בכדי להשתתף בחתונות שנערכו - וגם באלו שבוטלו. לייבלה לא ויתר למרות הכל כי על שמחות לא מוותרים, אפילו בזמן מלחמה. 

לייבל'ה ראה לפני ההסגר, בתחנת אלון בכביש 6, את כוורת השר דרעי יושבים מאחורי הדלק ודנים. לייבל'ה ראה את משריקי, דודו עמר ואת ישראל אוזן רגע לפני שהשר נכנס להתבודדות. 

אצל 'שלום' בגאולה ראה לייבל'ה את סגן ראש העיר יוסי דייטש, כשהוא מתמגן לקראת הסגר וקונה את מוצרי החלב האחרונים שנשארו במדף.

ואת מוטי בבצ'יק ראה לייבל'ה בעיתון 'משפחה' בטור של אליעזר שולמן. מדובר בתמונה יפה של הגוראי הצמוד לליצמן והוא נראה שם לצידו של ראש הממשלה הדגול והשליט העליון בנימין נתניהו, מה שמוביל את לייבל'ה לתהות האם אנחנו בדרך לעונה רביעית של 'איפה בבצ'יק', כשבנוסף לכך ישנה יוזמה שמתגלגלת כמעט כמו הקורונה עצמה והיא למחוא כפיים לבבצ'יק בשעה 13:00 בצהריים של ערב שבת. 

בחתונת בנו של פנחס הומינר חבר מועצת עיריית רחובות שנערכה השבוע בחצר ביתו של הרבי, הגיע לייבל'ה לאחר מכן לבית, שם גברו הריקודים עם הזמר ארל'ה סמט והקלידן ברוך הומינר, כך זה נראה בוידאו. 

ובחתונה שנערכה באחת הסמטאות, נצפו חוגגים הזמר מנדי ויזל, מקהלת 'מלכות', רק בגלל הגשם הם נאלצו להתכסות 10 10 מתחת לבד לבן בכדי לא להירטב ולא להידבק. 

מקהלת 'נרננה עברה' גם היא למתכונת חירום, ומופיעה אך ורק באירועים מצומצמים בכפוף להוראת משרד הבריאות. לייבל'ה קלט אותם בזיץ מיוחד יחד עם מנדי וויס והערשי סגל בחתונת בת סמנכ"ל מנורה משה מורגנשטרן. 

ואיך מקהלת 'שירה' מתמודדת עם הנגיף? פשוט מאוד מחטאים את המיקרופונים בשפריץ מיוחד רגע לפני השירה. 

את הבנש"ק ר' מאיר אדלר שהוא הקלידן מס' 1 השוהה בארה"ב ומנגן שם בסתר, ראה לייבל'ה מתמגן עם מסיכה על פניו. 

את הזמר העולמי ליפא שמלצר ראה לייבל'ה, שם כפפות על ידיו לבל ייבדק מהמיקרופון. 

גם את החזן איצ'ה מאיר הלפגוט ראה לייבל'ה כשהוא ניגש ב'שומרי שבת' בבורו פארק לתפילה. זה קרה ביום שני השבוע, יומיים לפני שבית הכנסת המיתולוגי נסגר אחרי 102 שנה של פעילות. 

את אחיו של הנ"ל, החזן בנימין הלפגוט, ראה לייבל'ה בצירוף מקרים כשהוא בודק את החשבונית לאחר קנייה ב'שערי רווחה' החדש בירושלים. 

ומפיק המוזיקה העולמי עויזר דרוק ששקוע עד הצוואר במחשבות איך להתפרנס גם על חשבון ה'קורונה', לייבל'ה ראה בחמישי בצהריים מפיק חתונה מצומצמת בישיבת מערבא בואכה חשמונאים. עויזר לבש מסיכה כנהוג. 

הצלם משה גולדשטיין שתיעד חתונה שקצת עלתה לכותרות, לא לקח סיכונים ונצפה עם מסיכה על פניו. 

את העסקן הרפואי ר' שימען ברוין, לייבל'ה ראה בבית מרקחת ליד ביתו, כשהוא מצטייד היטב, ובין טיפול בחולים מהמגזר שנדבקו בקורונה, הוא גם לבש מסיכה. 

ודוגמא אישית מצא לייבל'ה אצל יו"ר ועדת תכנון ובנייה בעיריית בית שמש ר' שמעון גולדברג, כשראה אותו מקבל קהל ממרחק 2 מטר, ובכיסוי פנים. 

ובחתונה שקטה בעיר ביתר עילית של מאחד מחסידי באיאן, שנערכה בחצר ביתו של העסקן יקי הרשקופ, נצפה בעל הבית מתברך מהרבי מבאיאן שהודה לו שנתן את ביתו חינם למען חתונות חסד בימים אלו. לייבל'ה מוקי את יקי על כל פועליו הרבים. 

ואפרופו ביתר עילית, שם נערכים בצורה מיוחדת תוך הסברה מסיבית של ראש העיר, נפגש הרל"ש של ראש העיר יהודה דייטש עם ארגוני החסד יחד עם מנהל חדר הביטחון בעיר יוסי פקשר והצמוד של ראש העיר יענקי ברנשטיין. 

מספיחי הקורונה: לייבל'ה ראה את עיתון 'הדרך', בו נשמט בטעות המילה 'סופר' משמו של כתב העיתון שמעון ליברטי. ליברטי הביא אחלה כותרת לטור שלו ובמקום 'סופר' נכתב כתב. בחשבון הטוויטר מיהר להתנצל העורך הראשי של העיתון אברהם דב גרינבוים, שהבטיח לא לטעות בשנית. 

ובשמחה לבן הרבי מספינקא רמת אהרן (לא תאמינו יש גם ספינקא בשכונה) נערכה חגיגה כמעט מצומצמת, אליה הגיע הרבי ממבקשי השם שנישק את היד למרות הקורונה.

בשוק מאה שערים ראה לייבל'ה ביום חמישי בבוקר את הרבי 'ממשכנות הרועים' כשהוא מדבר על המגיפה בשוק תוך כדי הליכה. 

מגיד השיעור הנודע, הרבי שימי ויסבלום משכונת שיכון ה' בבני ברק, לא מוותר על השיעור גם בקורונה ומצא דרך טכנולוגית יחד עם המשתתפים לעשות ועידה ולמסור את השיעור בוידאו. כן ירבו.

בארה"ב נערכה השבוע "אגרוייסע חתונה" לחתן מסאטמר יואלי פריד ממשרד הפרסום ויחסי הציבור 'FriedCo Media'. הכלה היא בתו של אלימלך דייטש, המו"ל של עיתון 'דער בלאט' שמשויך כידוע לפלג מהר"א בסאטמר. 

בחתונה שנערכה באולם קונטיננטל בויליאמסבורג שעוצב במיוחד עם לוגו החתונה, נרשמה אחדות מעניינת עת רקד העורך של עיתון 'דער איד' יהושע פרידמן, יחד עם אלימלך דייטש. הריקוד הפך לסמל ודוגמה של אחדות באירוע ומחוצה לו.

 

בהמשך ראה לייבל'ה ריקוד סוער של בכירי העסקנים בסאטמר ובראשם ר' יענקי יעקובוביץ ונוספים, שהלבישו כפפות על ידיהם ורקדו לקול צלילי התזמורת, רגע לפני שנכנסו לבידוד. 

ומסאטמר לסקווירא. ר' שלום בער פישל, ראש הקהל של סקווירא, והאיש החזק בחסידות, חיתן נכד השבוע והלך כל החתונה עם כפפות בכדי שיוכל ללחוץ את ידם של המוזמנים שטרם נדבקו. 

קצת לפני שהאיסור נכנס לתוקף, השתתף לייבל'ה במעמד חלוקת מלגות, שם ראה שאחד הפטרונים הוא עורך הדין ר' משה יצחק אוסדיטשר שהתברך בחמימות מפי ראש ישיבת 'עטרת ישראל' הגרב"מ אזרחי. 

ומי שחגג בביתו את לימוד הא' ב', היה העסקן הויזנצאי ר' משה קורניצר, שקיים את מעמד החלאק'ה והתחלת לימוד האותיות בטקס מצומצם בביתו - המלמד של הילד הגיע במיוחד וכולם ליקקו דבש. 

פינת המזל טובים השבועית: 

ברכת מזל טוב לסגן ראש מועצת גבעת זאב יצחק ברנר, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו שלא נערכה השבוע בגלל המצב.

ברכת מזל טוב לקובי בורנשטיין ידידנו מ'בחדרי חרדים', לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת.  

ברכת מזל טוב לר' יצחק (איצ'ה) לידר, מהעסקנים המיוחדים בחצר חסידות סלונים, לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע באופן מצומצם ובמשמרות בעיר אלעד.

ברכת מזל טוב למנצח מקהלת 'מלכות' ר' פנחס ביכלר, לרגל הולדת בתו בשעה טובה. הקידוש כנראה יהיה השבת בבית עקב כך שאין התכנסויות המקהלה תלווה מרחוק. 

ברכת מזל טוב לעסקן משה גרינבוים מאשדוד, לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת. 

ולסיום, ברכת מזל טוב לחתן הבחור דודי ליכטשיין, בן היועץ הרפואי של חסידי גור, העסקן הרב שמעון ליכטשיין, עם בת הרב חנוך אייזנברג מנהל ישיבת גור בחצור. האירוע התקיים בת"ת באשדוד כפי התקנות.

לייבל'ה קורונה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד